Onweerskansen 4, 5 en 6 juli

Topic gezien door 103741 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, ma 02 jul 2012 - 15:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Van Duitsland moeten we het niet hebben, op de LLF is te zien dat het via Zeeland komt
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

MamaAs

Wat we nu bij de waddenzee zien ontstaan, is dat ook warmte onweer?

matroesjka-world

Citaat van: MamaAs op do 05 jul 2012 - 11:53
Wat een waardes! Het ziet er allemaal explosief uit  :o


Kun je er ook bij zetten wat die kleuren betekenen?
Snap er nu niet veel van, wat betekent het gele bijv. in Friesland?
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Tyshane

Citaat van: jeffrey83 op do 05 jul 2012 - 09:51
Pffff dat 2e kaartje! Ze lopen mij hier in zeeland gewoon te fucken! Of weet jij hier meer van Tyshane ? ;)
Lol! Nee heb geen onweer-symbooltje verduisterd bij Zeeland! ;)


Citaat van: matroesjka-world op do 05 jul 2012 - 12:19
Kun je er ook bij zetten wat die kleuren betekenen?
Snap er nu niet veel van, wat betekent het gele bijv. in Friesland?
De kleuren geven de waardes aan van de CAPE en LI, deze geven geen kansen op onweer aan, maar hoe heftig onweer zou kunnen uitpakken als het zou gaan onweren. Meer over deze waardes lees je hier: http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,414.0.html

mherp

Heb ik weer...vlieg vanavond tussen 19:30 en 21:00 van Zürich naar Amsterdam, de camera gaat in ieder geval mee :-)

Reutel

Citaat van: mherp op do 05 jul 2012 - 12:29
Heb ik weer...vlieg vanavond tussen 19:30 en 21:00 van Zürich naar Amsterdam, de camera gaat in ieder geval mee :-)

LOL nou trek je seatbelt maar lekker strak aan. Ik ben een paar weken geleden nog in een enorme onweersbui geland in München. Ben niet snel bang... Maar op een gegeven moment was het zo donker als de nacht en ik zag niet eens de tip van de vleugel meer.... Turbulentie en flitsen als een dolle en naast mij een Japanner die de "last post" aan het fluiten was... Ach die vliegtuigen kunnen heel wat hebben hoor!  ;D

Heb overigens wel geweldig mooie pica's en filmpjes gemaakt!  8)

Jan van Ooijen

Eerste onweer alweer in Nederland, lokaal kan het pittig uit gaan vallen, net meldingen vanuit Nunspeet

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Mr.B

Apeldoorn meld de eerste 3 rommels

Reutel

Yep eerste "detonatie" kruisje op de radar te zien in midden NL. Ben benieuwd hoe hoog die ploffers gaan komen... 8)

Weatherboy

De randstad gaat het weer mis lopen. Die stomme restanten gaan de boel nu al verpesten. Ontwikkeling voor nieuwe cellen word alweer bedreigd. Het zal me weer verbazen als we iets krijgen......... Het loopt uiteraard wéér prima op Duits grondgebied!

Jan van Ooijen

Hier even een duidelijker beeld

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Serge

Citaat van: Jan van Ooijen op do 05 jul 2012 - 12:12
Van Duitsland moeten we het niet hebben, op de LLF is te zien dat het via Zeeland komt

Toch vanuit Duitsland,... we zitten met spanning tre wachten hier in het midden,...
Waar is mijn cape

Serge

yuppers,.. die ontstond snel!!! ik heb ook net bevestiging gehad uit Garderen / nunspeet
Waar is mijn cape

Tyshane

Ja hier ook de eerste rommels, had ze nog niet verwacht. Half uur geleden nog niets op de radar en nu ineens in de buurt een paar goede rode pitten op de radar! Gaat snel dus!

Jmanig

Lekkere lucht bij Enschede, begint nu ook wat te waaien hier.
<a href="http://www.hetweeractueel.nl/weer/enschede/actueel/" target="_blank">[img width=189 height=

Koen-IJM

In ZH lijkt ook iets te ontstaan.

Mr.B

Bui precies naast Apeldoorn ontstaan. Nu hopen op meer en onweer wat over Apeldoorn trekt.

MamaAs

Hier in Woudsend een dikke regenbui. Niet te harden momenteel! Ondanks de regen, heel erg benauwd. Dauwpunt van 19 graden!

Jmanig

Code oranje midden nederland op noodweercentrale
<a href="http://www.hetweeractueel.nl/weer/enschede/actueel/" target="_blank">[img width=189 height=

Arend

Citaat van: Jan van Ooijen op do 05 jul 2012 - 12:12
Van Duitsland moeten we het niet hebben, op de LLF is te zien dat het via Zeeland komt

Wij hier wel, soort van dan. Convergentielijn.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Powered by EzPortal