Onweerskansen 21 augustus

Topic gezien door 20088 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 20 aug 2012 - 13:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dennis089

Citaat van: dennis089 op di 21 aug 2012 - 17:02
plof midden frankrijk, denk dat het een grote wordt. helaas is die wel voor enkel duitsland, geen benelux

en wat een plof is het geworden zeg, tjemig... dat is idd lvl 2 waard!  :o ???

dennis089

in keulen nog een ploffer! het lijkt wel alsof ze dit jaar allemaal rondom limburg ontstaan! Ik ga een regendans doen!  ???

arjanbruggink

Diverse pittige buien hier in de omgeving. Rommeltjes in de verte gehoord, hier in Smilde zelf is het bij een paar stevige druppels gebleven. Benieuwd of er nog wat meer gaat ontstaan of dat het bij deze buitjes blijft.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Maikel91

Er stijgt hier 10 minuten geleden in Hardenberg een luchtballon op. Richting: Emmen/Duitsland. Teken dat er niks van komt, of oliedom van de vaarder??

Reutel

Ik denk dat die ploffer in Frankrijk wel eens een nachtelijke MCS kan gaan worden, dan kan die zo maar een stukje Belgiƫ meepakken.

Tyshane

In Groningen en Drenthe ook aardig wat buitjes! Jammer dat het eronder niet wat meer activeert.


Citaat van: Reutel op di 21 aug 2012 - 20:14
Ik denk dat die ploffer in Frankrijk wel eens een nachtelijke MCS kan gaan worden, dan kan die zo maar een stukje Belgiƫ meepakken.

Ja die is behoorlijk aan het groeien nog en heeft voeding genoeg zo lijkt het!

Serge

helaas.............., 2012 gaat voor mij de boeken in als, .. "net niet" en "teleurstellend" , ik ga me opmaken voor een onstuimige herfst en een ijzige, sneeuwvolle winter
Waar is mijn cape

Tyshane

Aan de grens met Duitsland een leuk buiengebied, maar het werd pas echt wat toen het bijna Nederland uit was. Jammer ook dat de rest van het oostelijk deel van het land niet nog wat kreeg, dat had ik wel verwacht eigenlijk gezien de kaarten en updates.

Reutel

Citaat van: Serge op di 21 aug 2012 - 21:15
helaas.............., 2012 gaat voor mij de boeken in als, .. "net niet" en "teleurstellend" , ik ga me opmaken voor een onstuimige herfst en een ijzige, sneeuwvolle winter

Daar sluit ik mij bij aan. Ondanks het feit dat het twee dagen geleden bijna 37 graden was, heb ik al weer zin in de wintertopics!  ;D

Arend

Zou toch leuk zijn als een van die lijntjes nog wat zou doen. Wat een armoe weer.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Dennis

Citaat van: Arend op di 21 aug 2012 - 21:47
Wat een armoe weer.

sluit ik me VOLLEDIG bij aan - anti onweer modus  :'(

dennis089

jep.. het is eigenlijk niet de bedoeling maar sluit me er bij aan. zelden zo'n onweerloze zomer gehad. slechts 1 dag, 1 moment om te filmen... helaasch! misschien komt er nog wat in september.

Dennis

NW -N deel NL komende nacht nog onweer-kans

dondertje127

Uit onschuldige kleine wolkjes voelde ik wel een paar druppels toen ik vanavond bij een buurman op het dakterras zat. Verder niets bijzonders.

Tyshane

Citaat van: Dennis op di 21 aug 2012 - 22:20
NW -N deel NL komende nacht nog onweer-kans

Op zich zegt een cape-li kaart niet veel over de kans op onweer, maar meer op een mogelijke 'intensiteit' als het gaat onweren. Kijk je alleen naar cape-li dan zie je het noordwesten redelijk 'gunstige' waarden hebben, kijk je naar de neerslagkaart van dat tijdstip (3h) dan zie je voornamelijk aan de kust en op zee, (weinig) neerslag.

Kay1989

Jammer dat het geld mij niet op de rug groeit, anders had ik begin van de avond de auto ingestapt en 600 km gereden om tussen Frankfurt en Munchen die bui te onderscheppen haha

Marco uit Hangar 5

Citaat van: Dennis op di 21 aug 2012 - 22:20
NW -N deel NL komende nacht nog onweer-kans

Inderdaad, momenteel heel wat onweer boven de Noordzee, niet zo ver van Den Helder en Texel
Marco Nierop
http://zweef.nl/

hj32

Citaat van: Kay1989 op di 21 aug 2012 - 23:44
Jammer dat het geld mij niet op de rug groeit, anders had ik begin van de avond de auto ingestapt en 600 km gereden om tussen Frankfurt en Munchen die bui te onderscheppen haha

Now you`re talkin` :D ;)

Powered by EzPortal