Onweerskansen 29 en 30 juli

Topic gezien door 32604 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 28 jul 2012 - 18:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Dennis

@KNMI Guidance Uitgifte: 30/07/2012 17.55 uur LT.

Komende nacht ook weer een indicatie voor kustconvergentie.

Weatherman

Flinke flits ook wow, niet verwacht deze plens bui.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

david_meyer25

Hier in Gouda nog zonnig en droog.

Jelte

Vanochtend onweer op Terschelling.
Helaas de waterhoos gemist die Sytse zo mooi op de foto had, maar de bui die 's middags over kwam mocht er ook zijn!


Jurjen

Ja zo was ik gisteravond nog even bezig geweest rond tussen half 11 en 11uur ben ik nog
even bezig geweest hier van uit een dorpje ten noordwesten van Leeuwarden richting Bolsward
waren op dat moment aardig wat CG's zichtbaar helaas kwam van dat onweer niets terecht.
Terwijl het om 5 in de vroege morgen toch even behoorlijk te keer is gegaan hier allen geen foto's van.
Hier 1 foto van gisteravond let niet op de kwaliteit van de foto

PatrickM

Buitjes vanaf de Noordzee gaan zo dadelijk Noord-Holland binnen. ::)

dondertje127

Zojuist ook hier wat gerommel in Arnhem Zuid!

Jelte

Hoppa! Er barst hier even een vette bui los!

Marsel

Citaat van: Jelte op ma 30 jul 2012 - 20:23
Hoppa! Er barst hier even een vette bui los!
Jij zit me daar even goed de laatste 24 uur! Veel plezier, keep us posted! :)

Dennis


PatrickM

Dacht ik ff buiten te kijken ik denk doe wel effe zonder camera, ga ik staan komt er natuurlijk een mooie inslag  :-\ daarna camera gepakt en 5 minuten lang geen onweer :-[

Marco uit Hangar 5

Net even gegeten bij de Mac op Schiphol, cumulus die ik kon zien richting het oosten, waren razendsnel aan het doorgroeien tot cumulus congestus.. en nog steeds groeiende, dus dat zullen wel buitjes zijn geworden inmiddels..

Op de A9 richting Alkmaar zojuist kon ik goed zien hoe dat buienlijntje op de Noordzee aan het ontwikkelen was, rolt nu zo'n beetje het land op, en nog steeds aan het ontwikkelen (veel scherpe bloemkooltoppen, maar ook al cirruskappen aan het spinnen). Kijkend naar het oosten inmiddels gigantische cumulus congestus aan het aaneenrijgen tot buienlijntjes...

Dit noem ik nou 'mooi' weer  8)
Marco Nierop
http://zweef.nl/

Weatherboy

Citaat van: Marco uit Hangar 5 op ma 30 jul 2012 - 21:10
Net even gegeten bij de Mac op Schiphol, cumulus die ik kon zien richting het oosten, waren razendsnel aan het doorgroeien tot cumulus congestus.. en nog steeds groeiende, dus dat zullen wel buitjes zijn geworden inmiddels..

Op de A9 richting Alkmaar zojuist kon ik goed zien hoe dat buienlijntje op de Noordzee aan het ontwikkelen was, rolt nu zo'n beetje het land op, en nog steeds aan het ontwikkelen (veel scherpe bloemkooltoppen, maar ook al cirruskappen aan het spinnen). Kijkend naar het oosten inmiddels gigantische cumulus congestus aan het aaneenrijgen tot buienlijntjes...

Dit noem ik nou 'mooi' weer  8)

Wij pakken weer een voltreffer straks. Kan niet op met die koude weer :o Zal je zien, krijgen we woensdag weer niks ;D

Marco uit Hangar 5

En ja hoor.. het onweert!.. wordt nu snel donkerder vanuit het zuidwesten.
Marco Nierop
http://zweef.nl/

PatrickM

hier gaat alles net langs :-\ hopen op dat buienlijntje op zee !

edit : zonet hele dreigende luchten en pikzwart, maar tot nu toe helemaal geen onweer..

riddler

 :)Zo, dat was effe rennen, complete wolkbreuk hier, duurde maar een paar minuten maar met alles erop, hagel, onweer, bak regen, en hij activeerde op het laatste moment, lok.zaanstreek oost. Die buienlijn boven zee zal ook nog wel activeren.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

david_meyer25

nu nog bij ons onweer vanaf 23.00 uur

Jan van Ooijen

Convergentie mooi op de Hirlamkaart terug te zien

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal