Onweerskansen 28 en 29 juni

Topic gezien door 144385 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 24 jun 2012 - 21:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pietjelol

Citaat van: Peter Lutjes op do 28 jun 2012 - 22:33
Leer eerst eens schrijven kouwerd hahaha :D
lol zie het nu pas maar je heb inderdaad gelijk die w moet er uit

PatrickM

Waarom wel zon mooie onweersbui op de Noordzee??:(

Reutel

Citaat van: PatrickM op do 28 jun 2012 - 22:46
Waarom wel zon mooie onweersbui op de Noordzee??:(

Dat is inderdaad een flinke jongen die daar zo maar ineens ontstaan is. Volgens mij op de grens van het koufront...

Jelte

Citaat van: Reutel op do 28 jun 2012 - 23:02
Dat is inderdaad een flinke jongen die daar zo maar ineens ontstaan is. Volgens mij op de grens van het koufront...

Ik kan hem zien hier in de verte en af en toe komt er een diep gerommel vandaan. Als het donker genoeg was geweest hadden we er een lichtshow van kunnen zien.

Jan van Ooijen

Kom op mensen we gaan naar een erg laag niveau toe ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Ramon Oost

Mooie cellen boven de noordzee


PatrickM

En jawel, net na de NL grens onweer! ;D

Tyshane

Jammer dat het niet zo ver heeft kunnen komen vandaag, helaas niet het weer wat we hadden verwacht. Ik had er echt heel veel vertrouwen in, zeker omdat alle ingredienten in ruime mate aanwezig waren. Het had mooi kunnen zijn. Zo zie je maar dat het een uiterst ingewikkeld maar ook interessant proces is en niet zo makkelijk te doorgronden.  ;)

Toch wel weer enorm genoten van alle voorpret en gezelligheid op het forum e.d. Iedereen weer bedankt voor de bijdragen, updates en verwachtingen! Klasse ook de extra input van Marsel. En nu op naar de volgende situatie.  8) Hoe dan ook; een heerlijk zomers dagje was het, met een prachtige zonsondergang!

Peter Lutjes

Citaat van: pennywise op do 28 jun 2012 - 23:28
Jan,we willen graag op 1 lijn zitten met het weerverwachtings niveau;)
Je moest eens weten hoeveel tijd erin gaat zitten om in dit soort situaties alles goed te beschrijven , je hebt het niet in de hand, de ingredienten voor een vette klapper waren aanwezig alleen de kok die het gaat bereiden liet het afweten, net als jij met je gezeur een beetje meer respect is wel op zijn plek voor Jan :-\

Chase-Stormer

Zo mensen, wat is het gewoon nog 'lekker warm' buiten zeg !
Heb een uur of twee heerlijk op de dijk gezeten, helaas niets van de lichtshow op zee gezien, zou nog bijna even terug gaan !

Tyshane

Citaat van: Chase-Stormer op do 28 jun 2012 - 23:40
Zo mensen, wat is het gewoon nog 'lekker warm' buiten zeg !
Heb een uur of twee heerlijk op de dijk gezeten, helaas niets van de lichtshow op zee gezien, zou nog bijna even terug gaan !

Zeker lekker, echt zo'n zwoel zomeravondje!

Duitje

In Frankrijk is ook weer een mooie bui aan het ontstaan ;D
@Kees_Zwaan

VincentKuipers

Citaat van: Tyshane op do 28 jun 2012 - 23:43
Zeker lekker, echt zo'n zwoel zomeravondje!

Ik sluit mij daar helemaal bij aan. Ik vond het een mooie dag zo. Prachtige meteo! Ontzettend leerzaam weer. Geen onweer, maar wel weer het bewijs dat meteo van zoveel factoren afhankelijk is. Wat het fascinerende er aan is :) Dus Jan en overige betrokkenen bedankt voor de updates. Next time more luck!

pennywise

Citaat van: VincentKuipers op do 28 jun 2012 - 23:51
Ik sluit mij daar helemaal bij aan. Ik vond het een mooie dag zo. Prachtige meteo! Ontzettend leerzaam weer. Geen onweer, maar wel weer het bewijs dat meteo van zoveel factoren afhankelijk is. Wat het fascinerende er aan is :) Dus Jan en overige betrokkenen bedankt voor de updates. Next time more luck!

mijn gedachtes precies.

donderblond

Wat meer "technische" informatie blijft in mijn hoofd wat moeilijker plakken, maar hoe meer ik volg en mee lees, hoe meer er toch van achterblijft. Leuk om mee te lezen op zulke dagen! Thanks iedereen :-)
"Because all I have left is the voice of the wind
Blowing through the door of our house!"

maestro1971

Was er vorig jaar of het jaar daarvoor ook niet een keer een situatie waarbij alles erop leek dat het flink kon gaan huishouden en het uiteindelijk niets werd door de CAP? Staat me nog iets van bij...

Ik ga voortaan in ieder geval geen mensen meer waarschuwen die verder geen interesse in het weer hebben. De kans dat je het mis hebt is immers vele malen groter dan andersom, helaas...

Ook ik wel Jan en consorten in ieder geval bedanken voor hun kundige weerspiegelingen van de kaarten vooraf!

Sietse

Zat er aan te komen dat er niks zou gebeuren. Rond 18UTC nog steeds geen activatie op het lijntje, jammer maar helaas. Gelukkig is het nog niet eens juli en zullen er nog meer onweersdagen volgen. Vandaag wel een dagje genoten van het mooie weer, dus dat is weer een voordeel ;-)

Jan van Ooijen

Citaat van: maestro1971 op vr 29 jun 2012 - 00:08
Was er vorig jaar of het jaar daarvoor ook niet een keer een situatie waarbij alles erop leek dat het flink kon gaan huishouden en het uiteindelijk niets werd door de CAP? Staat me nog iets van bij...

Ik ga voortaan in ieder geval geen mensen meer waarschuwen die verder geen interesse in het weer hebben. De kans dat je het mis hebt is immers vele malen groter dan andersom, helaas...

Ook ik wel Jan en consorten in ieder geval bedanken voor hun kundige weerspiegelingen van de kaarten vooraf!

Graag gedaan, zelfs voor de meteorologen was het aardig ingewikkeld. Zoals ik gisteren ook in mijn update (onderste twee regels) geschreven heb... Als, als en als. Het was een complexe situatie waar Johann en Marsel het ook al verschillende keren over gehad hebben in het topic. Maar goed... 1 voordeel is er wel mee gemoeid namelijk de festivals. Eindelijk namen ze van tevoren al het nodige voorzorgsmaatregelen, want als......
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherboy

Nieuwe ronde nieuwe kansen! Geweldig mooie run van GFS op korte tot middellange termijn! Zomers tot tropisch met woensdag nieuwe goede onweerskansen.


Arend

Citaat van: maestro1971 op vr 29 jun 2012 - 00:08
Was er vorig jaar of het jaar daarvoor ook niet een keer een situatie waarbij alles erop leek dat het flink kon gaan huishouden en het uiteindelijk niets werd door de CAP? Staat me nog iets van bij...

Zal vandaag ook wel het geval geweest zijn.

Citaat van: Weatherboy op vr 29 jun 2012 - 00:27
Nieuwe ronde nieuwe kansen! Geweldig mooie run van GFS op korte tot middellange termijn! Zomers tot tropisch met woensdag nieuwe goede onweerskansen.

Op naar de volgende ronde!
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Powered by EzPortal