Onweerskansen 30 en 31 augustus

Topic gezien door 23665 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 29 aug 2012 - 11:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tyshane

Hier ook in de verte onweer! Gezellig zulks afstandsonweer. :P Anyway; weer een onweersdag erbij! Ik had het eigenlijk moeten tellen, maar het zijn er veel.

Koen-IJM

Eigenlijk is dit hier pas de eerste echte goede onweersdag van het jaar  ;D

Tyshane

De satrep van 15.00:



........

Bron: Knmi / Satrep
Satrep & uitleg vind je hier...
Weerkaartsymbolen & uitleg vind je hier...

........


Citaat van: Koen-IJM op do 30 aug 2012 - 20:55
Eigenlijk is dit hier pas de eerste echte goede onweersdag van het jaar  ;D
Gefeliciteerd dan!  8)

Maikel91

Hier in Hardenberg nu lichtende wolken te zien. Dat moet de bui zijn die richting Twente trekt.. Kijken of dat hier nog wat mooier in beeld komt!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

PatrickM

Citaat van: Koen-IJM op do 30 aug 2012 - 20:55
Eigenlijk is dit hier pas de eerste echte goede onweersdag van het jaar  ;D

Haha hier ook, 2 mooie knallen net!

JorisK

Flinke knallen in Zaandam,  stortregens en 2 bliksems op de foto!

Tyshane

Flink verspreid allemaal:



........

Bron: Buienradar.nl
Het aantal ontladingen van vandaag vind je hier...

........

EAJ

Ook Heerenveen net e e n dikke ontlading

X-treme

flitst en rommelt hier nu anderhalf uur  ;D
Rond 20:15 zat ik in de auto midden in de onweersbui met zeer zware regenval, kon de lijnen op de weg niet meer zien  :o
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Weatherman

Ben benieuwd of het geluk hier ook eens toe slaat.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Marsel

Citaat van: Tyshane op do 30 aug 2012 - 20:51
Hier ook in de verte onweer! Gezellig zulks afstandsonweer. :P Anyway; weer een onweersdag erbij! Ik had het eigenlijk moeten tellen, maar het zijn er veel.

Het zijn er inderdaad vrij veel dit jaar, verschilt uiteraard wat per locatie maar over het algemeen (landelijk) kunnen we niet van een tekort spreken ;). Ook vandaag weer een paar ferme klappers mee mogen maken.
Valt overigens wel op dat onweer in de warme tropische luchtsoorten dit jaar erg slecht vertegenwoordigd is. Het moest vooral van buiensituaties zoals die vandaag komen.

MamaAs

Geen onweerders hier, ja afstandsrommels.
Jammer, maar het komt er volgens mij wel aan. Het draait heel langzaam onze kant op.

Leon Eikenaar

Deze avond richting het ijsselmeer gegaan om waterhozen te spotten
Helaas niks gezien wel als afsluiter van onze chase een  onweersbui ;)
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

PatrickM

Langzame treksnelhuid, al een paar minuten flinke regen nu.

TaL

Vorig jaar zat ik dichtbij de 40 onweersdagen maar was er geen één die echt noemenswaardig was en slechts een stuk of 7 matig. Al de rest was één donderslag en die soort dingen.

Dit jaar heb ik er nog 'maar' 17 maar de intensiteit is echt duizend keer veel beter dus geef mij maar jaren zoals deze :p Het overklast de jaren tot en met 2009 nog niet maar toch is het een begin :p Ik klaag zeker niet van dit seizoen.

Vandaag nieuwe onweersdag genoteerd :)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Marco uit Hangar 5

Volgens mij heeft Texel al de hele avond onweer, het blijft daar maar rondtollen, leuk om te zien dat de kern van het lagedrukgebied boven Den Helder ligt zo'n beetje.. trekt maar heeel langzaam verder. De Noordzeekust heeft nu al een tijdje stevige Noordenwind, terwijl het aan het Ijselmeer nog zo'n beetje zuidwesten wind is.
Marco Nierop
http://zweef.nl/

Marlieke

Helaas heb ik hier geen onweer vernomen. Die rode pit leek zo veelbelovend, maar helaas...
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

MamaAs

Wat een verschrikkelijke nacht om te slapen!
Veel onweer, nog meer regen en gigantisch veel wind.
Schutting is plat gewaaid, alles in  de tuin is verschoven.

Arend

KMI guidance Uitgifte: 31/08/2012 06.06 uur LT
------------------------------------------------------------
NEERSLAG:
Vooral in het (noord)westelijk kustgebied, flinke hoeveelheden neerslag, 40 tot 60 mm. Het convectieve proces wordt daar aardig op gang gehouden door het relatief warme zeewater. Het gebied met buien trekt geleidelijk het land op en daar zien we de convectie geleidelijk minder worden. Bij de buien komt, vooral de eerste uren in de kustprovincies, ook onweer voor. Later in de middag laat KOUW in het uiterste oosten 80-90 % kans op onweer zien, aandachtspunt. Vanuit het westen daalt het nul-graden niveau geleidelijk naar ca 5000 voet, aangezien de onstabiliteit dan tot die hoogte reikt, kan er hier en daar nog een lichte bui voorkomen.
------------------------------------------------------------

Wat zou het KNMI onder het uiterste oosten verstaan?
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Powered by EzPortal