Onweerskansen 25 en 26 augustus

Topic gezien door 33394 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 24 aug 2012 - 10:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis


Jelte

Citaat van: Marsel op za 25 aug 2012 - 17:29
Wederom intense onweersbui aan de noordoostkant van het IJsselmeer. Hoge bliksemfrequentie. Ben benieuwd hoe het IJsselmeer zich vannacht gaat gedragen, net zoals de wateren vlak voor de provincies Zuid- en Noord-Holland. Het westen en noordwesten zitten vannacht eersterangs.

Daar hou ik je aan! Net een buitje gehad in de vorm van een verticale muur water. Bizar! Kort, maar zeer krachtig.

Nu nog hopen op een leuke hoos ofzo.

Vraagje: wat zijn de max windstoten morgen en onder welke omstandigheden? Ik wil even gaan surfen, maar moet het weer nog even goed ervoor bekijken.

Dennis

Citaat van: Jelte op za 25 aug 2012 - 18:17

Vraagje: wat zijn de max windstoten morgen en onder welke omstandigheden?


PatrickM

Harde regen en wind terwijl de zon gewoon fel schijnt, ziet er mooi uit!

Jelte

Citaat van: Dennis op za 25 aug 2012 - 18:23
Plaatje

Thanks... dat valt wel mee. Nu dan maar even rustig genieten van wat de avond nog allemaal aan moois brengt.

PatrickM

Citaat van: Dennis op za 25 aug 2012 - 18:04
windstoten NL


Hier een plaatje van Neerslag.
Mooi om te zien dat er veel neerslag is na het IJsselmeer.

Reutel

Citaat van: PatrickM op za 25 aug 2012 - 18:34

Hier een plaatje van Neerslag.
Mooi om te zien dat er veel neerslag is na het IJsselmeer.

Kijk dat bevestigt mijn observaties. Eigenlijk wel heel raar en volgens mij ook uniek. Het westen en noorden heeft vandaag, net als eigenlijk de hele afgelopen maand, veel regen gehad, terwijl het zuiden met droogte en code rood voor bosbranden te maken heeft. Toch wel bijzonder, zulke grote verschillen in een relatief klein landje. Ik, en mijn plantjes, snak naar water!  8)

Dennis

nachtelijke onstabiliteit

Een lagedrukgebied boven Oost-Engeland trekt verder noordoostwaarts richting Denemarken, waar het zondagochtend wordt verwacht. We bevinden ons nu in een straffe zuidwestelijke stroming waarmee onstabiele maritiem polaire lucht wordt aangevoerd. In de nanacht en zondagoverdag trekt een vrij scherpe trog (met daarin een BB-occlusie) van noordwest naar zuidoost over ons land. De trog valt zo'n beetje ook samen met de hoofdtrog op 500 hPa. Zondag later op de dag wordt van het westen uit de stabiliserende werking van een naderende trekrug merkbaar.

Jelte

Citaat van: Reutel op za 25 aug 2012 - 19:13
Kijk dat bevestigt mijn observaties. Eigenlijk wel heel raar en volgens mij ook uniek. Het westen en noorden heeft vandaag, net als eigenlijk de hele afgelopen maand, veel regen gehad, terwijl het zuiden met droogte en code rood voor bosbranden te maken heeft. Toch wel bijzonder, zulke grote verschillen in een relatief klein landje. Ik, en mijn plantjes, snak naar water!  8)

Misschien het westen, en misschien het noorden. Maar zeker niet het noordwesten...  ;D
Was een prachtige zomer...


PatrickM

De eerste rang bevalt me nog niet zo goed :P, maar goed er is nog een nacht te gaan ;D

Marsel

Citaat van: PatrickM op za 25 aug 2012 - 22:03
De eerste rang bevalt me nog niet zo goed :P, maar goed er is nog een nacht te gaan ;D

Niet te hard roepen :o....de avond en nacht zijn nog lang. 

Sven

Citaat van: Reutel op za 25 aug 2012 - 19:13
Kijk dat bevestigt mijn observaties. Eigenlijk wel heel raar en volgens mij ook uniek. Het westen en noorden heeft vandaag, net als eigenlijk de hele afgelopen maand, veel regen gehad, terwijl het zuiden met droogte en code rood voor bosbranden te maken heeft. Toch wel bijzonder, zulke grote verschillen in een relatief klein landje. Ik, en mijn plantjes, snak naar water!  8)

lol code rood? niks te zien op meteoalarm en lijkt me sterk, zoveel hitte is er niet geweest. Kijkend naar centraal, zuid, oost europa zeg ik ja, maar hier lol no way ;)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

onweerdetectie1449

jaa er iz echt een code rood geweest voor bosbranden

on topic : hopelijk activeert dat gebiedje op de noord zee nog goed.
dan krijgt het hele land zijn portie wel :)

PatrickM

Is wel wat aan het activeren op zee, nog geen onweer.

X-treme

Komt met bakken naar beneden hier en net een vette inslag ZEER! dichtbij (flits en klap zo goed als gelijk)  ;D ;D ;D
Ik ging gelijk me balkon op en me katten doken achter de bank  :P
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

JorisK

Wederom geflits en gedonder in Zaandam :D

PatrickM

Diepe dreunen in de verte, een paar minuten buiten gestaan maar gek genoeg niets gezien, toen begon het te regenen.

Tyshane

Het is wel een aardig buienlijntje aan het worden:



........

Bron: Buienradar.nl
De actuele wolkenhoogte vind je hier...

........

Tyshane

En nog een behoorlijk tophoogte op bepaalde plekken:




........

Bron: Buienradar.nl
De actuele wolkenhoogte vind je hier...

........

Jan van Ooijen

Onweersbuitje ineens bij Oostende, zal zo wel voor Zeeland zijn

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal