Onweerskansen 4, 5 en 6 juli

Topic gezien door 103067 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, ma 02 jul 2012 - 15:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Piep klein buitje bij onze zuiderburen nu

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

TaL

Eerste onweer in de Benelux
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

arjanbruggink

Citaat van: TaL op wo 04 jul 2012 - 13:35
Eerste onweer in de Benelux
Mwoah, grensgevalletje hoor  :P
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Marsel

Citaat van: Jelte op wo 04 jul 2012 - 12:48
Hee Marsel! Dacht al dat je op vakantie was...  :D
Wat denk jij over morgen en evt overmorgen?

Haha, nee joh, ik moet nog ;).

Morgen voor het KF uit vergelijkbare setting als op dit moment boven W Belgie en NW Frankrijk. In een zone van lage druk (prefrontale vore) onstabiliteit genoeg, gemakkelijk >1000J/KG MLCAPE. Shear is echter ver te zoeken (0-6km bijvoorbeeld 20-30kts).
Dus voor en op het KF in de loop van de dag vermoed ik niet al te goed georganiseerde langzaam noord(west)waarts verplaatsende (multi)cells terug te vinden. Deze kunnen in principe in heel NL voorkomen. Kunnen een paar pittige exemplaren tussen zitten (met de gebruikelijke 'overlast'). Dan is het even de vraag wanneer in het zuidwesten de wind omgaat naar west, dat zou voor die regionen een afnemende onweerskans inhouden.


Ramon Oost

Mooi te zien in de post hieronder van Dennis. Buien worden getriggerd op de convergentielijn.


Dennis

Buien-lijntje ontstaan in France

Ramon Oost

Eerste bui ontstaan op de grens Zeeland / Zuid-Holland


Dennis

Opbollende wolken zichtbaar

®olf de Feijter™
@rolfnikon

Serge

ik denk dat men zich er in vergist dat er alleen kans in het westen is vandaag,...
Waar is mijn cape

Jan van Ooijen

Mooie lijn tot diep in Frankrijk

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Gerard1995

Citaat van: Serge op wo 04 jul 2012 - 14:58
ik denk dat men zich er in vergist dat er alleen kans in het westen is vandaag,...

waarom? denk jij dat het midden vandaag ook nog kans maakt dan??..
ik denk dat het midden vandaag nog niets krijgt, hooguit wat restanten van vannacht, en dat wij het moeten hebben van nieuwe, zwaardere buien die morgen opnieuw in het ZW ontstaan....:)

Correct me if I'm wrong......
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Dennis

De Lijn groeit in een rap-tempo

Reutel

Als die lijn zo nog even blijft groeien dan gaat het straks inderdaad flink los in NL!  8)

Weatherman

Citaat van: Reutel op wo 04 jul 2012 - 15:37
Als die lijn zo nog even blijft groeien dan gaat het straks inderdaad flink los in NL!  8)
En dat was eerst niet de planning, zou alleen westen zijn.
VERASSING
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

onweerdetectie1449

code rood voor Frankrijk  8)

Shadow112

Zou er nog niet zo zeker van zijn, die buien kunnen ook zo weer inploffen uiteraard.

Gerard1995

ja, of alleen de uitgebakken restanten...... eerst nog maar eens een paar uurtjes nowcasten.... dan komt er vanzelf meer duidelijkheid... 1 ding.. het is wel onstabiel genoeg voor.. maar ja.. nu alle factoren nog eens bij elkaar... :)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Chase-Stormer

2 ontladingen in de omgeving van Texel geweest..... waarom heb ik die gemist !  :o lol

Het is inderdaad lekker aan het ploffen daar in Frankrijk, hopelijk word het niet weer een inkakker.
Het word in ieder geval weer een lekker potje nowcasten, zo meteen maar eens met een koele rakker in de achtertuin naar het wolkendek gaan kijken.

Jan van Ooijen

Ontladingen van ons netwerk waarbij we aangesloten zijn

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal