Onweerskansen 1 t/m 5 augustus

Topic gezien door 142770 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 29 jul 2012 - 12:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

hj32

Ja kicke he? Ik zit te genieten hier  ;)
Dit geeft hoop  :D

PatrickM


Marsel

Noord van R'dam op dit moment een wat intenser ogende echo. Binnen 10min ontstaan....in de gaten houden dit soort buitjes.

EDIT: je was me net voor Patrick ;).

Gerard1995

opeens ploft het zomaar bij Zoetemeer!!! 8) Jongens, het kan alleemaal nog :P
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

GekkeLeo

Alphen aan den Rijn meld onweer, zal zo ff een foto plaatsen. Best luchtje

erik

Weerssituatie in Heerhugowaard is momenteel windstil,benauwd en zo`n 26C.
Het is geheel bewolkt en de lucht ziet er onrustig uit...  Hopelijk krijgen we vanavond een mooie show.

NitroGenetics

je kan net zo goed  een zwarte foto plaatsen want deze zegt weinig...

F.Fredje

Ik denk dat ik inmiddels met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan zeggen dat het zuidoosten voorlopig nog niet eens een drup regen mag verwachten. Het lijntje dat voor evt buien zou kunnen zorgen gaat m.i. over het uiterste zuiden van Limburg richting Duitsland.

SupahCel

Moet het op dat regengebied gaan ontstaan of later vanavond pas? Ik had begrepen dat er 2 lijnen waren ofzo.

NitroGenetics

als ik de radar mag geloven ploft er idd een soort van lijntje met buien vlak voor die regenzone , zover gaat het zoals verwacht.

Marsel

Citaat van: hj32 op wo 01 aug 2012 - 18:32
Verdorie het lijkt alsof er aan de Westkust iets "ploft" kijk maar op de wolkenradar  :)

Het enige wat hier in Woensdrecht negatief aan het ploffen is is de temperatuur. Vrije val inmiddels met het naar west draaien en toenemen van de wind....weg zomerse warmte :(. Wel heerlijk onstabiele luchten van tijd tot tijd. Buien die nu aan het ontstaan zijn even goed in de gaten houden.

Weatherboy

En het dondert alweer hier :P

NitroGenetics

kan gelukkig nog een uurtje of 2 genieten van het zomerse weer :)

Pascal Soomers

Citaat van: Weatherboy op wo 01 aug 2012 - 18:38
En het dondert alweer hier :P

Zie je? Gewoon niet zeuren wat betreft onweer ;). Je krijgt je portie uiteindelijk vanzelf wel!
When a supercell arrives, you must be prepared.

NitroGenetics

Citaat van: Pascal Soomers op wo 01 aug 2012 - 18:41
Zie je? Gewoon niet zeuren wat betreft onweer ;). Je krijgt je portie uiteindelijk vanzelf wel!
dat blijf je altijd wel houden bij mensen ^^

david_meyer25

Hier regent het nog steeds niet en het onweert ook nog niet.

GekkeLeo

Citaat van: david_meyer25 op wo 01 aug 2012 - 18:43
Hier regent het nog steeds niet en het onweert ook nog niet.
Hier komt het nu anders met bakken uit de lucht

Marsel

Buien van dit moment boven Noord- en Zuid-Holland bevinden zich mooi in het gebied met maximale convergentie. West van deze line gaat de wind om naar west en daalt de temperatuur vrij rap naar 20 graden of minder. Dit gebied maar in de gaten houden de komende uren, ik vermoed dat we er de rest van de avond nog wel enkele middelbaar niveau donderbuien tegen kunnen gaan komen, zonder dat het uit de hand loopt.

F.Fredje

Citaat van: SupahCel op wo 01 aug 2012 - 18:35
Moet het op dat regengebied gaan ontstaan of later vanavond pas? Ik had begrepen dat er 2 lijnen waren ofzo.

Op de europese buienradar is een lijntje onstabiele lucht te zien net boven Dyon. Dat is de lijn die wss wegtrekt richting Duitsland. Een andere lijn zou zich kunnen vormen aan het gebied dat nu boven Bretagne ligt, dat is evt voor vannacht.

erik

Citaat van: NitroGenetics op wo 01 aug 2012 - 18:31
je kan net zo goed  een zwarte foto plaatsen want deze zegt weinig...

Zoals ik er al bij schreef: de lucht is onrustig,de foto iets onderbelicht om de wolkenflarden iets beter uit te laten komen.

Powered by EzPortal