TeamXtremeNL Chaseverslag 23 MEI 2012

Topic gezien door 2093 bezoekers
Gestart door Graphicnizor, zo 27 mei 2012 - 18:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Graphicnizor

Woensdag 23 mei 2012.

Ik ging vandaag weer eens op pad, want de buien zouden vandaag vanuit duitsland vooral naar nederland gaan.

Behalve dat werd er ook continue gewaarschuwd voor echt noodweer en dat men maar moest uitkijken en t liefst gewoon binnen blijven.

Dit bleek uiteindelijk meer in het zuiden van nederland het geval
Estofex kwam met een redelijke warning van level1, je kon ook goed zien dat het van duitsland af kwam



Eerst was zuid en midden nederland aan de beurt, wij (overijssel) kwamen pas later aan de beurt.




Naarmate de bui zich vervolgde werden ook de waarschuwingen heftiger.



De bui begon zich te ontwikkelen in duitsland en je kon ook echt zien dat deze zich tot proporties begon te groeien
Deze bui was zo groot dat je hem gewoon kon zien aankomen.



Op een gegeven moment kwam het over Zwolle.
Al het gekwetter van vogels was ineens voorbij, krekels hielden zich stil.
Het enige wat je hoorde waren de autos op de achtergrond en het huilen van de wind boven je.
Het was begonnen, De onweersbui had me bereikt, maar liet nog geen onweer horen.
De onstabiliteit kon je duidelijk zien, Fractussen werden van hot naar haar gegooid en je kon diverse instabiliteiten waarnemen.
Maar het zette zich niet tot maximaal uit.



Een klein veldje met Asperatus en aan de andere kant wilde een wallcloud het proberen.
Maar het ging allemaal zo snel dat als je alles had klaarstaan om de foto te nemen het alweer weg was.ongeveer 30 minuten later verdween de wind en ook het "gehuil" van de wind, het ward rustiger.
Je kon aan de horizon zien dat het gevaar aankwam.Op dat moment ben ik verder gaan fietsen voor een andere locatie.24 km bleek achteraf, maar dat mag de pret niet drukken.



Helaas is de bui niet OVER zwolle heengetrokken maar erlangs.
Ik heb weinig onweer gehoord, bijna geen bliksems gezien, maar wel prachtige luchten.

Alsof iemand met een pastelkrijtje de lucht aan het schilderen was.




Dit was een dag die ik nooit vergeet, Meer om de dingen die ik heb meegekregen alhoewel ik geen onweer heb gezien.
Maar weet nu hoe het klinkt als moeder natuur op t punt staat je de volle lading te geven!

Alle fotos kun je bekijken op onze website: www.xtremechasing.nl
Ook kun je deze in High Resolutie krijgen met aanvraag

Team X-Treme Stormchasers Goes Chasing [ 23 Mei 2012 ] on Vimeo[
We zijn overgestapt op VIMEO voor uiteindelijke kwaliteit.
dus bezoek onze profielagina van Vimeo en volg ons!




Fanatic

Die eerste foto! Mooi!

op de fiets?! Held! haha!

..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

Graphicnizor


Graphicnizor


hj32


Graphicnizor


Tyshane

Beetje onduidelijk zo...

Edit, ik bedoel natuurlijk vanwege het wegraken van de foto's! ;) Verder weer heerlijk om te lezen!

Powered by EzPortal