Onweer in de ochtend 29-06-2012

Topic gezien door 2847 bezoekers
Gestart door arjanbruggink, vr 29 jun 2012 - 10:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjanbruggink

Afgelopen nacht rond een uur 4 wakker geworden door onweer. Gauw de buienradar gespot wat het nu precies was, bleek het een fel en venijnig buitje te zijn.
Gauw naar beneden gegaan om de spullen klaar te zetten, lag me statief nog in de auto  >:(...... Dan maar wachten tot de intensiteit wat minder was van de regen, had geen zin om zo vroeg op de morgen nat te worden.
Ondertussen van de CG's genoten tot het droog werd. Rap naar de auto gelopen en het statief klaar gezet en uiteindelijk de volgende 2 bliksemplaten geschoten. Was een mooi "goedmakertje" van het uitgebleven weer van de 28ste.



Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

ChielDeventer

Prachtig! Was een lekkere bliksemshow nog, helaas voor mij, hier in Enschede, te ver om er fatsoenlijke foto's van te kunnen maken. Bij het ontstaan van die buien zag ik de CG's al, over een afstand van zeker 100 km!

Jan van Ooijen

Prachtige plaatjes, beter iets dan niets!
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marsel

Zo, dat zijn nog hele mooie platen zeg. De kleinschaligheid waarop een dergelijk buitje plaats vindt verbaast mij soms. Echt zo'n typisch Ac buitje. Vooral op de tweede foto goed zichtbaar. Mooi!

arjanbruggink

Dank jullie wel voor de complimenten.
@ Jan, zo dacht ik ook. Als een kind zo blij op de vroege morgen ;D
@ Marsel, het verbaasde mij ook dat zo'n klein buitje zo pittig en venijnig kon zijn.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

sietseveendam

kom ook kijken op www.nlstormchaser.nl

Tyshane

Gaaf! Er uit gaan en gelijk verder met de hobby; top! En gave platen!

Marlieke

Nice! Vind het leuk voor je dat je toch nog onweer hebt gehad! En maar weer een bewijs van het feit dat er toch wel echt liefhebbers zijn hier op het forum die er voor uit hun bedje kruipen!  ;D
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

arjanbruggink

@sietseveendam: bedankt man.
@Tyshane en Marlieke: Je moet er wat voor over hebben hè. A'k dan toch wakker ben, waarom dan niet foto's knappen  ;D
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Gerard1995

egt wel mooie foto's!!!!!.. en ik was ook wakker op het moment.... 1x raden waar de bui weer ontstond....!!! (hint) kijk terug op buienradar.. en kijk bij Barneveld!! k'denk dat je genoeg weet.... hahahaha..  :D :D :D
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Powered by EzPortal