Winterverwachting 2012/2013

Topic gezien door 258997 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 27 sep 2012 - 16:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Wat verwachten jullie van de winter 2012/2013

Warme winter zonder sneeuw of ijs
12 (6.1%)
Kwakkel winter met af en toe sneeuw dat zo weer weg is
24 (12.1%)
Matige winter met af en toe sneeuw en vorst
75 (37.9%)
Strenge winter met een aantal sneeuwdagen
52 (26.3%)
Extreme winter met veel sneeuw en vorst met Elfstedentocht
35 (17.7%)

Totaal aantal stemmen: 1

matroesjka-world

Citaat van: bliksems op za 20 okt 2012 - 11:59
daar heb je gelijk in,daarom hou ik me ook in door alleen maar te zeggen:

dit word de horror winter waar we op gewacht hebben!2012!jaaaa!ik voel het!
de tekenen zijn al daar!kijk naar de kaarten!dit is geen grap!
don't mess with mother nature!
Piers,waar blijf je met je verwachting om mijn gevoel te bevestigen!

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Snowfreak

weten jullie ongeveer wanneer die irritante euro hoog vorig jaar te voorschijn kwam?

joe bastardi heeft er ook zin in  :P

"Euro temps going into wintery tank as the arctic presses its agenda. Coldest start to Nov in many a year shaping up
pic.twitter.com/ilNNrIRE

Jan van Ooijen

Het blijft een dubbeltje op zijn kant en ook de dag is nog niet zeker. Zal me dan ook niets verbazen als het over twee dagen helemaal weg is.

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Snowfreak

het is ook een beetje vroeg he.. maar wat wel positief is , is dat het kouder word

aloa

Animatie van het sneeuwdek in Europa voor volgende week.


Dennis


Bacci

Geweldig, winter is coming! en ik ben er ook weer! Wel opmerkelijk morgen 20 graden en een week later 8 graden!

Weatherboy

Zware sneeuwval op de kaarten! Bijzondere uitdraai van GFS dit keer. Het is allemaal ver weg, maar zeker leuk om te zien.
Een erg langdurige noord stroming trouwens over het algemeen.


hoffies

Er zijn meerdere kanalen die bevestigen dat het volgende week en begin november winter wordt. Ik heb er zin an!
Deze foto is net gepost door Joe Bastardia
Twitter: @hoffnar2911

Jan van Ooijen

Op GFS run geen sneeuw van betekenis te zien helaas, is de derde opeenvolgende run alweer
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

SniperEye

Spannend weer om te volgen :) Hoewel kou persoonlijk zo ver mogelijk weg mag blijven blijft het fascinerend om te zien hoe de winter zich langzaam opbouwt.

Jan van Ooijen

Winterjassenweer!

De gisteren aangekondigde kou maakt in de loop van deze week plaats voor het veel te warme weer van nu. Is het vandaag op meerdere plaatsen nog ruim 20 graden, komend weekeinde liggen de temperaturen op slechts 4 tot 8 graden. Bovendien gaat het op uitgebreide schaal vriezen tussen 1 en 4 graden. De kou bereikt ons na donderdag met een gure noordoostenwind. De kou houdt komt met een noordelijke tot noordoostelijke stroming ons land binnen. Vandaag, morgen en dinsdag is daar nog weinig van te merken. Het is bewolkt, er zijn ook zonnige perioden vooral in het binnenland en het is 16 tot 21 graden. Na woensdag bereikt ons het stukken koudere weer.

Telegraaf
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Snowfreak

even een vraag voor de mensen die meer weer kennis over het weer hebben als ik: hoeveel invloed heeft de stratosfeer op ons weer? Het is duidelijk dat ons weer door verschillende factoren wordt beinvloed maar is de stratosfeer een belangrijke factor?

Jan van Ooijen

Zeer koude November start sinds vele jaren!

Met een mooie (NW-N-NO) arctische glijbaan die  de noordzee mooi kan laten afkoelen, die de basis gaat neerleggen voor een komende lange winter met zeer koud en extreem weer, zou dit dan de start worden van de nieuwe (kleine)ijstijd. Onderstaand het verwachtingskaartje van GFS (dauwpunt) voor volgende week zaterdag, die aangeeft dat het dauwpunt voor geheel Nederland onder 0 graden ligt, wat nodig is voor sneeuwval!



MCCLIN
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Citaat van: Snowfreak op zo 21 okt 2012 - 11:41
even een vraag voor de mensen die meer weer kennis over het weer hebben als ik: hoeveel invloed heeft de stratosfeer op ons weer? Het is duidelijk dat ons weer door verschillende factoren wordt beinvloed maar is de stratosfeer een belangrijke factor?

Ah de stratosfeer, dat is Johann's gedeelte ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherboy

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 21 okt 2012 - 11:42
Ah de stratosfeer, dat is Johann's gedeelte ;)

Hoop komedie allemaal weer. Iedereen overdrijft nu wel weer een beetje. Het wordt licht winters rond de maandwisseling. Het is niet zo dat het op uitgebreide schaal gaat sneeuwen en vriezen, tenminste niet in NL.

Overigens  wat jij en ik al benadrukte is dit wel heel fijn om de Noordzee compleet af te laten koelen, waar we dan later in de winter profijt van gaan hebben.

Johann

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 21 okt 2012 - 11:42
Ah de stratosfeer, dat is Johann's gedeelte ;)

Nou ja ? ok, een beetje dan ;-)

zie >>  Polar Vortex

matroesjka-world

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 21 okt 2012 - 11:41
Zeer koude November start sinds vele jaren!

Met een mooie (NW-N-NO) arctische glijbaan die  de noordzee mooi kan laten afkoelen, die de basis gaat neerleggen voor een komende lange winter met zeer koud en extreem weer, zou dit dan de start worden van de nieuwe (kleine)ijstijd.

Hoe zit dat met die nieuwe (kleine) ijstijd? Zit daar nog iets van een waarheid in? Want dat zou dit jaar natuurlijk helemaal goed maken he?  :P
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Jan van Ooijen

Citaat van: matroesjka-world op zo 21 okt 2012 - 11:58
Hoe zit dat met die nieuwe (kleine) ijstijd? Zit daar nog iets van een waarheid in? Want dat zou dit jaar natuurlijk helemaal goed maken he?  :P

Vind heel zijn bericht niet kloppen, daarom nu ook wat doorgestreept ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Arend

Citaat van: Johann op zo 21 okt 2012 - 11:56
Nou ja ? ok, een beetje dan ;-)

zie >>  Polar Vortex

Wat vind je van de huidige trend Johann? Afkoeling lijkt in hoog tempo plaats te vinden.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Powered by EzPortal