NLC 27-6-2012

Topic gezien door 2681 bezoekers
Gestart door arjanbruggink, wo 27 jun 2012 - 10:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjanbruggink

Afgelopen avond/nacht weer NLC waargenomen. Eerst was er een mooie beenstructuur te zien maar dat verdween snel door de ondergaande zon. Maar later was er een mooi breed display te zien aan de noordelijke horizon. Hierop mijn spullen gepakt en naar een mooie donkere plek gegaan net buiten Smilde. De foto's e.d. zijn gemaakt vanaf ong. 23.30 uur tot 00.45 uur.
Hierbij de foto's


















Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Tyshane

Zo zeg, da's een flink veld NLC, erg mooi weer!

Jan van Ooijen

Prachtige foto, helaas km ik er zelf niet aan toe om het te fotograferen. Vanavond eens even gaan kijken
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

harmenst

Heb het gisteren avond ook waargenomen. Wou te graag naar bed, dus geen foto's van gemaakt ;)

arjanbruggink

Dank jullie wel. De rest van de foto's volgen nog en ik moet ff op zoek naar een goed programma om een time lapse te maken. Heb zo'n 80 foto's geschoten daarvoor.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

arjanbruggink

En de foto's staan nu allemaal online.... Ik zou zeggen, kijk en geniet van de foto's!!! Hierbij ook de timelapse

Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Marlieke

Erg mooi!

Kan je dit verschijnsel ook al  zien tegen de klok van 10 a 11?
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

arjanbruggink

Citaat van: Marlieke op wo 27 jun 2012 - 16:04
Erg mooi!

Kan je dit verschijnsel ook al  zien tegen de klok van 10 a 11?
Eerder richting de klok van 11... Maar dan voornamelijk na 23:00 uur. Want naarmate het donkerder wordt worden ze steeds beter zichtbaar.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Powered by EzPortal