Onweerskansen 21 augustus

Topic gezien door 20142 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 20 aug 2012 - 13:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

matroesjka-world

Citaat van: Tyshane op di 21 aug 2012 - 15:43
Tussen Heerenveen en Smallingerland ontstaat wel heel rap een bui nu.


Ik denk het ook, iets ten noorden van jullie is het ontstaan...

Ja jammer hoor  :P Ik had wel wat verkoeling gewild hier  ;D
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

romke

JA gaat hier zo even lekker plensen als ik de radar mag geloven. @Drachten

Arend

Wel apart, even een opklaring en meteen een bui:
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Tyshane

Citaat van: matroesjka-world op di 21 aug 2012 - 15:48
Ja jammer hoor  :P Ik had wel wat verkoeling gewild hier  ;D

Ja jammer, maar er zullen vast meer buitjes komen...  ;)


Citaat van: Arend op di 21 aug 2012 - 15:51
Wel apart, even een opklaring en meteen een bui:

Opvallend idd. De zon heeft het snel erg warm gemaakt en voor verdamping gezorgd? Die wolk groeide erg snel.

onweerdetectie1449

kijk die bui in het noorden!


romke

Ja zit veel water in hoor. En zelfs een rommeltje gehoord. Zit trouwens totaal geen wind in.

Tyshane

De bui bij Heerenveen groeit niet echt meer verder de lucht in vooralsnog. Wel een eerste ontlading dus zo te zien. Ben benieuwd of er nog meer gaat ontstaan. Smaakt naar meer natuurlijk. ;)

alaind86


dennis089

ik ga er gewoon tegenin, ik voorspel geen onweer voor limburg!  :o

alaind86

Citaat van: dennis089 op di 21 aug 2012 - 16:28
ik ga er gewoon tegenin, ik voorspel geen onweer voor limburg!  :o
Dan ga ik wel naar het onweer toe!

dennis089

Citaat van: alaind86 op di 21 aug 2012 - 16:29
Dan ga ik wel naar het onweer toe!

je woont hier nog geen 2 min vandaan  :o

Arend

Citaat van: alaind86 op di 21 aug 2012 - 16:23
Update Estofex

Jouw directe link zorgt ervoor dat bij mij niks meer lekker laadt. Update luidt (voor ons) alsvolgt:

A level 1 was issued surrounding the level 2, including central and E France, much of Germany, the Alpine countries, SW Poland, the Czech Republic and parts of Slovakia and Hungary for some large hail, excessive precipitation and local wind.

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

alaind86

Citaat van: dennis089 op di 21 aug 2012 - 16:33
je woont hier nog geen 2 min vandaan  :o
Ziet ernaaruit dat alles gaat ontploffen net over de grens. Vanuit hier gezien in de zuidoosthoek van NRW.

dennis089

plof midden frankrijk, denk dat het een grote wordt. helaas is die wel voor enkel duitsland, geen benelux

Dennis

Citaat van: dennis089 op di 21 aug 2012 - 17:02
plof midden frankrijk, denk dat het een grote wordt. helaas is die wel voor enkel duitsland, geen benelux

Cel Groningen

Ries

Fijn dat ons een bui gegund wordt! Maar behalve één donder zie ik niks terug van die meerdere ontladingen die de radars melden  :-\

Jan van Ooijen

Spam naar de prullenbak verwezen, daarnaast wil ik ook even mededelen dat die niet kloppen. Er zijn verkeerde berekeningen op los gelaten. De echte goede gegevens vind je op deze pagina: http://weather.uwyo.edu/upperair/sounding.html
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Muisje1988

Citaat van: dennis089 op di 21 aug 2012 - 17:02
plof midden frankrijk, denk dat het een grote wordt. helaas is die wel voor enkel duitsland, geen benelux

Laatste wat ik wil is mensen teleurstellen maar mijn gevoel blijft zeggen dat het in heel benelux droog blijft vandaag (op die ene kleine minibui in friesland na dan)

En ja ik eet men schoen op als ik het mis heb haha

Ries

kleine minibui?! Dat was 'ie in Groningen niet hoor; plenste wel 20 minuten loeihard!

Powered by EzPortal