Winterverwachting 2012/2013

Topic gezien door 258999 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 27 sep 2012 - 16:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Wat verwachten jullie van de winter 2012/2013

Warme winter zonder sneeuw of ijs
12 (6.1%)
Kwakkel winter met af en toe sneeuw dat zo weer weg is
24 (12.1%)
Matige winter met af en toe sneeuw en vorst
75 (37.9%)
Strenge winter met een aantal sneeuwdagen
52 (26.3%)
Extreme winter met veel sneeuw en vorst met Elfstedentocht
35 (17.7%)

Totaal aantal stemmen: 1

Pascal Soomers

Citaat van: jones op vr 02 nov 2012 - 22:07
Een leuke quote uit het artikel:

Another big ticket item is the cold over western Europe. That will likely lock in for much of the winter, but between now and the beginning of winter, there may be a slight push for some warmer weather before we get into the deep freeze for winter.

Dat is inderdaad een lekker stukje! Ik hoop echt dat de verwachtingen van Accuweather uitkomen!
When a supercell arrives, you must be prepared.

jorentje1997

Citaat van: jones op vr 02 nov 2012 - 22:07
Een leuke quote uit het artikel:

Another big ticket item is the cold over western Europe. That will likely lock in for much of the winter, but between now and the beginning of winter, there may be a slight push for some warmer weather before we get into the deep freeze for winter.

Altijd leuk om dit te lezen omdat je dan weet dat er na een warme periode koude kan komen!
Laat maar komen die diepvrieskou!

hoffies

Lijkt me een prima voorstel, Accuweather.
Twitter: @hoffnar2911

Ramon Oost

GFS tovert nou toch opzich wel leuke kaartjes voor halverwege November. Overdag bij een oostenwind een graad of 5/6 met in de nachten kans op lichte nachtvorst. Niet heel spectaculair maar het is wat.

Als het nou al januari was geweest was er meer kou beschikbaar in het Noord(oosten) waardoor de kou op transport gezet kon worden naar onze omgeving. Zie Februari dit jaar.

GFS12

Snowfreak

ik vind dit eigenlijk een beetje te vroeg komen, liever in decemeber eigelijk! maar ja ziet er wel mooi uit :)

Bacci

Nouja voor mij mag het zo snel mogelijk kouder worden, misschien houd het wel stand en wordt het alleen maar kouder :P

jones


Weerfreak 1337

Citaat van: jones op zo 04 nov 2012 - 22:56
GFS toont inderdaad al enkele runs een scandihoog. Trouwens lachainemeteo.fr heeft zijn winterverwachting geüpdate (zie kaartjes) :

http://actualite.lachainemeteo.com/actualite-meteo/2012-11-04-18h11/previsions-saisonnieres-pour-l-hiver-reactualisees-18706.php

Aangezien de pijlen waar de kou vandaan komt, denkt dit weerinstituut over een vooral noordelijke stroming, of terwijl: Een sneeuwrijke winter, die zeer wispelturig is, maar uiteindelijk als koude winter opgeschreven word.
Lange termijnverwachtingen zijn leuk om te bekijken, maar ik ben altijd van het afwachten, pas als de kaarten er naar leiden op korte termijn, dan weten we pas of het echt zo is. :P
We gaan het zien deze winter.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Weerfreak 1337

De pluim toont grote onzekerheid, wat natuurlijk vrij normaal is, op lange termijn. Gaan wat leden voor een kouder weertype, kans zeer klein. Dus voor wat het waard is.
Ikzelf hoop dat de kou wat langer uitblijft >> Zwaait Koning Winter vroeg met zijn staf, dan ligt hij al snel weer in zijn graf.
En tegelijk ook even de Hellmannpluim erbij gezet.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Dennis


Ramon Oost

Citaat van: Dennis op ma 05 nov 2012 - 18:18
natte sneeuw NO nederland

Zal wel een foutje van de buienradar zijn met slechts -2 graden op 850hPa

Dennis

Citaat van: Ramon Oost op ma 05 nov 2012 - 19:26
Zal wel een foutje van de buienradar zijn met slechts -2 graden op 850hPa

svg lag op 700m ...


Ramon Oost

Citaat van: Dennis op ma 05 nov 2012 - 19:49
svg lag op 700m ...

Dat zou best kunnen. Dan is de sneeuw al lang gesmolten als het bij de grond is en dus gewoon regen ;). Als de sneeuwval grens nou op 200/300 meter lag... Was het mogelijk geweest. De T850 moet sowieso -5 / -6 graden zijn voor sneeuw en dat is het niet.

Dennis

Citaat van: Ramon Oost op ma 05 nov 2012 - 19:59
Dat zou best kunnen. Dan is de sneeuw al lang gesmolten als het bij de grond is en dus gewoon regen ;). Als de sneeuwval grens nou op 200/300 meter lag... Was het mogelijk geweest. De T850 moet sowieso -5 / -6 graden zijn voor sneeuw en dat is het niet.

Duidelijk ;) dan houden we het op winterse neerslag

jannes wiersema (Roodeschool prov Groningen)


Roan

potverdorie, weer die Jannes Wiersema met een foto, die ziet verdorie ook alles :P
Die natte flatsen had ik echt niet verwacht


Ramon Oost

Citaat van: Roan op ma 05 nov 2012 - 21:20
potverdorie, weer die Jannes Wiersema met een foto, die ziet verdorie ook alles :P
Die natte flatsen had ik echt niet verwacht

Is hagel ;)

Bacci

Citaat van: Roan op ma 05 nov 2012 - 21:20
potverdorie, weer die Jannes Wiersema met een foto, die ziet verdorie ook alles :P
Die natte flatsen had ik echt niet verwacht

Inderdaad dat valt me ook altijd op, ik zie zo vaak de naam Roodeschool voorbijkomen en dus ook Jannes Wiersema, perfecte locatie gewoon.

Weerfreak 1337

Citaat van: Bacci op ma 05 nov 2012 - 22:30
Inderdaad dat valt me ook altijd op, ik zie zo vaak de naam Roodeschool voorbijkomen en dus ook Jannes Wiersema, perfecte locatie gewoon.

Tja, maar voor onweer moet je volgens mij niet in Groningen zitten, haha :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Pascal Soomers

Citaat van: Weerfreak op di 06 nov 2012 - 00:19
Tja, maar voor onweer moet je volgens mij niet in Groningen zitten, haha :P

Normaal niet, maar dit jaar was het anders! Daar toch al regelmatig pittig onweer voorgekomen dit seizoen... Ik keek met jaloezie toe :P.
When a supercell arrives, you must be prepared.

Danny

Weinig winter nog te vinden in de komende weken volgends de GFS leden. De leden zijn het op korte termijn eens met elkaar.
Woensdag / Donderdag op 1.5km. sterk oplopende temperaturen tot aan de +5 grens. Daarna dalend naar terug naar 0 en in het weekend iets temp. iets boven het vriespunt.

Na het weekend zien we spreiding en onzekerheid. Toch ziet geen van de leden iets van winter aankomen volgende week. Temperaturen tussen 0 (of iets eronder) en mogelijk wel bijna 10 graden op 1.5km. Richting het weekend daarna (17nov.) zitten we al lang in de onbetrouwbare termijn maar zien we voorlopig ook nog geen spoor van winter.......

Powered by EzPortal