Onweerskansen 27 en 28 juli

Topic gezien door 86869 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 22 jul 2012 - 22:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mariska

Zo te zien heb ik mijn voetbaltraining training voor Jan-met-de-korte-achternaam afgezegd. Damn  :(
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Jan van Ooijen

Zeeland onweer, maar ook bij Reims gaat het flink los

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherboy

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 27 jul 2012 - 21:01
Mag het niet zeggen cq hopen, maar ik hoop toch dat de klagers die momenteel bezig zijn in sociale media dat die vannacht te kampen gaan krijgen met ernstig wateroverlast

Dat zou echt TOP! zijn. Heb ik pas 1 keer in me leven mee gemaakt in Amstelveen. Hoog tijd voor de 2e keer ;D

Diem

Citaat van: matroesjka-world op vr 27 jul 2012 - 21:02
Ik hoop toch wel dat jij weet waar het westen van Nederland ligt !!??
Als je de trekrichting bekijkt zie je dat dat NNO is en zolang er niks ten westen aangroeit gaat dat niet het westen van Nederland bereiken ;)

Jan van Ooijen

Mmmm complex lijkt noordelijk te trekken ter hoogte van Reims

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherman

Ben toch echt wel benieuwd of het daadwerkelijk wat gaat worden, is nu toch nog steeds erg warm en benauwd.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Reutel

Citaat van: Mariska op vr 27 jul 2012 - 21:20
Zo te zien heb ik mijn voetbaltraining training voor Jan-met-de-korte-achternaam afgezegd. Damn  :(

Tja das ook dompiedom! Er is toch niets fijner dan trainen met deze warmte en dan een plensbui op je hoofd te krijgen ;D (En bij onweer snel naar binnen schieten)

Aha er komt een mooie rode pit richting Tilburg, doe maar groeien pitje :)

Dijker

komt hier in ierdergeval met bakken uit de hemel niet leuk meer iedereen staat te schuilen hier op het feest haah en dan krijgen we om 11 uur nog ff een rode pit hier over
.

Arend

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 27 jul 2012 - 21:29
Mmmm complex lijkt noordelijk te trekken ter hoogte van Reims

Zit me er ook suf op te staren wat dat nu gaat doen. Fraai complex.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

glenn

Kunnen wij in de kempen iets krijgen van die bui in reims ?

Reutel

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 27 jul 2012 - 21:29
Mmmm complex lijkt noordelijk te trekken ter hoogte van Reims

Nee, als je op de sat kijkt dan zie je dat de Reims ploffer ook de sturmbahn pakt. Maar er ontstaat een grote ploffer vlak er naast en die gaat NL wel halen denk ik!

Jan van Ooijen

Citaat van: Arend op vr 27 jul 2012 - 21:33
Zit me er ook suf op te staren wat dat nu gaat doen. Fraai complex.

Hier even een satbeeld

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Oxize

Vind het allemaal veel te ver zuidelijk. Heb dit aantal pagina's terug ook al gezegd "Frankrijk gewitter". We hadden een MCS startend in belgie moeten hebben om lekker te kunnen genieten van zwaar onweer. Het onweer wat nu in frankrijk zit zal wel wat geven in Nederland, maar niet de zware lichtshow die we als chasers eigenlijk willen hebben.

Hopelijk heb ik het zwaar mis. Laten we daar maar vanuit gaan.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Weatherboy

Citaat van: Oxize op vr 27 jul 2012 - 21:40
Vind het allemaal veel te ver zuidelijk. Heb dit aantal pagina's terug ook al gezegd "Frankrijk gewitter". We hadden een MCS startend in belgie moeten hebben om lekker te kunnen genieten van zwaar onweer. Het onweer wat nu in frankrijk zit zal wel wat geven in Nederland, maar de zware lichtshow die we eigenlijk willen hebben.

Hopelijk heb ik het zwaar mis. Laten we daar maar vanuit gaan.

Hier spoelen we weer ouderwets weg met al die regen. Precies weer onder een lijntje. Haha :P

M.Dings

Citaat van: Oxize op vr 27 jul 2012 - 21:40
Vind het allemaal veel te ver zuidelijk. Heb dit aantal pagina's terug ook al gezegd "Frankrijk gewitter". We hadden een MCS startend in belgie moeten hebben om lekker te kunnen genieten van zwaar onweer. Het onweer wat nu in frankrijk zit zal wel wat geven in Nederland, maar niet de zware lichtshow die we als chasers eigenlijk willen hebben.

Hopelijk heb ik het zwaar mis. Laten we daar maar vanuit gaan.

De boel activeert anders wel behoorlijk in het zuiden van Belgiƫ momenteel.

Reutel

Citaat van: Oxize op vr 27 jul 2012 - 21:40
Vind het allemaal veel te ver zuidelijk. Heb dit aantal pagina's terug ook al gezegd "Frankrijk gewitter". We hadden een MCS startend in belgie moeten hebben om lekker te kunnen genieten van zwaar onweer. Het onweer wat nu in frankrijk zit zal wel wat geven in Nederland, maar niet de zware lichtshow die we als chasers eigenlijk willen hebben.

Hopelijk heb ik het zwaar mis. Laten we daar maar vanuit gaan.

Er valt bij een MCS gewoon niet veel te chasen, en door de regen is het maken van foto's ook geen succes. Eigenlijk niks aan zo'n ding. ;)

EAJ

Niet echt actueel maar wel een mooi beeld. 17.30 Lokale tijd vandaag

Kres

Het wordt naar het oosten rijden...

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Reutel

Volgens mij gaat het Reims systeem een MCS worden, en die gaat niet recht over NL...

Powered by EzPortal