Onweerskansen 4, 5 en 6 juli

Topic gezien door 103733 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, ma 02 jul 2012 - 15:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dennis


Marsel

Vrij zonnig hier te R'dam, zo'n beetje het warmste gedeelte van NL op dit moment, logisch ook gezien de vrijwel onafgebroken zonnige perioden. Slechts af en toe probeert er eens een toren een poging te doen om zich een weg omhoog te banen. De meesten geven de moed echter tevergeefs op...
Ergens in de verte zijn te torens in het zuiden en oosten te zien....

Jurjen

Vanmiddag zijn er in Friesland melding binnen gekomen van wateroverlast.
en een bliksum in slag op het bovenleidingen netwerk van het spoor of wel.
Al het trein verkeer ligt stil..
Ben benieuwd wat er meer aan komt

Leon Eikenaar

Was heerlijk aan het zwemmen en baal deels dat ik het niet kon meemaken.
maar het leukste was dat zwolle zelf geen onweer heeft gehad  >:(
Ging allemaal langs heen -.-
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

matroesjka-world

Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Gerard1995

hangt er eindelijk een leuke bui boven Kootwijkerbroek, en dan blijft de zon schijnen, en kakt de bui in,,,,,al 7 minuten geen onweer meer gehoord... maargoed. wel leuke voorbode, maar het blijft hier nu wel drukkend warm...
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Dennis

Sat

(kijk eens naar Oost-Duitsland) - wat een "monster"

André

Hier in stasegem een onweer gehad en plaatselijk in West Vlaanderen wateroverlast .
Demeulemeester André

Marsel

Citaat van: Dennis op do 05 jul 2012 - 18:05
Sat

Mooie plaat Dennis.
We hadden ongeorganiseerde multicells verwacht....Deze satplaat zegt genoeg. Wat een bende, totaal geen logica met die 'random' geplaatste complexen. Ach, ondanks het feit dat niet iedereen z'n portie krijgt kunnen we in in ieder geval zeggen dat we de organisatiegraad goed hadden :).

Weatherboy

Citaat van: Dennis op do 05 jul 2012 - 18:05
Sat


In Duitsland gebeurd het altijd volgens schema, of zelfs erger. Vergelijking daarmee is niet natuurlijk ;)

Weatherman

Wie kan er iets zinnigs zeggen wat we nog kunnen verwachten, Dan ook voor regio Tilburg.
Is en blijft spannend.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Dennis

Citaat van: Marsel op do 05 jul 2012 - 18:09
Mooie plaat Dennis.
We hadden ongeorganiseerde multicells verwacht....

Marsel wat denk je : is er een mogelijkheid dat gebied ZW DLD/NO France tot een grote MCS uitgroeit (hoge temps zijn vanavond/nacht nog flink aanwezig)


bliksems

het verbaasd me toch altijd weer dat het altijd boven onder recht of links van Amstelveen trekt.
frustrerend. maar als het goed is zouden we nog wat krijgen volgens Jan vanavond.
het westen zei ie ja,dus gaat ook om ons heen.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Diem

Vreemd, volgens mij kwamen de wolken net uit het zuidoosten en nu uit het zuidwesten. Ik hoop niet dat dat afkoeling betekent.
Rond Brussel wordt het wat actiever, hopelijk zet dat door.

PatrickM

En het is weer klaar. onweer uit belgie? welnee :P

Dennis

Published on Jul 5, 2012 by PatrickW1693
Wateroverlast in Nieuwleusen (OV). Video is gemaakt op de Parklaan, waar de gehele straat volstaat.


Reutel

Citaat van: Weatherman op do 05 jul 2012 - 18:13
Wie kan er iets zinnigs zeggen wat we nog kunnen verwachten, Dan ook voor regio Tilburg.
Is en blijft spannend.

Grote bloemkolen (in de lucht, om me even te specificeren ;) ) te zien ten oosten van Tilburg, dus ik denk dat het niet lang meer gaat duren!

Weatherman

Citaat van: Reutel op do 05 jul 2012 - 18:22
Grote bloemkolen (in de lucht, om me even te specificeren ;) ) te zien ten oosten van Tilburg, dus ik denk dat het niet lang meer gaat duren!
Oke thx, kijk continu naar buiten  :D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

dondertje127

Wat een slappe hap met dat onweer dit jaar ter plaatse zeg qua intensiteit dan. Het overgrote deel van de getelde onweersdagen zijn allemaal pruttelbuitjes op afstand geweest tot nu toe. Er gebeurd hier helemaal niets, en er zit niets aan te komen en de temperatuur is al flink gekelderd. Ik heb er geen fedusie in, zeker niet na de laatste 2 donderdagen.

Marsel

Citaat van: Dennis op do 05 jul 2012 - 18:15
Marsel wat denk je : is er een mogelijkheid dat gebied ZW DLD/NO France tot een grote MCS uitgroeit (hoge temps zijn vanavond/nacht nog flink aanwezig)

Het is niet echt een situatie die zich leent voor MCS's. We missen flinke WAA en theta-E/-W waarden op 850hPa  zijn niet overtuigend. Bovendien is de dynamische triggering (lees: optilling) ook niet zodanig dat ondanks het stabiliserende effect van de avond buien op middelbaar niveau gemakkelijk door kunnen gaan (en/of clusteren). Toch is het evenwel belangrijk om dat gebied in de gaten te houden. Verschillende modellen laten in de voorkamer van het KF activiteit zien die de nacht overleeft, vooral voor ZW-NL en delen van BE. Kansen zijn er dus wel, maar de kans op een écht MCS met hoge bliksemrates en bijverschijnselen acht ik gering.

Powered by EzPortal