Onweerskansen 22 mei

Topic gezien door 17748 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 21 mei 2012 - 19:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mr.B

Iemand enig idee waarom de cape bij ons (Apeldoorn) zo laag is?  En wat veroorzaakt de hoogte van de cape?

Gerard1995

WOw, hij activeert flink aan de bovenkant :O
tegelijkertijd is het juist hier nu het warmst, met in Arnhem 28.7 en hier 29.4 8)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Jan van Ooijen

Buitjes ontstaan allemaal in Nederland en het feest is voor onze zuiderburen ;)

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

pietjelol

als ik de radar bekijk dan heb ik het gevoel datie richting Zuid-Holland/zeeland trekt

glenn

mogelijk werk ik straks ook nog een waarschuwing uit voor nederland

dondertje127

Citaat van: pietjelol op di 22 mei 2012 - 18:53
als ik de radar bekijk dan heb ik het gevoel datie richting Zuid-Holland/zeeland trekt

Dat idee kreeg ik ook al een beetje, hij leek een beetje koers te veranderen naar WNW. Maar wat een explosie zeg daar ineens phoe (jaloers en nog ongeduldiger)  :-X
Tanden bijten grrr... Maar morgen ga ik foto's maken in plaats van filmen.

Marsel

Citaat van: pietjelol op di 22 mei 2012 - 18:53
als ik de radar bekijk dan heb ik het gevoel datie richting Zuid-Holland/zeeland trekt

Gezichtsbedrog ;). Wat je ziet zijn nieuwe cellen die 'random' nabij de ouflow boundary ontstaan. Zo kan de bewegingsrichting van het complex onterecht lijken te veranderen. Deze situatie is een blik in de toekomst en zal zich morgen op uitgebreidere schaal ook boven NL voor gaan doen. Aardig is ook om te zien hoe kort de afzonderlijke cellen als gevolg van de geringe shear bestaan (<15-30 minuten).

Gerard1995

is er een mogelijkheid dat die buien in Midden-Noord Duitsland nog in de buurt gaan komen??

mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

glenn

Er komen meldingen binnen dat er op de plaats van de cellen maar liefst 24 mm neerslag is gevallen op nog geen 30 minuten tijd !!

Ondertussen ook meldingen van hagel met een grote van 3 cm !!!!

middystyle

Ben ik nou gek of begint er in Duitsland inderdaad wat te ontstaan?
Life's like a box of chocolate, you'll never know what you gonna get!

Gerard1995

Citaat van: middystyle op di 22 mei 2012 - 19:14
Ben ik nou gek of begint er in Duitsland inderdaad wat te ontstaan?

dat vroeg ik me dus ook al af.... en aangezien het nog 2 uur duurt voor de zon onder is... en dus de temp begint te kelderen......... iemand???
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Marsel

Citaat van: Gerard1995 op di 22 mei 2012 - 19:19
dat vroeg ik me dus ook al af.... en aangezien het nog 2 uur duurt voor de zon onder is... en dus de temp begint te kelderen......... iemand???

Vergeet de buien boven Duitsland voorlopig maar. Dagelijkse gang gaat straks tegenwerken en de treksnelheid is zodanig laag (zie 700hPa winden) dat ze NL hoogst waarschijnlijk niet bereiken.

Gerard1995

Citaat van: Marsel op di 22 mei 2012 - 19:25
Vergeet de buien boven Duitsland voorlopig maar. Dagelijkse gang gaat straks tegenwerken en de treksnelheid is zodanig laag (zie 700hPa winden) dat ze NL hoogst waarschijnlijk niet bereiken.

haha, okey.. geeft niet.. ik leef toch naar morgen... :P alles wat er voor zou komen reken ik mee als bonus :D
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

middystyle

Citaat van: Marsel op di 22 mei 2012 - 19:25
Vergeet de buien boven Duitsland voorlopig maar. Dagelijkse gang gaat straks tegenwerken en de treksnelheid is zodanig laag (zie 700hPa winden) dat ze NL hoogst waarschijnlijk niet bereiken.

Nou duidelijk, dan heb ik dus ook mezelf voor gek verklaart! :P

Zonder gekheid, net wat Gerard zegt, het zou alleen een leuke bonusje zijn geweest, maar helaas pindakaas!
Life's like a box of chocolate, you'll never know what you gonna get!

dondertje127

Bovendien sterven ze al uit in Duitsland ter hoogte van de lijn Bremen-Bielefield en zo door naar het Zuiden op die lijn doortrekkend.

Dennis

Sat.foto  mbt Cel boven Belgie

Arend

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

dondertje127

Citaat van: Dennis op di 22 mei 2012 - 21:36
Sat.foto  mbt Cel boven Belgie

Mooi te zien die lijn boven het NW van Duitsland, precies daar waar de buien instortten. Verder ook heel mooi die lange schaduwwerkingen van de wolken te zien in Engeland en van die onweersbui boven BelgiĆ«,die schaduw gaat echt een aantal 100 ki-lo-meters ver  :o
En dieper in Duitsland ook 2 mooie torens, ter hoogte van die lijn in NW Duitsland. 3-D beeld :P

Jenkie

He, dat sterretje boben Nederland zit recht boven mijn hoofd! Maar ik heb echt niets gehoord en zit de hele avond al buiten  ;)

ikvdd

Het was hier in Tessenderlo inderdaad de moeite deze namiddag qua neerslag. Qua bliksem leek het wel mee te vallen en hagel heb ik helemaal niet gezien.

Powered by EzPortal