Onweerskansen 29 en 30 juli

Topic gezien door 32546 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 28 jul 2012 - 18:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stephanie

Die bui in het westen blijft maar aangroeien!

hj32

Hoihoihoi, onweer in Den Haag!!
M'n 1e bliksemfoto's zijn een feit!  :D
Ook een shelf bij Schiphol op film, misschien zelfs foto, moest door autoruit
Nou ja, beter dan niks
Beukt lekker hier langs de kust nu ;)

Tyshane

Hier was het een schapschot.

Trouwens, Mooi om te zien op de radar hoe dat buienlijntje de kust precies volgt en aangroeit.


Citaat van: Weatherboy op zo 29 jul 2012 - 21:28
Wat hier aan komt! Echt niet normaal wat een lucht. OMFG

En heeft het nog wat moois opgeleverd?

Dennis


PatrickM

Hier nu een harde dreun in de verte..

matroesjka-world

Zwaar onweer in de verte, het schijnt hier naar toe te komen volgens m'n broer..

Ik ben er klaar voor !!
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Koen-IJM

Vijf minuten geleden een enorme inslag. Helaas geen foto's. Op dit moment wel een hoosbui.

erik

Goed gegokt met mn tochtje richting Lelystad over de dijk vanaf Enkhuizen  ;D ;D ;D
Mooie flitsen gezien en een enorme plens water  :o Heb wel wat foto`s maar de mooiste flitsen staan er helaas niet op,wel een aantal mooi oplichende wolkenpartijen.Ik kijk morgen wel ff op ik wat kan plaatsen.
Het is nog niet afgelopen ookben net thuis maar ook hier in Heerhugowaard begint het wat te weerlichten!! Wordt een latertje  ;)

matroesjka-world

Waar woon je Koen? In IJmuiden?
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Weatherboy

Citaat van: Tyshane op zo 29 jul 2012 - 23:12
Hier was het een schapschot.

Trouwens, Mooi om te zien op de radar hoe dat buienlijntje de kust precies volgt en aangroeit.


En heeft het nog wat moois opgeleverd?

Jawel, 4.8 mm en een hoop rommels en klappen. Prachtige shelf/arcus met windstoten. Helaas foto's met een Black berry dus het ziet er allemaal niet mooi uit. Maar het gaat om het idee.

Tyshane

Citaat van: erik op zo 29 jul 2012 - 23:43
Goed gegokt met mn tochtje richting Lelystad over de dijk vanaf Enkhuizen  ;D ;D ;D
Mooie flitsen gezien en een enorme plens water  :o Heb wel wat foto`s maar de mooiste flitsen staan er helaas niet op,wel een aantal mooi oplichende wolkenpartijen.Ik kijk morgen wel ff op ik wat kan plaatsen.
Het is nog niet afgelopen ookben net thuis maar ook hier in Heerhugowaard begint het wat te weerlichten!! Wordt een latertje  ;)

Ok, cool, goeie keuze geweest dus! Ben benieuwd naar je foto's!


Citaat van: Weatherboy op zo 29 jul 2012 - 23:51
Jawel, 4.8 mm en een hoop rommels en klappen. Prachtige shelf/arcus met windstoten. Helaas foto's met een Black berry dus het ziet er allemaal niet mooi uit. Maar het gaat om het idee.

Mooi man, eindelijk beet! :) Toch goed te zien op de pics hoe dreigend het was, fraai!

JorisK

Onweert nou toch al weer een tijdje in en rond Zaandam, heerlijk! Ook een mooie shelf gezien en op het moment flits en knalt het hier nog steeds. :)

bliksems

Citaat van: Weatherboy op zo 29 jul 2012 - 23:51
Jawel, 4.8 mm en een hoop rommels en klappen. Prachtige shelf/arcus met windstoten. Helaas foto's met een Black berry dus het ziet er allemaal niet mooi uit. Maar het gaat om het idee.

mooie foto's.
ik zag diezelfde shelf ook :)
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

JMT

Was dat dus idd een Shelf, hierzo te Amstelveen, Weatherboy? Ik zag hem ook gedurende een langere tijd, en t was idd nogal dreigend, wel mooi om te zien ;-)

Weatherboy

Citaat van: JMT op ma 30 jul 2012 - 00:41
Was dat dus idd een Shelf, hierzo te Amstelveen, Weatherboy? Ik zag hem ook gedurende een langere tijd, en t was idd nogal dreigend, wel mooi om te zien ;-)

Gewoon bizar mooi. Pik donker, met af en toe een flits erachter. Daarna kwam ineens die shelf aanzetten met een aantal windvlagen. En uiteraard een aantal mooie klappen en rommels. Wat mij betreft een prima onweersbui! :D

Koen-IJM


onweerdetectie1449

opeens een diepe dreun die me bed liet trillen  8)

donderblond

Eigenlijk alweer 30 juli, maar in Rotterdam net een bui met onweer :) Klonk even mooi met gerommel dichtbij en verder weg! Inmiddels alleen nog regen.
"Because all I have left is the voice of the wind
Blowing through the door of our house!"

Marco_Goes

Misschien even de topic titel aanpassen?

Marsel

Citaat van: Weatherboy op zo 29 jul 2012 - 23:51
Jawel, 4.8 mm en een hoop rommels en klappen. Prachtige shelf/arcus met windstoten. Helaas foto's met een Black berry dus het ziet er allemaal niet mooi uit. Maar het gaat om het idee.

Herkenbaar beeld! Gisteravond op weg naar de zaak ook de 'Zeeuwse'  onweersbui zuid van Dordrecht weten te onderscheppen. Mooi een parkeerplaats aan de kant van de snelweg gepakt en staan genieten van de naderende shelf en het aanzwellen van de donder. Foto's zijn uiteraard genomen maar die komen morgen nog wel op het net (mobiel kwaliteit jammer genoeg, maar de boodschap is duidelijk).
Na passage van de shelf forse windstoten en bijzonder intense neerslag,  vergezeld van een paar nabije en verblindende inslagen. Tegen het eind aan ook nog even hagel, zelfs nog even flink ook met een doorsnede van 0,5-1cm.  Was toch even genieten :).

Powered by EzPortal