Onweerskansen 1 t/m 5 augustus

Topic gezien door 142726 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 29 jul 2012 - 12:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis

Citaat van: hj32 op wo 01 aug 2012 - 12:58
Leg es uit dennis wat bedoel je hiermee? :)

is Convergentielijn (lijn waar 2 luchtsoorten zich met elkaar vermengen)

Weatherman

Citaat van: Dennis op wo 01 aug 2012 - 13:00
is Convergentielijn (lijn waar 2 luchtsoorten zich met elkaar vermengen)
En dat is feest.  ;D of niet
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Dennis

Citaat van: Weatherman op wo 01 aug 2012 - 13:05
En dat is feest.  ;D of niet

lets hope :) er zijn gewoon veel faktoren die in details moeten "passen"

JorisK

Nu onderweg naar Scheveningen om eerst nog even lekker op het strand te liggen bakken. Aan het eind van de middag even kijken waar de eerste onweersbuien gaan vallen en later weer terug naar Limburg via Brabant. Ik zie wel of dit een beetje een goede route is en ik geniet in ieder geval al van het mooie weer. :) oh, ik reis overigens per trein :p

Weatherman

Citaat van: Dennis op wo 01 aug 2012 - 13:09
lets hope :) er zijn gewoon veel faktoren die in details moeten "passen"
Ja zo is het elke kans weer geweest.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Dennis

Het "bewuste" gebied heeft code oranje nu

arjanbruggink

Citaat van: Dennis op wo 01 aug 2012 - 13:00
is Convergentielijn (lijn waar 2 luchtsoorten zich met elkaar vermengen)
Ik weet niet of er nog meer kaarten zijn, maar je zou dat dan evt. nog duidelijker kunnen krijgen met bijv. een plot waarop bijv. de windrichting, dauwpunt, enz op staan.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Dennis

Citaat van: arjanbruggink op wo 01 aug 2012 - 13:34
Ik weet niet of er nog meer kaarten zijn, maar je zou dat dan evt. nog duidelijker kunnen krijgen met bijv. een plot waarop bijv. de windrichting, dauwpunt, enz op staan.

ja die zijn er wel ; medewerker Marsel heeft die eens op forum gezet -> mss wil hij dat weer doen als hij dit leest

Pascal Soomers

Ontwikkeling komt goed op gang in Frankrijk:

When a supercell arrives, you must be prepared.

Dennis

Citaat van: Dennis op wo 01 aug 2012 - 13:46
ja die zijn er wel ; medewerker Marsel heeft die eens op forum gezet -> mss wil hij dat weer doen als hij dit leest

Edit: Dit heb ik wel

SniperEye

Is er iemand in de gelegenheid een sounding te maken?

arjanbruggink

Citaat van: Dennis op wo 01 aug 2012 - 13:55

Zoiets bedoelde ik ja. Op dit soort kaarten kun je beter zien waar bijv. de convergentie lijn zich bevind. Je zou het evt. ook aan de temps kunnen zien, maar windvaantjes zijn duidelijker  ;)
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

arjanbruggink

Citaat van: SniperEye op wo 01 aug 2012 - 13:59
Is er iemand in de gelegenheid een sounding te maken?
Een sounding maken...... Als je ff wacht. Het is nu 12z geweest en als het goed is, is er een weerballon opgelaten en kun je de data straks op internet aflezen
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Weatherboy

Sorry dat ik alweer begin met zeuren..... Maar voorlopig lijkt dat hele lijntje mooi over Limburg Duitsland in te gaan. Er moet echt wat gaan ontstaan in dat regengebied wil het ons ook aan doen.

Graphicnizor

Citaat van: Weatherboy op wo 01 aug 2012 - 14:11
Sorry dat ik alweer begin met zeuren..... Maar voorlopig lijkt dat hele lijntje mooi over Limburg Duitsland in te gaan. Er moet echt wat gaan ontstaan in dat regengebied wil het ons ook aan doen.

Zucht, kon ook niet lang duren weatherboy... Gewoon afwachten. als je al wat wil zien moet je vanavond gaan kijken. verwachte onweer lig ergens in frankrijk nu. En er gaat nog genoeg veranderen. Het is nieteens half 3. Tot over 3,5 uur!

@Jan miss een klaagtopic naast iedere onweerskansentopic openen?  >:(

Arend

Citaat van: arjanbruggink op wo 01 aug 2012 - 14:03
Een sounding maken...... Als je ff wacht. Het is nu 12z geweest en als het goed is, is er een weerballon opgelaten en kun je de data straks op internet aflezen

Sounding De Bilt 12z. Op basis van deze gebeurt er dus helemaal niks (in De Bilt)! Blijft dus een verrassing wat er vandaag gaat gebeuren.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Dennis

Citaat van: arjanbruggink op wo 01 aug 2012 - 14:01
Zoiets bedoelde ik ja. Op dit soort kaarten kun je beter zien waar bijv. de convergentie lijn zich bevind. Je zou het evt. ook aan de temps kunnen zien, maar windvaantjes zijn duidelijker  ;)

gevonden NL +FR :)

Pascal Soomers

Citaat van: Weatherboy op wo 01 aug 2012 - 14:11
Sorry dat ik alweer begin met zeuren..... Maar voorlopig lijkt dat hele lijntje mooi over Limburg Duitsland in te gaan. Er moet echt wat gaan ontstaan in dat regengebied wil het ons ook aan doen.

Al hebben we hier in zuid-Limburg niet veel gehad dit jaar hoor! Tenminste, niet in Oirsbeek.... Ik gun het je van harte, maar ik wil vandaag ook wel wat zien :D.
When a supercell arrives, you must be prepared.

Graphicnizor

Hadden jullie niet vorige maand een MSC? * weet niet zeker meer*

sjorske

Vanuit Parijs: Bewolkt net regen gehad 27 graden. Straks met de thalys naar huis rond 1730. Vermoedelijk door het gebied met de buien.

Powered by EzPortal