Onweerskansen 1 t/m 5 augustus

Topic gezien door 142882 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 29 jul 2012 - 12:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Reutel

Citaat van: Pascal Soomers op zo 05 aug 2012 - 18:19
Tyshane, let eens op! Helpt al dat geklaag van mij dan, of houdt deze bui me voor de gek?
Zie onder Limburg buien ontstaan met onweer die ramkoers hebben. Lucht ziet er hier buiten ook behoorlijk onstabiel uit.

Vaals code oranje op NWC, aub!  ;D

Danny112

Citaat van: Kres op zo 05 aug 2012 - 18:24
De kan ik bevestigen.. Reed daar met onderdoor. Boven het terrein van KNMI begon het zich te vormen. De bol en de radar hadden het makkelijk...

Ik kon het in de verte zien ontwikkelen (was in Bilthoven). Een halfuurtje later trok het randje van het noodweer over Den Dolder en daar ook een kleine trekwolk, die verder richting Amersfoort en Flevoland vast een stuk heftiger uitgepakt zal hebben..... vooral in de omgeving Maartensdijk/Hilversum nu bijzonder veel stormoverlast. Kreeg een belletje van een kennis uit Hilversum dat de straten daar in riviertjes veranderd waren....

pietjelol

Citaat van: Shadow112 op zo 05 aug 2012 - 18:26
Wel handig om je locatie in de handtekening te zetten mensen. ;) !
zou ook handig zijn als dat dan werkt want dat doet het niet bij mij

Dennis


matroesjka-world

Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Tyshane


Dennis

Citaat van: matroesjka-world op zo 05 aug 2012 - 18:29
Waar is dit Dennis ??

net antwoord: in zwartebroek, in de buurt van hoevelaken:)

hj32

Citaat van: Reinout60D op zo 05 aug 2012 - 18:02
Niemand

Hou toch op man, half nederland is zo leip op zoek naar 't perfecte shot #weallliveinamerica #tornadovalley :P ;P

Reutel

Kijk die temp dalen na die bui!

MamaAs

Daarnet de naderende bui vanuit het zuiden in Workum.
Het lijkt net onder ons door te gaan.


hj32

Citaat van: Dennis op zo 05 aug 2012 - 18:26
Teun?@tunes16

Deze is echt gruwelijk en zeker windhoospotentie, denk niet dat het er 1 is, anders was het wel gemeld, is er al hookecho check geweest?

Reutel

Begint behoorlijk donker te worden hier, maar helaas nog geen onweer activiteit in het complex uit België... Kom op wolkjes, doe maar groeien!


Marco uit Hangar 5

Net weer even naar Park van Luna geweest, in de hoop nu ook eens een plankwolk te spotten, maar de zware bui vanuit Rotterdam trekt keurig Oost langs Heerhugowaard. Dacht even het komt er aan, maar de fut is er uit voordat het hier is.. Buienradar geeft aan dat het nu vooral over Flevoland trekt.

Jammer hoor, kon het wel af en toe in de verte horen rommelen.

Op dit moment wat gespetter uit uitgewerkte oplossende zooi (hoge bewolking). Dat het oplost, kun je ook goed zien op buienradar.
Marco Nierop
http://zweef.nl/

Dennis

 Soest Angélique van Ewijk?@Liquevanewijk

Dennis

Soesterberg Wouter Mol@WBMol

Reutel


MamaAs

Begint nu goed te onweren, voor de bui nog even snel deze foto gemaakt:

Verder het binnenland in zal wel een rolwolk zichtbaar worden.

Reutel

Zuid Limburg code oranje, boel is flink aan het activeren daar.

Fluffje

Jemig tweede keer deze week dat zo'n lekker ontwikkelde bui langs de westkant van Veenendaal gaat.
Wel schitterende platen gaan er voorbij in dit topic :)
onweersdagen 2013: 10
onweersdagen 2014: 25[/

Powered by EzPortal