Onweerskansen 18 juni

Topic gezien door 33692 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 17 jun 2012 - 09:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fanatic

Thanx Marsel,

Vond het trouwens vond het ik het extreem zoals ik hem op de radar zag...
een bak regen met een paar klappen...

wel lekker natuurlijk! haha
..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

Chase-Stormer

Het lijkt het laatste half uur in elkaar te zakken als een pudding  :P denk niet dat we nog iets mee gaan pakken hier. Maar moet zo ook de weg op, dus vind het aan de ene kant niet eens zo erg  8)

Op dit moment lichte motregen.

Fanatic

ja ik zit ook op het werk...:( Bad timing! haha  Als dit nou vanavond over zou komen... #keepondreaming
..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

F.Fredje

De bui is voorbij. Hier is in korte tijd veel water gevallen maar van noodweer was geen sprake: veel ontladingen maar geen wind en/of rukwinden.

Ik heb tevens een vraag voor de kenners: mijn zus is op dit moment op vakantie in het Tived National Park in Zweden. De knmi-kaart geeft aan dat het occlusiepunt daar vanavond overheen trekt.
Is het verstandig haar te waarschuwen om vanavond voor zevenen binnen te zijn?

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Khim

Wow, wat een mooie shelfcloud en nou barst het los. Ontzettend veel ontladingen en harde donder!
Groetjes uit Hengelo (OV)

Jan van Ooijen

Citaat van: Khim op ma 18 jun 2012 - 09:10
Wow, wat een mooie shelfcloud en nou barst het los. Ontzettend veel ontladingen en harde donder!

Foto's!!!
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Chase-Stormer

Toch nog iig 1 donder meegepakt, dus we kunnen er een dag bij krijten  8)
Moet nu de deur uit, tot straks en have fun all !

PatrickM

Wheeh. Rommeldebommel.   Tweede donder van vandaag. :P

Jmanig

<a href="http://www.hetweeractueel.nl/weer/enschede/actueel/" target="_blank">[img width=189 height=

Khim

Ging zo snel, kon helaas geen foto maken  :'(
Moest snel maken dat ik weg kwam, de stort regen kwam ook veel te snel.
Groetjes uit Hengelo (OV)

cyrilhelmes

Was net optijd wakker! Mooie wolk alleen doordat ik in een bos woon niet zo mooi uitzicht.... zie foto's

Artje


Lijkt er op dat alles op de grens van Overijssel aan het inzakken is gegaan. Hier in Nijverdal nagenoeg niets, paar flitsen en een donder maar geen shelf gezien. Wel tekenen in de lucht maar dat leek juist weg te trekken.

Schijn in Hengelo en Enschede wel hard te regenen.

Induction

Eerste gerommel hier in Leeuwarden te horen, verder flink wat neerslag..

Leon Eikenaar

Mooie foto's!  8)
Hier was het ook niet veel te beleven wel een felle bliksem inslag van dichtbij!
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Jmanig

Artje het ging even flink tekeer maar niet echt extreem ofzo.
<a href="http://www.hetweeractueel.nl/weer/enschede/actueel/" target="_blank">[img width=189 height=

Weatherman

Komen er meer buien, ze hadden het over flinke onweersbuien.
Ik heb er maar 1 gehad.  :)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Arend

Citaat van: Artje op ma 18 jun 2012 - 09:25
Lijkt er op dat alles op de grens van Overijssel aan het inzakken is gegaan. Hier in Nijverdal nagenoeg niets, paar flitsen en een donder maar geen shelf gezien. Wel tekenen in de lucht maar dat leek juist weg te trekken.

Schijn in Hengelo en Enschede wel hard te regenen.

Het heeft hier even flink hard geregend. Verder vond ik het niet echt spectaculair. Geen windstoten, hoeveelheid ontladingen vond ik wel meevallen. Zelf geen shelf kunnen ontdekken, maar zoals Khim eerder aangaf heeft zij die wel waargenomen.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Khim

Ik zit in Groot Driene, overgang met Enschede en daar heb ik hem waargenomen, hier waren wel flinke ontladingen, daar begon het mee. Kort daarna een flinke stortbui.
Groetjes uit Hengelo (OV)

Mikal

Net ook in oldenzaal de Shelf gezien, ging vol over me heen en ook paar, hele mooie foto's door de locatie, gemaakt!

Was bij Gammelkerstraat te Oldenzaal :)

Powered by EzPortal