Onweerskansen 28 en 29 juni

Topic gezien door 144375 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 24 jun 2012 - 21:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zorba

Zo is dat, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Helaas heeft het nu niet zo mogen zijn, echter geven de kaarten momenteel voor volgende week alweer kansen! Alles omtrent de nieuwe kansen kunnen voorlopig zolang er geen eigen topic voor is HIER besproken worden!
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

ChielDeventer

Kom net terug thuis en zie richting Duitsland de ene na de andere ontlading. Toen de camera er eenmaal op stond was alles ineens verdwenen.. Erg jammer! In ieder geval nog wel wat kunnen zien :)

Suncatcher

Boven Overijssel ontstaat nog wat  ::)

dondertje127

Wederom, zo denk je niks te hebben, en zo heb je 2 onweersdagen op rij  :P

Ik zag het opeens flitsen richting NW en met m'n raam open hoor ik het zacht dreunen in de verte. Aangezien het nu de 29e is heb ik nu een 2e onweersdag op rij vanuit Arnhem-Zuid, met nu onweer op afstand.

hj32

Klopt die hebben toch nog prijs...

ChielDeventer

Schitterende lichtshow hier!! Praktisch onmogelijk om het te fotograferen, maar zie aan de horizon soms prachtige CG's :)

Weatherboy

Citaat van: ChielDeventer op vr 29 jun 2012 - 02:36
Schitterende lichtshow hier!! Praktisch onmogelijk om het te fotograferen, maar zie aan de horizon soms prachtige CG's :)

Flauw hoor, hier uiteraard weer niks. Ik ben alleen wel benieuwd waardoor de bui is ontstaan.

hj32


Kay1989

Jippieeeeee. Leuke lichtshow uiteindelijk. Het was dat Graphicnizor ineens tweette anders had ik het compleet gemist lol

hj32

Frieslan gaat nu los, buien triggeren elkaar lijkt 't en iedereen slaapt...madness :)
Wolkentoppen ook hier 12km

Chase-Stormer

Hier nog steeds lekker warm  :P
Ga nogmaals een koude douche pakken en terug m'n bed in.

TT gangers op de camping in Assen krijgen zo nog een cadeautje zo te zien  8)

arjanbruggink

Net lekker een mooi buitje gehad. Heb 2 cg's weten vast te leggen. Hierbij en screenshot
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Graphicnizor

Ik zeg dankjewel Wodan!! ik ben helemaal gaar!! tis nu half 5 en wil slapen, morgen niet werken want ik heb koppijn, denk dat natte kleren geen succes zijn geweest! evenmin als een neerstortende hexa met een aan diggelen canonlens...


Graphicnizor

Nieuw onweer dienst zich aan
Richting Brussel.

Temp Brussel gezakt naar 17 graden
Zwolle Tact 9 graden Celcius


Marsel

Ik zat zojuist met enige weemoed door het topic heen te bladeren. Goede sfeer in principe, waarbij men met wederzijds respect met elkaar omgaat. Toch heb ik na gisteren een wat nare bijsmaak overgehouden aan de situatie...want wat had het mooi kunnen zijn.
Toch moet ik zeggen dat 'we' het hier nog niet eens zo slecht gedaan hebben, en trokken we vrij snel de conclusie dat het niet meer tot het verwachte potentiƫle geweld zou komen. Voortschrijdend inzicht noemt men dat geloof ik?
Wat me dan wel opvalt is dat men op sommige momenten bijzonder teleurgesteld is en dat op mensen zoals bijvoorbeeld Jan botviert. Gelukkig zijn dat er maar weinig. Maar men moet beseffen (en doet de meerderheid gelukkig) dat de situatie van gisteren pikant was. We zagen immers wat er mogelijk was indien er op de convergentielijn tijdens de grootste hitte buien getriggerd werden...als het plofte dan plofte het goed (@Gerard1995 ;) ), dan hadden we waarschijnlijk nog wel eventjes een dikke code oranje van het KNMI kunnen verwachten.
Gelukkig ziet de meerderheid de moeilijkheid van bepaalde situaties in.
Maar goed, niet getreurd. Volgende keer beter. Uiteraard zal een van de twee J's hier wel het aftrap sein (in de vorm van een nieuw kansen topic) voor geven neem ik aan.
Fijne dag allemaal!

Jan van Ooijen

Citaat van: Marsel op vr 29 jun 2012 - 08:57

We zagen immers wat er mogelijk was indien er op de convergentielijn tijdens de grootste hitte buien getriggerd werden...als het plofte dan plofte het goed (@Gerard1995 ;) ), dan hadden we waarschijnlijk nog wel eventjes een dikke code oranje van het KNMI kunnen verwachten.


Daarom eindigde ik ook mijn update eergisteren met... Als, als en als. Het was echt moeilijk om tot een goede verwachting te komen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

dondertje127

Volgens de radar moeten er hele kleine (onweers)buitjes in de buurt zitten. Ik hoop op nog een knaller.

Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 29 jun 2012 - 08:59
Daarom eindigde ik ook mijn update eergisteren met... Als, als en als. Het was echt moeilijk om tot een goede verwachting te komen

Ja inderdaad. Sommige situaties vragen ook om een dergelijke aanpak. Zeker in het geval van gisteren waarbij sterke WAA een cap opwekt maar tegelijkertijd bijdraagt aan die forse hoeveelheden CAPE. De vraag is dan altijd....gaat die cap doorbroken worden. Dat kunnen we pas zeker weten als het daadwerkelijk gebeurt. Er is simpelweg geen deterministische manier om dat goed te forecasten. Vorig jaar lukte dat wel.
Overigens had het wat anders gelopen als de de Franse SC niet die uitgesproken oostelijke verplaatsing had gehad. Als het een 'normaal' MCS was geworden had het waarschijnlijk ook een (iets minder sterke) oostelijke uitbreiding gehad (dat hebben de meeste MCS's) en was het complex zelf mooi met de heersende ZZW bovenstroming Belgie en NL binnen gekomen....maarja, wat als ;).

mike1131

Hier nu wel hele mooie wolken (asperatus?) te zien. Helaas op de foto niet zo duidelijk te zien, maar toen ze hier rechtboven over trokken zagen ze er behoorlijk indrukwekkend uit. Ik had ze nog nooit zo duidelijk gezien.

Ries

Vannacht om uur of 4 werd ik wakker van vaag gerommel in de verte (was toch niet diep slapen met die benauwdheid). Zag op de radar dat 2 buitjes netjes boven en onder Groningen langstrokken, as usual, maar heb toch van de noordelijke even wat flitsjes in de verte kunnen zien en wat heerlijk zware roffels kunnen horen. Was dat nou maar over m'n hoofd getrokken, magoe; dat is voor een Groninger gewoonweg teveel gevraagd. Ik vond dit al een hele eer.

Ik moet met je bekennen; ik vond het wel weer 'ns geinig dat het gister nie zo liep als overal en door iedereen werd verwacht. Als je de kansentopics, Estofexes en Karims al wat langer volgt, heb je dit in 't verleden heel veel vaker zien gebeuren. Het viel mij dit jaar op dat het tot nu toe eigenlijk altijd bingo was met de voorspellingen. Maar ook Estofex met hun level 2 (zitten wel vaker fout btw) en Karim pisten net zo naast de pot als de KNMI's en de Jannemans. Weer blijft wispelturig van karakter!

Powered by EzPortal