Onweerskansen 1 t/m 5 augustus

Topic gezien door 142870 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 29 jul 2012 - 12:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NitroGenetics

hier dan eff een snel filmpje van de inslag zeer dichtbij! (let niet op me taalgebruik xD)



buiten dit heb ik nog eens 30 tot 40 minuten beeldmateriaal van het zien aankomen van deze bui en uiteraard nog beelden vana chter de storm gefilmt er zitten geweldige beelden bij morgen volgt meer! :)

hj32

Mensen 90 minuten hardcore onweer en een bijna doodervaring, kortom topn8 :O

Wat is het Noorden aan de beurt geweest vandaag, je kunt dit bijna uniek noemen! :)
Maar ik weet nu wel dat onweer heel gevaarlijk kan zijn als je niet de juiste lokatie hebt
Ik zei tegen mezelf:"Vanavond pak ik hem vol"
Nou dat is gelukt en vervolgens met 120 onverwacht in de mist en een aquaplain
Damn wat kan ik rijden, anders had ik dit niet naverteld. Pfff...
Ik hoop dat iedereen heeft genoten, want dit was er 1 voor in de boekjes  ;)

hj32

Citaat van: NitroGenetics op do 02 aug 2012 - 02:53
inslag zeer dichtbij!

Ja zo klonken ze idd
Ben jij ook niet die gast van die tornado in Vierlingbeek? :)

Suncatcher

Zo. Geweldige nacht gehad. Enorm veel CG's gezien tijdens m'n werk. Vertikte het om uit te stappen tussen de electriciteitsmasten. Man, wat hebben die een opdonders gehad  ;D

erik

En ook hier vanmorgen vroeg nog een prachtige bui  ;D
Op het moment dat ik een mooie kijklocatie in de polder vond was het helaas te laat maar mooie ontladingen gezien  :D

Marcel

Citaat van: Weerfreak op do 02 aug 2012 - 02:45
Ik mag onweer melden aan de Zuid-Hollandse kust! En hij activeert goed :D

Heb anders heerlijk geslapen en niets van die buien gemerkt :p
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Weatherman

Op die ene onweersbui op afstand gister verder niks gehad.
Ook geen regen want dat was er niet bij.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Ries

Sodeju, Groningen mocht ook 'ns meedoen vannacht! En hoe! Een dik uur lang constant geflits, cc's én cg's met de nodige inslagen, alles met bijbehorende loeiharde donders en constant gerommel, hevige hoosbuien met rukwinden...manman, wat heb ik genoten! Weer als een klein kind een uur lang uit het raam zitten staren tot m'n oogjes moe werden en ik inslapend in m'n bedje nog even verder genoot :P

Eerste onweer van betekenis hier dit jaar, en meteen de vetste van de laatste 2 jaar volgens mij. Kickuh!

Mr.B

Zo wij hebben ons portie hier in Apeldoorn/Beekbergen ook gehad. Rond 0.30 uur hoorde ik de donders al in de verte, rond 01.00 uur besloten om toch maar in de auto te stappen en richting Beekbergen te gaan om daar door de weilanden te rijden en het onweer te aanschouwen. Nou een goede keuze was het zeker 8) Overal bliksems welke rechtstreekt naar beneden de grond in sloegen, niet normaal meer en wat een donders. Daarbij een zeer harde wind en heel veel regen. In lange tijd niet zo`n gave onweersbui meegemaakt. Verder nog opmerkelijke dingen gezien vannacht, geloof het of niet maar om 01.30 zat er een duif midden op de weg verbaasd rond te wachelen :o dit heb ik nog nooit gezien op dit tijdstip. Daarnaast rond 01.45 nog een loslopende hond gespot op een industrieterrein met zijn staart tussen de benen. Verder veel alarmen gehoord welke af gingen.

Kortom een zeer geslaagde nacht  ;D

André

Hier in stasegem , zuis West Vlaanderen zitten we nog altijd te wachten op onweer ,regen hebben we gehad zo een 10,8 l maar voor de rest alles stil .
Demeulemeester André

hj32


PatrickM

Ook vannacht hier weer een schampschot dus niet echt veel meegemaakt, maar  zo te zien heeft het noorden en het midden wel ( onverwacht ) onweer gehad ;)

Weatherman

Het is hier nog steeds warm, en nu behoorlijk donker.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

SniperEye

Topictitel kan ook worden aangepast neem ik aan i.v.m. de kansen voor vandaag?

arjanbruggink

Oh oh oh, wat was het afgelopen nacht genieten!!! De buientrein begon ineens te lopen en wat een cg geweld. Heb me daar portie foto's gemaakt... Zo had ik ze nog niet geschoten. Straks maar es ff bekijken en uiteraard plaatsen.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Pascal Soomers

Zo jaloers weer. Hier in Zuid-Limburg alleen maar wat weerlichten gehad en een CG gehad. Voorderest helemaal NIKS, ja alweer. zuid-Limburg moet je niet zijn voor gewelddadig onweer. Saaiste plek ooit hier.
When a supercell arrives, you must be prepared.

Marcel

Citaat van: arjanbruggink op do 02 aug 2012 - 09:19
Oh oh oh, wat was het afgelopen nacht genieten!!! De buientrein begon ineens te lopen en wat een cg geweld. Heb me daar portie foto's gemaakt... Zo had ik ze nog niet geschoten. Straks maar es ff bekijken en uiteraard plaatsen.

Ik verheug me erop :)
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

jandeventer

Weet niet of jan de mogelijkheid heeft om een nieuwe kans topic te maken ,gezien de omstandigheden van gisteren:sterkte ermee jan.
ikzelf ga/kan geen topic maken omdat ik er niet veel verstand van heb en anderen er meer verstand van hebben.
Wel heb ik de guidance gelezen en de grootste kans op onweer is voor vrijdag 50/80%
Vandaag zou door de gang van de dag er cb's kunnen ontstaan zeker over het midden en oosten van het land.
Iig geeft estofex een lvl 1 uit voor beidde dagen.


Glennb

Hier de inslag van gisteren:

Toch jammer dat het zo veel minder lijkt dan daadwerkelijk het geval was. Toch nog redelijk goed te horen, gelukkig  ;D

https://www.youtube.com/watch?v=4UPbAsgYBF0&feature=plcp


*edit* voor het plaatsen van een Video hoef je toch alleen de link te plakken en het omzetten naar de video gaat vanzelf? Zie nu alleen een link.
Groet,
Glenn

Powered by EzPortal