Een unieke belevenis op IJsland!

Topic gezien door 3245 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 14 jun 2012 - 16:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Een unieke belevenis op IJsland

Morgen zal het gaan gebeuren, een prachtige tocht naar het binnenste van een vulkaan. De tour brengt ons letterlijk in een slapende vulkaan, door de bovenste kraterpijp en naar de bodem van de magmakamer – eens gevuld met dampende lava. Beschreven als een "wonderland voor fotografen," de vulkaan tour brengt ons in de diepte van een nationaal fenomeen zelden door de mens aanschouwd. Een 40 minuten durende wandeling brengt ons naar de krater van de vulkaan, gevolgd door een 120 meter afdaling naar de bodem in een open kabel lift.



Thrihnukagigur Volcano is voor het laatst uitgebarsten ca. 4000 jaar geleden en vertoont geen tekenen om weer tot leven te komen binnen afzienbare tijd, het zal dus voor bezoekers veilig zijn. De tour is alleen beschikbaar van 15 juni tot eind augustus deze zomer – en waarschijnlijk nooit meer in deze unieke vorm. De drie kraters zijn markante punten, op de rand van het hoogland, ongeveer 20 km ten zuidoosten van de hoofdstad Reykjavik.

Het meest oostelijke van de drie pieken is een kleine sintelkegel. In de top van deze kegel is een trechtervormige opening, ongeveer 4 x 4 m breed, de ingang van een grote 120 m diep, flesvormige vulkanisch gewelf, met een afmeting van 50 x 70 m aan de onderzijde. De schoonheid van de krater bestaat vooral uit de verschillende verkleuringen gevonden op de zijwanden en haar enorm en tot op zekere hoogte, intimiderend grootte. De afstand van boven naar beneden is zo groot dat het Vrijheidsbeeld van NYC goed in de kamer zou passen. De tour in de vulkaan wordt beheerd door 3H Travel, een touroperator  met volledige vergunning in IJsland. De eigenaars onderzoeken de mogelijkheden voor het maken van een  tunnel naar de magma kamer van de Thrihnukagigur vulkaan om deze daarmee voor iedereen toegankelijk te maken.

Bron The Grey Wanderers
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Mikal


Kialna

Ongelofelijk gaaf! Jammer dat ik geen jackpot heb gewonnen, anders was ik snel naar ijsland gevlogen....
Stiekem een Ninja.

klapper

zo daar moet ik echt ooit is naartoe gaan lijkt me fantastisch  :)

hj32

Zkrz wicked ervaring lijkt me dat  :)

Jan van Ooijen

Deze foto's zijn met toestemming van de eigenaar (Kveðja Vilhelm Gunnarsson) geplaatst.





















Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

T-inus

Some men see things as they are and say : "why?" - I dream things that never were and say : "why not

Glennb

 :o :o :o WAUW. Wat lijkt mij dit gaaf om eens van dichtbij te zien! Wonderschoon!
Groet,
Glenn

4seasons

CiteerMorgen zal het gaan gebeuren, een prachtige tocht naar het binnenste van een vulkaan
Ook toevallig. :)

Ik kijk geregeld naar de webcams van vulkanen, zoals nu, en zie daar een rij auto's staan wat ik niet eerder heb gezien.
Wordt die tocht daar uitgevoerd??


Die auto's staan bij de vulkaan Hekla die live via deze webcam is te volgen:
http://www.ruv.is/hekla

Powered by EzPortal