Bosbrand doet reekalf verbroederen met lynx

Topic gezien door 1467 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 05 jun 2012 - 15:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Bosbrand doet reekalf verbroederen met lynx

Na de bosbrand in het Californische Santa Barbara van vorige week gingen deze twee dieren samen een veilig onderkomen zoeken. Het reekalf was toen drie dagen oud, de rode lynx naar schatting drie weken. De lynx verbroederde meteen met dit kalf en kropen urenlang dicht bij elkaar onder een bureau in het dispatchkantoor van de hulpdiensten in Santa Barbara.



Animal Planet meldt dat de lynx aangetroffen werd in de buurt van de ranch van Arnold Schwarzenegger, uitgedroogd en ei zo na dood was. Hoewel wilde dieren, in het bijzonder van verschillende soorten, wegens veiligheidsoverwegingen nooit samen geplaatst worden, was er bij deze twee geen keuze: ze bleken onafscheidelijk. Bovendien hadden de hulpdiensten geen kooi meer die groot genoeg was voor het reekalf.

Bron [url°http://www.hln.be/hln/nl/2661/Dieren/article/detail/1449112/2012/06/05/Bosbrand-doet-reekalf-verbroederen-met-lynx.dhtml?utm_source=RSSReader&utm_medium=RSS]Hln[/url]
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Murphy


Tyshane

Tja wat moet je hier nou nog van zeggen, zo lief om te zien, prachtige foto maar met een bijsmaakje... het doet ook verdrietig aan.

Impreza

Erg hartverwarmend om dit te zien.

Tot een paar weken terug volgde ik een documentaire op Animal Planet (National Geographic heeft ze ook wel eens) over uitzonderlijke vriendschappen in het dierenrijk. Deze foto doet mij daaraan terug denken.
Er is wel steeds 1 ding die ik terug zie als zo'n vriendschap onstaat: een menselijke factor.

Powered by EzPortal