Chaseverslag 28-06-2012 Echteld > Duitsland

Topic gezien door 1615 bezoekers
Gestart door hj32, di 03 jul 2012 - 20:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hj32

Stormchaseverslag donderdag 28 juni 2012

Ik had met Mike Graphicnizor om 12:00 afgesproken in Zwolle, om van daaruit naar Zaltbommel te rijden.
Estofex had een level 2 afgegeven, dus dat zat wel goed. Althans zo leek het...


Rond 10:30 vertrok ik uit Groningen, nadat ik eerst nog ff wat eten/drinken had gehaald voor onderweg.
Daarna kon de trip echt beginnen. Onderweg ff getankt en de bandjes op spanning gebracht.
Het was redelijk rustig op de weg, maar het was al wel goed warm.
Om 12:00 precies was ik in Zwolle, lang leve de Tomtom.
Ik belde aan bij mr Graphicnizor en die deed open. Z'n vriendin was er ook en ik stelde me ff voor.
Toen ging ik even rustig zitten.
Mike was niet zo rustig, omdat hij afgeproken had met Joey, die er nog niet was, vanwege een verhitte motor.
We zouden nog iemand uit Kampen ophalen, ene Kay en vandaaruit naar Zaltbommel rijden.
Ik zei dat ik Mike en Yvonne ook wel mee kon nemen en dat we Joey dan in Kampen zouden zien. Zo gezegd zo gedaan.
Mike pakte de hexa en toen konden we gaan.
O ja, nog ff insmeren...
Onderweg was het gezellig en pompten de beats door de speakers. De sfeer was relaxt.
Rond 13:00 waren we in Kampen en ondanks dat ik een Tomtom had en het juiste huisnummer had ingetikt, wist Mike mij toch te overtuigen van een verkeerd huisnummer.
Zo beïnvloedbaar die HJ :P
Dus dat werd lopen voor Mike en Yvonne haha. Nee hoor, dat wouden ze zelf.
Kay opgehaald en toen Joey er was richting Zaltbommel gereden.
Ik zeg richting, want Joey's motor wou niet echt meewerken en dus was 100 echt de max. snelheid op een weg, waar je 120 mocht. Dat was een irritatiefactortje.
En die werd nog wat vergroot toen een of andere muts die haar rijbewijs had gewonnen bij de plaatselijke bingo, besloot om rechts in te halen, zonder te beseffen dat iemand op de linkerrijbaan ook nog wel es naar rechts zou kunnen gaan.
Het ging goed, maar enig claxoneren kon niet uitblijven.
Na een uur besloten we even te stoppen en bleek dat Joey's koelvloeistof heel snel werd weggezogen, als de ventilator (koeling) draaide.
Dat was dus niet goed. Even pauze...


Na even pauze en genoeg koelvloeistof om in Zaltbommel te kunnen komen, werd de reis voortgezet.
Om 15:00 waren we in Zaltbommel en maakte ik kennis met Jan van Ooijen, een in mijn ogen aardig en gastvrij persoon.
Het was ff heel gezellig en omdat het warm was, werd het zwembad in de tuin al snel heel verleidelijk.
Helaas was deze al bezet, dus tsja, dan maar een koud colaatje.
Joey was ondertussen zijn autootje gaan omwisselen in Uden voor een autootje die wel in orde was.
Dus doodden wij de tijd met wat conversaties op nivo, op basis van wederzijds respect en focusten we ons op radarbeelden die ons deden vermoeden dat er mooie dingen aan het gebeuren waren.
Ook werd er even goed gekeken naar evt chaselokaties.
Jan zei dat de brug over de Waal bij Beneden Leeuwen wel iets kon zijn, dus rond 17:30, toen Joey weer terug was, reden we die kant op.
We zagen op rechts ineens heel mooie torens omhoog knallen, dus dat gaf goede hoop.
Even voor de duidelijkheid, Mike reed met Joey mee en Kay en Yvonne met mij.
Het was heel gezellig.
Natuurlijk raakte auto 2 auto 1 weer kwijt, omdat auto 1 waarschijnlijk weer te hard reed :P
Maar alles kwam goed en rond 18:00 was de posse weer compleet en stonden we ineens op een plek, waar zich zo de opnames voor New Kids 3 hadden kunnen afspelen.
Twee van die snelle bakkies met van die gastjes met blote bast en een blond mokkel naast zich op de bank.
Vooral heel stoer kijkend naar mensen die zich zonder toestemming in hun territorium begaven.
Mike, onze held, deed dat niet zoveel en wou vooral even weten wat die gasten daar deden.  Respect Mike.
Na wat over en weer gesteggel over wat nu precies het noorden, oosten, zuiden of westen was, zag ik ineens dat ik de brug waar we onder stonden al kende.
Aan de andere kant van de brug lag namelijk Echteld, de chaselokatie van 21 juni 2012.
Dus vervolgens reden we over de brug naar de andere kant, waar we dit keer geen andere chase-auto's zagen, tenminste niet daar.
Ik had nog geen fotomateriaal, dus ging ik gelijk even los...




Ik keek ff goed en zag verderop een rood autootje en wat mensen staan.
Ik zei dat ik even wou kijken wie dat waren en even later stond ik oog in oog met Wilfred, Joram en Mikal.
Ik zag dat ze timelapses aan het maken waren en vroeg ze hoe zij over de situatie dachten.
Vooral Wilfred had z'n twijfel over het doorbreken van de wolken van de cap.
Ik hoopte dat Wilfred's twijfel geen waarheid zou worden, want ik had niet voor niks zoveel kilometers gereden.
Ik reed weer terug naar de anderen, die ondertussen bezig waren met apparatuur en die met spanning de ontwikkelingen op de radarbeelden volgden.
Mike speelde wat met z'n hexa...
Rond 20:00 werd er ff eten gehaald en toen het eten er was, waren er nog 2 chasers bij gekomen.
Twee mannen uit Groningen, Patrick en Richard. Gezellig.
Ondertussen was er een onweersbuitje verderop, die ik natuurlijk even wou vastleggen.


Ook zag ik mooie wolkjes langsdrijven, vrij dicht boven de grond.


Dat dit 't enige buitje van de dag zou worden voor dit gebied, wist ik op dat moment nog niet.
Later kwamen ook Wilfred, Joram en Mikal nog ff buurten en werd er nog 1x overlegd wat de situatie was en hoe ie zich nog zou kunnen ontwikkelen. Foto Graphicnizor...


De luchten waren mooi. 


De wolken deden wanhopig hun best door de cap heen te breken.


En toen was er ineens die altijd mooie zonsondergang.


Na die prachtige zonsondergang was het iedereen wel duidelijk dat het hem vandaag niet meer ging worden, waar we best wel van baalden.
En wat is het dan fijn als je er mensen bij hebt die positief blijven en zeggen:"Het was toch ff heel gezellig en de luchten waren weer prachtig" Respect...
Nog 1 laatste foto...


Rond 22:00 ging ik ervandoor, omdat ik met m'n vriendin had afgesproken.
Toen ik bijna in Enschede was, bekeek ik nog ff de radarbeelden op een parkeerplaats langs de A1.
He, zie ik dat nou goed? Onweer bij Duitsland?
Ik wou nog ff wat flitsen zien, dus reed ik naar de L572, waar ik dankzij PM een leuk spotplekje heb sinds een tijdje.
Het was best wel heel erg donker en dan is het zelfs voor een man ff doorbijten, maar ik zette me over mijn lichtelijke angst voor nachtuilen heen en beklom "mijn" toren.
Maar wat was dat? "Mijn" toren bleek te zijn bezet door 2 vreemde vogels, die waarschijnlijk daar waren neergestreken voor een paringsdans.
Toen ik boven was, waren ze net klaar.
"Gutentag" "Tschuss"
Toen was ik alleen en kon ik de ene na de andere flits vastleggen op video.
Ik wou eindelijk ook mooie bliksemfoto's maken, maar wat bleek, de camera was weer onscherp.
Het mocht gewoon niet zo zijn.
En dat terwijl Wilfred Janssen mijn camera optimaal had ingesteld. Thnx Wilfred.
Ik moest het accepteren en zo reed ik rond 1:30 de straat van m'n vriendin op.
En eenmaal binnen moest ik nog iets accepteren...namelijk dat er vanuit Apeldoorn een vette onweersbui richting Zwolle trok.
En daar was ik twee uur geleden langs gereden. Pfff...
Ja het was de dag van de acceptatie, maar wel weer een heel gezellige dag met leuke ontmoetingen.
Op naar de volgende...

Aniet van Voorst

twitter: @anitavanvoorst
First supercell 17-07-2004, tornado 12-07-2010


SniperEye

Late reactie ;) Mooi verslag. Jammer dat het niet echt wilde exploderen.

Powered by EzPortal