Onweerskansen 4, 5 en 6 juli

Topic gezien door 103730 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, ma 02 jul 2012 - 15:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weatherboy

Citaat van: Jan van Ooijen op do 05 jul 2012 - 15:25
Wat er nu is komt vanuit de convergentielijn, dit was in der lijn van de verwachting, vanavond nog meer

De oude convergentie lijn ligt nu boven het NO van NL. Waar is die nieuwe dan nu? Tegen de Zeeuwse grens? Ik moet het nog maar zien hoor. De warmste gebieden hebben helemaal niks gekregen. Volgens mij loopt het niet helemaal normaal, maar ik kan het fout hebben. In ieder geval tot nu zeker teleurstellend, en dat zal waarschijnlijk zo blijven in die klote oord hier :(

*EDIT*

Dat ding bij Doetinchem lijkt een leftmover te zijn? Zie radar knmi, zwarte pit trekt O-W

Southman

Richting Duitsland in Maastricht
I like extreme weather!

harmenst

Inderdaad (zoals Jan al post) hagel van 1 a 2cm hier in Lichtenvoorde.
Betere foto als dit: http://twitpic.com/a467q0, kon ik niet maken :P

Murphy

Er komt een beste lijn naar Heerenveen vanuit het zuiden, gaat alleen ter ... gend .... lang ... zaam ...

Tyshane

Citaat van: Jan van Ooijen op do 05 jul 2012 - 15:30
Hier is het van de 25.1 naar de 26.8 gegaan :D

Lol, dat is een stuk warmer dan hier, hier nu een heerlijke 22! :)

Shadow112

Mee discussiëren over het onweer, kijk ook eens op onze chat! http://chat.meteo-service.nl/

Arend

Citaat van: Weatherboy op do 05 jul 2012 - 15:35
De oude convergentie lijn ligt nu boven het NO van NL. Waar is die nieuwe dan nu?

Geen nieuwe convergentielijn, maar koufront. Wordt nu wel eens tijd voor een nieuwe SATREP en analyse, zitten ze daar bij het KNMI te suffen ofzo.  >:(
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Tyshane

Citaat van: Arend op do 05 jul 2012 - 15:43
Geen nieuwe convergentielijn, maar koufront. Wordt nu wel eens tijd voor een nieuwe SATREP en analyse, zitten ze daar bij het KNMI te suffen ofzo.  >:(

Nou inderdaad, ik zat net te kijken, de laatste is van 15:00 gisteren. Maar inderdaad; geen tweede convergentielijn!

Edit: Estofex heeft ook problemen, de site doet het niet...

Tyshane

** UPDATE **

Een MDT RISK is actueel actief voor het noordelijke deel van NL, aangaande de kansen op hagel van 2-4 cm (toppen > 10km).

Voor de zuidwestelijke regio van BE hou ik een reële kans aan op wateroverlast tgv overvloedige regen (orde 50 mm/6h). Mogelijk ga ik over naar een HIGH RISK later deze namiddag. Vermoedelijk is het aandeel van onweer minder belangrijk al is de pot.onstabiliteit significant en kan bij het mesolow de SR-heliciteit belangrijk zijn (embedded supercells).

Bron: Severe weather Outlook

Stealth

Hier nu erg warm: 29 graden! Hoge cape maar de zware buien zitten allemaal te ver naar het noord/oosten. Hoe zit met het de zuidwestelijke helft van het land?
Onweersdagen 2012: 10

MamaAs

Het gaat weer precies langs Workum op, haha. As usual  ::)

Maar wel mooie wolken, en flinke rommels.

*edit* zonnetje komt alweer door!!

btbroeke

Natuurlijk valt Gouda er weer precies tussen en houd het weer droog en onweerloos.
Alhoewel.... de buienlijn uit frankrijk.. belooft wel goeds.. zou dat nog nederland binnen kunnen komen? En zoja, in welke vorm?
twitter: @boyketenbroeke

matroesjka-world

Lichte regen nu in Heerenveen, kom maar op met die buien, laat maar ploffen !!!!! :P
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Weatherboy

Citaat van: btbroeke op do 05 jul 2012 - 15:52
Natuurlijk valt Gouda er weer precies tussen en houd het weer droog en onweerloos.
Alhoewel.... de buienlijn uit frankrijk.. belooft wel goeds.. zou dat nog nederland binnen kunnen komen? En zoja, in welke vorm?

Je weet inmiddels wel dat alles na etenstijd toch inzakt? Het moet wel echt heel erg sterk zijn wilt het gaan lukken. Ergens in de guidance 2 dagen geleden werd MCS vorming gemeld, dan zou het eventueel wel mogelijk zijn.

Johann

Citaat van: Weatherboy op do 05 jul 2012 - 15:35
De oude convergentie lijn ligt nu boven het NO van NL. Waar is die nieuwe dan nu? Tegen de Zeeuwse grens? Ik moet het nog maar zien hoor. De warmste gebieden hebben helemaal niks gekregen. Volgens mij loopt het niet helemaal normaal, maar ik kan het fout hebben. In ieder geval tot nu zeker teleurstellend, en dat zal waarschijnlijk zo blijven in die klote oord hier :(
*EDIT*
Dat ding bij Doetinchem lijkt een leftmover te zijn? Zie radar knmi, zwarte pit trekt O-W

Er is maar 1 convergentielijn die idd nu boven het NO van NL verloopt. Mooi ook te zien aan het windpatroon. In de noordelijke provincies zuidoost tot oost en in noord Holland noord-oost. Elders variabel dan wel gedraaid naar zuidwest en in het westen (noord)west. Het thermische laagje pendelt de komende 12 uur wat rond boven het westen en zuidwesten van het land waardoor de tweedeling zal blijven bestaan. Door dagelijkse gang in het oosten en noordoosten daarbij weer afnemende buienactiviteit. In het westen en zuiden later op de avond en in de nacht toenemende kans op  regen en onweersbuien.

Induction

Wateroverlast bij ons in Franeker... 20 cm water in de straat!!!

frankaloe

hier is het flink aan het opbollen..
meerdere bliksems te zien op buienradar

http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303

de webcam is gericht op zuidwest richting eindhoven
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Weatherman

Dus de situatie is veranderd voor het zuiden ?
Want update is voor hier van Oranje naar geel gegaan :(
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jelte

Code rood hier. Leuk om te zien, maar weinig van toepassing denk ik. Buien lijken nu niet meer de zee te willen oversteken maar uit te regenen boven Harlingen/Franeker

Induction

Ik rij nu die dikke bui in die bij Harlingen/Franeker is

Powered by EzPortal