Wat een nacht, Shelfcloud met wallcloud en VERMOEDELIJK een funnel

Topic gezien door 4653 bezoekers
Gestart door Graphicnizor, do 02 aug 2012 - 10:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Graphicnizor

Wat een nacht man... damn!!!

Wat ik zei kwam dus uit, buien in t westen voegden zich samen bij utrecht om zo een geweld los te laten over Zwolle.
En wat een geweld dat het was!!!
Mooiste was dat de shelfcloud als een reus over de boomtoppen kwam om bij Marslanden nog lager aan te zetten. Door de bliksem kon je zien wat er gebeurde. er vormde zich een wallcloud en deze was extreem laag, gok een meter of 10 en dat is dan nog veel. Ik weet zeker dat ik een funnel heb gezien, jammerlijk dat er geen foto van is. Vandaag ga ik kijken voor eventuele sporen van vernieling.
Ook een inslag in een pand heeft ervoor gezorgd dat de brandweer er aan te pas moest komen.

dit was meteen de chase van 2012 zover ook. wat een geweld, wat een kick!
je ziet zon ding komen en dan denk je, dit is m. hier wachte je al zolang op!
Leuke is ik heb ook een weddenschap gewonnen met meteozwolle, dus binnenkort koffie met gebak voor mij!!

Enjoy de pics, ik ga vandaag of morgen een filmpje maken met alle fotos, dan zie je de voortgang een beetje. Ik had helaas niet het kaartje met magic lantern erop, anders had ik wel kunnen filmen. maar die lag op mn werk... STOMMMMM

maar wederom mooie fotos.
Met als kopstuk


en voor de rest nog:















Film van de stream gisteren: 10 minuten skippen en een biertje erbij pakken....
Team-X-Treme Netherlands

Daisy

All glory to the hypnotoad!
www.twitter.com/mrs_sekhmet

mauriceb


sandra-zwolle

 Ziet er weer  geweldig uit Mike! Ben benieuwd naar je filmpje!

arjanbruggink

Hele mooi platen Mike!!! En wat een geweldige nacht. Dat er meerdere van deze volgen!!
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Shadow112


Dutchstormchaser

Super Mike erg mooie foto's alleen geeft het filmpje bij mij een error wel jammer maar de plaaten zijn super!!
Twitter Dutchstormchase
Website [url=http://dutchst


Oxize

Mooie platen. Heb die shelf hier niet gezien. Die wallcloud heb ik wel gezien. Staat waarschijnlijk ook op 2 van mij eigen foto's.

Was zeker een mooie nacht. Zeker voor herhaling vatbaar!
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member


bliksems

wat een prachtige foto's Mike!goed gedaan jongen!en leuk voor je dat je een top nacht had!
ik volgde je nog via je stream live,dat was lachen!

gr Pennywise.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Leon Eikenaar

Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Roan

vette foto's!
jammer dat die eerste foto niet helemaal scherp lijkt, want het is echt een beauty met die mooie wolken erbij!

weershots

www.weershots.nl   Twitter: http://twitter.com/weershots

Erwin Kats

Canon eos:         Canon EF:
1DmkIIN              17-40 f4 L 1DmkIII               24-105 f4 L IS   

Graphicnizor

Het spijt me dat ik een oud topic boven water haal maar dit is niet zonder rede.
Gezien mijn tornadomelding op ESWD in onderzoek word gesteld ben ik zelf nog even langs mijn mappen gelopen of ik beeldmateriaal heb gemist in mijn "haast" om dit verslag online te zetten.

Het blijkt dat dit wel het geval is. Namelijk het onstaan van de prachtige wallcloudontwikkeling die jullie allemaal kennen.
Ook zijn er nog een paar andere activiteiten te zien.
Hoe dan ook geen overbodige luxe om ze er toch nog even bij te zetten.
Nog even extra wil ik erbij vermelden dat sommige fotos expres extreem bewerkt zijn om maximale beeld weer te geven.


















Powered by EzPortal