Opmerkelijke 5.2 beving nabij Melbourne (Australië)

Topic gezien door 2226 bezoekers
Gestart door Fren, di 19 jun 2012 - 13:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fren

Melbourne opgeschrikt door aardbeving

Rond 21 uur (lokale tijd) is de omgeving van Melbourne opgeschrikt door een aardbeving. Volgens de eerste berichten had de beving een kracht van 5.2 op de schaal van richter en lag het epicentrum bij het stadje Moe. De beving vond plaats op een diepte van tien kilometer.



De schok duurde tientallen seconden en werd tot in de miljoenenstad Melbourne gevoeld. Honderden meldingen kwamen binnen vanuit Dandenongs in het oosten tot Bentleigh in het zuidoosten en helemaal tot Pascoe Vale in het westen. Ook het centrum van Melbourne melde klapperende deuren en ramen en flinke trillingen in de grond. De website van Geoscience Australia ging plat toen teveel mensen tegelijkertijd online wilde kijken wat er aan de hand was.

Ook van ver buiten Melbourne werd er melding gemaakt van de aardbeving. Ook vanuit Bright en Myrtleford in het noordoosten tot aan Wonthaggi in het zuidoosten van de staat Victoria kwamen er telefoontjes van ongeruste inwoners.  Getuigen spreken van een sterke beving, tientallen seconden lang, waarbij het hele huis trilde

©meteo-service.nl
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Sven

AZ-coach Gertjan Verbeek met schrik vrij bij aardbeving

AZ-trainer Gertjan Verbeek en directeur Toon Gerbrands zijn vandaag met de schrik vrijgekomen bij een aardbeving in Australië. Terwijl het duo op de 88ste verdieping van het hoogste gebouw van Melbourne stond, het Eureka Skydeck, vond er een aardbeving plaats met de kracht van 5,3 op de Schaal van Richter.



Dat meldt AZ op zijn website. Het is een ongelofelijk verhaal, zegt Gerbrands. We hadden net gegeten en genoten van het uitzicht. Juist op dát moment ontstond de zwaarste aardbeving in honderd jaar. We voelden het gebouw behoorlijk schudden en zijn gelukkig veilig beneden gekomen. Gerbrands en Verbeek verblijven down under om zich te verdiepen in Australische sporten én trainingscomplexen.

Bron: HLN
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Sven

Kat stopt met gitaarspelen tijdens aardbeving

Vorige week trof een aardbeving van 5.5 op de schaal van Richter de omgeving van het Australische Melbourne. Een inwoner van de stad filmde op dat moment zijn kat Steven, die op de gitaar aan het spelen was.



Bron: HLN
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

dondertje127

Aaah die kat op de gitaar :D
Lijkt me eigenlijk toch een nepfilmpje, wat de aardbeving betreft. Ik denk dat je wel ander reageert als er een beving is. Ik zie ook niks bewegen verder, behalve de camera.

Sven

Citaat van: dondertje127 op di 26 jun 2012 - 18:32
Aaah die kat op de gitaar :D
Geweldig. Wel schrikken, en dat hij gewoon blijft doorfilmen. Ik zou me rot schrikken.

Zeker geweldig voor het eerst dat ik hoorde, hoe een aardbeving nou eigenlijk klinkt :D Snel hopen eentje mee te maken.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

dondertje127

Citaat van: Sven op di 26 jun 2012 - 18:37
Zeker geweldig voor het eerst dat ik hoorde, hoe een aardbeving nou eigenlijk klinkt :D Snel hopen eentje mee te maken.

Heb m'n mening al aangepast. Ik vond het al vreemd dat hij niet reageert en gewoon blijft doorfilmen op z'n dooie gemakje.

Powered by EzPortal