Onweerskansen 30 en 31 augustus

Topic gezien door 23556 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 29 aug 2012 - 11:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherboy

Forse buienluchten in de omgeving, en een hele zwarte lucht uit dat kleine pitje ten NW.

Weerfreak 1337

Daarnet een shelf overgehad ;D


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Pascal Soomers

Er naderen nu enkele buien!

When a supercell arrives, you must be prepared.

Pascal Soomers

De wind is weggevallen... De bekende, 'stilte voor de storm'?
When a supercell arrives, you must be prepared.

F.Fredje

Volgens mij hebben nog weinigen in de gaten dat het in het midden van het land loos kan gaan zo met de jet boven ons.

Gerard1995

WOW het gaat hier weer eens EGT los nu !!!! :o onweer.. tropische recht naar beneden vallende regen.... moesonbuitje komt hier recht overheen!!
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Weatherboy

Tja, het oosten gaat er weer met het beste vandoor :( Eigenlijk niet gek. Hier niks eigenlijk, elke keer wat spetters.

Weerfreak 1337

Citaat van: Weatherboy op do 30 aug 2012 - 19:57
Tja, het oosten gaat er weer met het beste vandoor :( Eigenlijk niet gek. Hier niks eigenlijk, elke keer wat spetters.

Straks komt de occlusie en dan komt het goed, ook in Noord-Holland ;)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Marlieke

En er komt een mooie grote rode pit op het oosten af. Zal ie net boven Rijssen langs trekken of gaat ie er nog vol overheen? Spannend!!!
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Arend

Citaat van: Weatherboy op do 30 aug 2012 - 19:57
Tja, het oosten gaat er weer met het beste vandoor :( Eigenlijk niet gek. Hier niks eigenlijk, elke keer wat spetters.

Welk oosten? En hoezo weer? En waarom niet gek?
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Weatherboy

Citaat van: Arend op do 30 aug 2012 - 20:09
Welk oosten? En hoezo weer? En waarom niet gek?

Alles na Utrecht is het oosten voor mij :P Nou omdat het meeste activeert langs de grens en zo Duitsland in trekt. Al lijkt het erop dat wij hier ook gaan verdrinken straks, nou ik hoop het. 40 mm graag :D :P

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

MWegman

Hier in Alphen valt flink wat hemelwater en de wind trekt ook flink aan. Afgelopen uur helaas nog geen klap gehoord. Maar wat niet is, kan nog komen, toch?
Voor weer- en andere foto´s, join deze community op facebook: http://www.facebook.com/marielle.wegma

MWegman

Ha!! Hoorde ik daar toch een bescheiden roffeltje...?
Voor weer- en andere foto´s, join deze community op facebook: http://www.facebook.com/marielle.wegma

Arend

Citaat van: Weatherboy op do 30 aug 2012 - 20:18
Alles na Utrecht is het oosten voor mij :P Nou omdat het meeste activeert langs de grens en zo Duitsland in trekt. Al lijkt het erop dat wij hier ook gaan verdrinken straks, nou ik hoop het. 40 mm graag :D :P

40 mm mag hier ook. KNMI guidance lekker voor het noorden overigens:

NEERSLAG:
Patronen van de convectie in de div Uitvoer komen vrij goed overeen. Activiteit verschilt wel. De Harmonie Uitvoer laat te weinig activiteit zien. De EC06 en Hir12 Uitvoer zijn realistisch, al sterft de convectie landinwaarts in de EC Uitvoer wat te snel uit. Forse hoeveelheden in het N, in de Hir Uitvoer 40-60 mm tot vrijdag 12 UTC.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Pascal Soomers

Jippie! CC ontlading gespot en harde rommel!
When a supercell arrives, you must be prepared.

Koen-IJM

Lijkt hier wel nacht. Nu al. Veel bliksems en gerommel. Vet!

Koen-IJM


Gerard1995

hier is het voor het gevoel ook helemaal nacht ja... :o + mooie lichtshow naar ZO :D
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Powered by EzPortal