Chaseverslag 28 Juni Zwolle - Zaltbommel

Topic gezien door 5061 bezoekers
Gestart door Graphicnizor, za 30 jun 2012 - 02:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Graphicnizor

Het was een dag die menig chaser graag niet al te vaak wil hebben.
Alhoewel het voor mij op het einde wel een leuk cadeautje van Wodan kreeg voor mijn ellende.
Maar dan nog is het niet eerlijk omdat ik vind dat Joey Koele ook wel wat verdiende.

Chaseverslag 28 juni 2012 Zwolle- Zaltbommel - Zwolle
Door Maickel Geurts


Chasers:

-Hj
-Kay
-Joey Koele
-Maickel Geurts
-Yvonne Houtschild

Wilfred-Mikal & Yoram waren er ook maar stonden iets verder en kwamen even buurten.
Nog wat later kwamen Patrick en Richard nog bij ons en bleven ook bij ons





DE TRIP:



330 Km 4 uur pret in de auto!
Reistijd 2,5 uur excl pauze

VERSLAG
We begonnen in zwolle. Daar had ik afgespoken met Hj en Joey Koele om vanuit hier Kay (chris) op te halen.
Helaas kwam Joey iets later waardoor hij direct naar kampen is gereden.
Als een team kwamen we tegelijk bij Kay ( aka chris ) om hem te ontvoeren richting Zaltbommel.
Dankzei Joey konden we communiceren met portofoons.



Dit werd natuurlijk een grote joke met dominating TIV 1 & 2
Porto discipline werd breeduit geschonden zoals in de livestream ook gauw duidelijk werd.
Onderweg richting Zaltbommel heb ik nog bij severeweather en MS een melding gemaakt van een mamatus rond een uur of 15:00
Dankzei Yvonne heb ik hier de foto!



Eenmaal aangekomen werden we vriendelijk ontvangen door Jan van Ooijen en zijn vriendin en zn zoontje Django die op dat moment bezig was met een slag in de rondte te zwemmen.
Even een biertje gepakt ( de boppers kregen netjes cola ) en de huidige weerkaarten erbij pakken.
Want toen zag het er allemaal nog goed uit.
De cell boven frankrijk werd reusachtig en er was gewoon aangroei rondom de supercell dankzei de botsing met koude en warme lucht.



De convectielijn deed zijn werk prima!
Vanuitgaand dat dit gewoon een succes werd ging Joey nog even de auto wisselen,
Hij moest van Django ( zoontje van jan ) toch weg want hij wilde geen politie in huis hahahaha ( joey had porto aan zn brooek hangen en ik had blauwe broek aan)
Behalve dat Joey weg gestuurd werd wilden niet weer stil komen te staan.
gelukkig was Joeys mams zo lief de auto uit te lenen.

Toen nog met jan een goede plek uitgezocht en gingen we plaats nemen bij de brug  te echtold ( lol )
Na een uur zagen we de reusachtige supercel oostwaarts trekken. Hij werd een rightmover.
Heel vervelend want dat betekend dat die bui voor ons klaar was, Hij was niet meer in te halen.
Dus we besloten op de plek te blijven omdat er nog celletjes onstonden die wel mooi naar ons trokken.
Later bogen ook die weer af en was het klaar.
Onderwijl de poses door zijn we nog wat eten gaan ophalen en potje wezen voetballen.
Het was gewoon wel een gezellige dag.











Natuurlijk je baalt wel omdat de verwachting totaal anders was. Maar om het nou een totale bust of rotdag te noemen...
De Canon onder de hexa liet los en dat koste me mijn lens, body gelukkig heel. Hexa viel ook mee omdat ik schrok en gas los liet.
De steun die je dan krijgt door je mede chasers is echt fenomenaal, ben ik echt heel erg blij mee.
Want het doet wel even pijn hoor als je zon duur spul van 70 meter ziet vallen.

OPSTART #EXMS01





Om de dag nog even een tik te geven bleek dat de omvormer de accu had opgevreten.
Gelukkig waren Patrick en Richard nog bij ons en hielpen ons uit de brand met een starterskabel.
Eigenlijk waren Joey en ik wel verslagen. Ja het was gezellig maar al die tegenslagen.
Auto kapot, hexa kapot,canon lens kapot. Accu leeg en nog meer van die ongein.
En toch was het gezellig in de auto. Zoals in een deuk liggen over een raam dat niet meer dicht wil.
En slapende Kay ( chris ) achterin de auto was het gewoon lachen.
Na Kay afgezet te hebben nog terug naar Zwolle, en moest Joey nog terug naar Uden om daar einde chase te houden.

Maar....

Michiel wesseling kwam in de chat...
WEERLICHTEN!!!
ik werd opgetrommeld want het kwam van Apeldoorn hier Zwolle toe.
En jawel hoor, een mega grote bui die zich had opgeladen bij Apeldoorn stond te wachten bij Hattem zodat ik positie kon nemen voor de fotos.



Eenmaal gepositioneerd ging het los..
En ik zeg je... LOS!!!
O-VE-RAL bliksem, kon nergens meer op focussen want wat je ook deed, overbelichte fotos zoveel waren t er.
Plus een oude niet echt meer werkende lens deed de rest.
En de neerslag was ook alles behalve normaal.
Hagel continue, ongeveer 1 cm hagel, maar verdween weer snel vanwege de warme regen die volgde.
Er stond een KPN zendmast nog geen 50 meter voor me, maar ik kon hem niet meer zien!







Met een grijns op mn gezicht vertrok ik weer.
Dit was gewoon een cadeautje van Wodan, of wie me dan ook gezind was.
Dus uiteindelijk voor mij alsnog een geslaagde chasedag.

Nu is het aan de chasebroeders die mee waren om hier hun input op in te gooien!

Sven

Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

hj32

Ja te gek verslag
Wat balen van die accu man, ik was toen al weg
Top dat R&P jullie ff hebben geholpen
Wodan zag dat het goed was...en het was goed!  : ;)
En gezellig, dat was het ook!  ;D

Tyshane

Leuk verslag en mooi dat je uiteindelijk in de nacht nog een toetje kreeg!

sandra-zwolle

Mooi verslag!! Dat toetje heeft san helaas gemist! Daar was ik de volgende dag wel even ziek van. Heb gewoon niks gehoord!

Kay1989

Leuk verslag :) Zal morgen ofzo eens ff beginnen met de foto's uitzoeken

mrhanky

mooi verslag!! Pijnlijk dat je lens kapot is, welke gebruikte je precies?

StormCell

toch nog een geluk bij een ongeluk... die rightmoever hebben we kunnen onderscheppen, en dat was ook wel vrij American Style, maar doordat we een onfortuinlijke bestuurder hebben geholpen nadat die over een afgewaaide grote dikke tak van een boom was geknald, konden we met moeite nog het onweer bijhouden.  Toch leuke beelden gemaakt, die zelfs de nationale TV haalden. 

Anyway, ben blij voor jullie dat je alsnog onweer hebt gehad, want ikkan me voorstellen hoe het voelt om zo'n monster plots te zien afbuigen...

Ramon Oost

Mooi verslag! Ondanks alles wat tegen zat ;)

Graphicnizor

Citaat van: mrhanky op za 30 jun 2012 - 20:35
mooi verslag!! Pijnlijk dat je lens kapot is, welke gebruikte je precies?
standaard 18-55mm van canon

Graphicnizor

Citaat van: Kay1989 op za 30 jun 2012 - 19:06
Leuk verslag :) Zal morgen ofzo eens ff beginnen met de foto's uitzoeken
Dominating while he sleeps :P ja toe maar, ook jij had mooie fotos

Michiel Wesselink

Was een gaaf moment! klote van je camera! prachtige platen!

Leon Eikenaar

geweldig verslag/foto's wel balen van je camera!
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Fanatic

jezus wat een verhaal! fail op fail op fail! maar toch een leuke dag! haha! keep it up!
..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

Graphicnizor

Citaat van: Fanatic op ma 02 jul 2012 - 09:14
jezus wat een verhaal! fail op fail op fail! maar toch een leuke dag! haha! keep it up!

Hahaha ja dankjewel, ook de rest dankjewel voor de leuke reacties.
Maar het word wel eens tijd dat we de negatieve spiraal uit komen.
Elke keer een "bust - a - chase" hebben is echt een kill op de toekomstige chases.
Je merkt nu dat steeds vaker chasers het opgeven omdat 400km rijden voor Jan loel gewoon te duur is voor dezer tijd!
Dus met deze slotzin zeg ik, niet opgeven. Dit is nou eenmaal "part of the game"

SniperEye

Never stop chasing. Ik ben er een paar keer ingetrapt en dus te vroeg naar huis gegaan. Het kost inderdaad een zak geld maar vergeet niet, elke hobby kost geld.

Marsel

Allereerst: mooi verslag, jammer van de tegenvallende resultaten!
Een echte bust heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt. Uiteraard wel eens mindere chases door een verkeerde locatie of het niet fotogeniek zijn van de buien zelf. Ik wacht vaak tot de buien op z'n minst het midden van BE hebben aangedaan of tot het punt van initiatie binnen de Benelux. Het moet wel heel gek lopen wil je met zuidzuidwestelijke stroming op hoogte dan niets te zien krijgen. Het preventief ergens naartoe rijden zonder dat er nog maar íets ontstaan is kan soms z'n vruchten afwerpen maar brengt zeker een vergroot risico op een flinke bust met zich mee......ach, ook dat hoort er bij ;)

Keep up the good work in ieder geval!

GekkeLeo


Graphicnizor

Dankjewel :) en ja elke hobby kost wel iets, maar een chase kost onwijs veel als je nog niets hebt...

Powered by EzPortal