Winterverwachting 2012/2013

Topic gezien door 259041 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 27 sep 2012 - 16:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Wat verwachten jullie van de winter 2012/2013

Warme winter zonder sneeuw of ijs
12 (6.1%)
Kwakkel winter met af en toe sneeuw dat zo weer weg is
24 (12.1%)
Matige winter met af en toe sneeuw en vorst
75 (37.9%)
Strenge winter met een aantal sneeuwdagen
52 (26.3%)
Extreme winter met veel sneeuw en vorst met Elfstedentocht
35 (17.7%)

Totaal aantal stemmen: 1

Harry de Hond

Temps gaan met de bui volgens mij weer omhoog. Hier wel. Ik schreef net al in het herfst topic dat de temp flink daalde, maar nu weer op 4.1 zit. Rond 18.50 uur was het 1.5C (op een meter hoogte).

(Edit: Temp loopt nu weer terug. 3.2gr.C. om 20.00 uur)
Juist.

Jelte

Hahaha, lachen zeg!

Je moet je voorstellen: ik zit hier in een grote loods te werken. Kaarsjes branden, verder geen geluiden, windstil buiten.
Begint het opeens te rommelen aan de ene kant en die rommel trekt zo over het hele gebouw heen (golfplaten), buiten zie ik in het buitenlicht opeens de terrasdoeken tekeer gaan en schuift het meubilair wat op. Even wapperen alle kaarsjes dezelfde kant op...
Bizar!
Windstoot van 60 km/u, op zich niet heel bijzonder, maar wel vanuit volledige stilstand.

Nu onweer! Leuke avond!  ;D

Weerfreak 1337

Citaat van: Jelte op za 27 okt 2012 - 19:54
Hahaha, lachen zeg!

Je moet je voorstellen: ik zit hier in een grote loods te werken. Kaarsjes branden, verder geen geluiden, windstil buiten.
Begint het opeens te rommelen aan de ene kant en die rommel trekt zo over het hele gebouw heen (golfplaten), buiten zie ik in het buitenlicht opeens de terrasdoeken tekeer gaan en schuift het meubilair wat op. Even wapperen alle kaarsjes dezelfde kant op...
Bizar!
Windstoot van 60 km/u, op zich niet heel bijzonder, maar wel vanuit volledige stilstand.

Nu onweer! Leuke avond!  ;D

Veel plezier in het Hoge Noorden! ;D
Ook nog winterse neerslag  gezien?

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Jelte

Citaat van: Weerfreak op za 27 okt 2012 - 20:00
Veel plezier in het Hoge Noorden! ;D
Ook nog winterse neerslag  gezien?

Natte sneeuw, hagel... net was het in die bui binnen 5 minuten even wit buiten. Maar is ook snel weer weg. Tijdens de bui was het 2 graden, daarna weer snel naar 5 graden. Zeewater is hier nog behoorlijk warm, daar activeren die buien ook zo enorm van. Hele dag al prachtige luchten!

jorentje1997

Er schuift een mooi neerslaggebiedje NL binnen en met deze temperaturen zou dit nog wel eens leuk kunnen worden!

Dennis

Natte sneeuw in N-NO nederland


Weerfreak 1337

Citaat van: Jelte op za 27 okt 2012 - 20:04
Natte sneeuw, hagel... net was het in die bui binnen 5 minuten even wit buiten. Maar is ook snel weer weg. Tijdens de bui was het 2 graden, daarna weer snel naar 5 graden. Zeewater is hier nog behoorlijk warm, daar activeren die buien ook zo enorm van. Hele dag al prachtige luchten!

Ja klopt, ik woon hier op 5-10 minuten lopen van zee ongeveer, prachtige luchten op zee inderdaad. :)
Maar hier scheren ze allemaal net langs de kust, we houden het nog net droog :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Jan van Ooijen

Aardig frisjes al, bijna -3 in het oosten

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jorentje1997

Dat buienlijntje boven zee die straks west-vlaanderen zal meepikken zou dat wat winterse neerslag kunnen geven?


Jan van Ooijen

-8.5 op 10cm hoogte in het oosten  :)

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

marctsm

Ja, wel, hier in ruddervoorde (+- 10 km van Brugge) is het nog zo een 2 graden, lekker koel als je het mij vraagt.

marctsm

Citaat van: jorentje1997
Dat buienlijntje boven zee die straks west-vlaanderen zal meepikken zou dat wat winterse neerslag kunnen geven?
/quote]
Jorentje, ik denk dat het buienlijntje enkel regen gaat geven boven west-vlaanderen, zou me verwonderen dat het winterse neerslag zou zijn.

jorentje1997

Citaat van: marctsm op za 27 okt 2012 - 23:16
[quote author=jorentje1997
Dat buienlijntje boven zee die straks west-vlaanderen zal meepikken zou dat wat winterse neerslag kunnen geven?

Jorentje, ik denk dat het buienlijntje enkel regen gaat geven boven west-vlaanderen, zou me verwonderen dat het winterse neerslag zou zijn.

Zou goed kunnen hoor! Ik vroeg het me alleen af omdat de temperatuur hier nu ook is gezakt tot 2.5°c!

Joep

Ik zie sneeuwbuitjes op de radar  :)

Jan van Ooijen

-6.4 geweest in het oosten

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

matroesjka-world

Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Arend

Citaat van: matroesjka-world op zo 28 okt 2012 - 09:17
Wat is hier van waar dan?

http://nos.nl/artikel/434104-vannacht-10-gemeten-in-twente.html

Aan de grond (10 cm), klopt wel. Op normale hoogte, zie kaartje Jan. Eerste matige vorst.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Joep


matroesjka-world

Hahaha oke, bedankt voor de info, ik ben weer op de hoogte, tis ook nog zo vroeg he? ::)
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Duitje

Voor de liefhebbers, een hagelbuitje aan de kust vanmorgen vroeg  :D
@Kees_Zwaan

Powered by EzPortal