Winterverwachting 2012/2013

Topic gezien door 259003 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 27 sep 2012 - 16:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Wat verwachten jullie van de winter 2012/2013

Warme winter zonder sneeuw of ijs
12 (6.1%)
Kwakkel winter met af en toe sneeuw dat zo weer weg is
24 (12.1%)
Matige winter met af en toe sneeuw en vorst
75 (37.9%)
Strenge winter met een aantal sneeuwdagen
52 (26.3%)
Extreme winter met veel sneeuw en vorst met Elfstedentocht
35 (17.7%)

Totaal aantal stemmen: 1

Johann

Citaat van: Arend op zo 21 okt 2012 - 12:19
Wat vind je van de huidige trend Johann? Afkoeling lijkt in hoog tempo plaats te vinden.

Lijkt me allemaal heel normaal te verlopen tot zover
Interessant wordt het pas later in het jaar dan wel in de winter in relatie met hetgeen de PV (sterk /zwak) gaat doen en daaraan gerelateerd de NAO zie >>  NAO

>>


klimascepie

Grote delen van de wereld kampen nog steeds met enorme kou die gezien het feit dat het zuidelijk halfrond nu lente heeft op zijn zachtst bijzonder is. Het noordelijk halfrond staat er eigenlijk al niet veel beter op. Het weer wat wij nu hebben komt puur door de warmere lucht die uit het zuiden om hoog word gedreven. Op het moment dat de kou komt zul je merken dat het ook best vlot kan gaan om dat het rond de pool al behoorlijk kouder is dan normaal.

En probleem is het erkennen van het intreden van en ijstijd in de huidige tijd. Ik schrijf hier vaker over want dit is en serieus probleem.
Wetenschappers zien de aarde graag opwarmen maar de aarde werkt niet mee. Hoe schokkend het ook klinkt dit is serieus waar, de wetenschap past daarom de data aan om op die manier opwarming te krijgen. Hier in gaan ze zo ver dat ze zelfs de geschiedenis her schrijven.

1 van de problemen in het hier en nu is dat men rotzooit met thermometer data en wel op zo en manier dat de data flink hoger komt te liggen als ze klaar zijn. Het gevolg is dus dat wat wij horen en lezen over de temperatuur behoorlijk overdreven is.
Zo is het dus nu zo dat we zonder het te weten en koude periode in glijden en mogelijk zelfs en ijstijd.
Zo als ik eerder al schreef zijn de gevolgen reeds zichtbaar. 
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

TaL

Nieuwe GFS is al heel wat minder ;)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Jan van Ooijen

Citaat van: TaL op zo 21 okt 2012 - 12:48
Nieuwe GFS is al heel wat minder ;)

Inderdaad, de sneeuw valt net buiten Nederland

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Johann

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 21 okt 2012 - 12:57
Inderdaad, de sneeuw valt net buiten Nederland

lullig  ;D
Heeft natuurlijk alles te maken met de sneeuwvalgrens die tussen de 250 en 750 meter  zal gaan pendelen. (ECMWF)

Dennis

grens-geval (lett)  :D

Pluim ziet er goed uit voor sneeuwval-kans


Jan van Ooijen

Ardennen lekkere temperaturen in de nieuwste GFS run! -6 tot -8 mogelijk

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Dennis

De eerste sneeuwkans voor ZO NL


Pascal Soomers

Lekker kaartje Dennis! Het is nog wat ver vooruit, maar ik hoop dat dit mag uitkomen!
Dan zal ik mij wel rot schrikken, sta ik zondagochtend op.. Is het wit :P.
When a supercell arrives, you must be prepared.

TaL

Welke koude? We staan weer met beide voeten op de grond. Gelukkig ook LT en aan de andere kant, het is de tijd ervoor. Gewoon afwachten :)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Pascal Soomers

GFS 12Z laat het koude weertype inderdaad uit onze buurt blijven.
When a supercell arrives, you must be prepared.

TaL

Citaat van: Pascal Soomers op zo 21 okt 2012 - 18:50
GFS 12Z laat het koude weertype inderdaad uit onze buurt blijven.

6Z deed dat ook al ;)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Dennis


Ramon Oost

ECMWF gaat nog wel voor een koud weer met in de nacht op uitgebreide schaal nachtvorst.


Jan van Ooijen

Hier alvast een stukje pluim, oper flink onderin. Kijken wat de rest dadelijk zegt

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Zeewatertemperatuur langs de kust van Zandvoort is momenteel kouder dan in het jaar 2010, sterker nog... Koudste momenteel in de afgelopen 5 jaar

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

glenn

Citaat van: Dennis op zo 21 okt 2012 - 16:05
De eerste sneeuwkans voor ZO NL



Iemand een link naar deze kaarten?

xzaz

Citaat van: glenn op zo 21 okt 2012 - 22:37
Iemand een link naar deze kaarten?
Zijn betaalde kaarten, de watertemp is toch wel een klein tekentje aan de wand. Afwachten, tot volgende week.
De winter is nog niet eens begonnen!

PatrickM

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 21 okt 2012 - 22:35
Zeewatertemperatuur langs de kust van Zandvoort is momenteel kouder dan in het jaar 2010, sterker nog... Koudste momenteel in de afgelopen 5 jaar


Hopelijk blijft ie onder het lijntje van 2010 ;)

Koen-IJM

Spannend.  ;D. Ziet er toch echt naar uit dat we volgende week met de eerste winterse perikelen te maken zullen krijgen. NS zet je schrap!

Powered by EzPortal