Onweerskansen 23 en 24 mei

Topic gezien door 141095 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 mei 2012 - 21:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SniperEye

In Weert al de eerste ploffertjes zichtbaar


pennywise

jan,volgens weerdirect is er kans op onweer in de kustprovincies vandaag.
en bij estofex zie ik level 1 voor vandaag voor hagel.
gaat dat er nog van komen denk je?
en ontstaat dat dat dan vanuit zuidelijke richting?
want ik zie nu ook opeens een regengebied op de radar op de waddenzee.

Sven

Citaat van: pennywise op do 24 mei 2012 - 15:37
jan,volgens weerdirect is er kans op onweer in de kustprovincies vandaag.
en bij estofex zie ik level 1 voor vandaag voor hagel.
gaat dat er nog van komen denk je?
en ontstaat dat dat dan vanuit zuidelijke richting?
want ik zie nu ook opeens een regengebied op de radar op de waddenzee.

Dat is valse echo, namelijk niks te zien op sateliet beelden.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Southman

N/NO van Maastricht

Vliegtuigjes gaan eronderdoor :P
I like extreme weather!

pietjelol

ik denk dat het voor het grootse gedeelte van nederland niks meer komt. Lucht is te droog

Rufes

Wij hebben hier in Uitgeest (NH) nog niets gehad. Er is nog geen druppel gevallen.

Gisteravond een klein onweersbuitje. Paar flitsen in de verte, en toen was het ook weer over. Andere keer beter

jones

Hier ook mooie convective cumuli. Temp is gestegen naar 29.3

Johann

Citaat van: Marlieke op do 24 mei 2012 - 11:05
ehm.. mag ik hier even op reageren? Ik mag dan in het oosten wonen, maar niet alle plaatsen in het oosten krijgen fiks onweer. Rijssen,waar ik woon, pist heel vaak buiten de pot. Zo ook gisteren en afgelopen zondag. We kregen wel een onweersbui, maar het was er 1 die allesbehalve spectaculair te noemen was. Bij die van zondag zat 1 harde knal en voor de rest was het slechts gerommel op afstand. Evenals de bui van gisteren. Dus dan tel ik evenveel onweersdagen als jij. Maar dan wel zwakke onweersdagen! Maar goed, jij en ik, we krijgen vast onze portie nog wel dit jaar, gezien het jaar al heel goed begint wat onweersbuien betreft voor heel Nederland!  :)

Idd, op veel plaatsen gisteren gewoon droog of weinig neerslag. Lokaal ook in het oosten en zuidoosten grote verschillen getuige ook de onderstaande neerslagkaart (24 uur som) van het KNMI


F.Fredje

In Nuenen is het nu 29 graden, wind NNO/NO 4.
De boeren in de omgeving zijn vandaag aan het maaien dus zij verwachten de komende 2 ?  3 dagen geen regen van betekenis (van gemaaid gras wordt hooi gemaakt en mag, eenmaal gemaaid, liever niet meer nat worden). De zwaluwen vliegen op zo'n 100 voet en afgezien van wat ienie-minie cumulus is het onbewolkt. Ok, klein beetje sluiers hier en daar.
Met andere woorden: ik verwacht hier 2 dagen droog en warm weer (vandaag meegerekend), een per-ongeluk-buitje daargelaten.

Stephanie

Citaat van: F.Fredje op do 24 mei 2012 - 16:39
In Nuenen is het nu 29 graden, wind NNO/NO 4.
De boeren in de omgeving zijn vandaag aan het maaien dus zij verwachten de komende 2 ?  3 dagen geen regen van betekenis (van gemaaid gras wordt hooi gemaakt en mag, eenmaal gemaaid, liever niet meer nat worden). De zwaluwen vliegen op zo'n 100 voet en afgezien van wat ienie-minie cumulus is het onbewolkt. Ok, klein beetje sluiers hier en daar.
Met andere woorden: ik verwacht hier 2 dagen droog en warm weer (vandaag meegerekend), een per-ongeluk-buitje daargelaten.
Wij (Kaatsheuvel) gaan morgen ook maaien. Heb hier in omgeving tilburg ook al veel gemaaid gras gezien.

Hier nu 27.5 graden, weinig wind, onbewolkt: heerlijk!

PietBerger

Heb hier de live stream ingeschakeld met zicht op de Duitse buien: http://pietberger.webnode.com/live-video/
Ploft goed hier rondom zuid-Limburg.
Volg mij op twitter: www.twitter.com/PietBerger

Chase-Stormer

@ kaartje van Johann, denk dat ie niet helemaal klopt  :P want het heeft hier echt flink gehoost gisteravond in de bui die spontaan bij Den Helder Zuid ontstond. Heb helaas geen apparatuur... ja een goedkope wekker-weerstation... binnenkort toch eens naar gaan kijken !

Voor de rest is het hier vandaag op en top tuin-weer, hele dag al flink in de weer geweest om alles pico bello te krijgen.

Johann

Citaat van: Chase-Stormer op do 24 mei 2012 - 16:43
@ kaartje van Johann, denk dat ie niet helemaal klopt  :P want het heeft hier echt flink gehoost gisteravond in de bui die spontaan bij Den Helder Zuid ontstond. Heb helaas geen apparatuur... ja een goedkope wekker-weerstation... binnenkort toch eens naar gaan kijken ! Voor de rest is het hier vandaag op en top tuin-weer, hele dag al flink in de weer geweest om alles pico bello te krijgen.

Idd vreemd, ook MeteoCentrale komt met 7mm voor de Kooy ?!

jones

Heb hier zicht op een mooi ontwikkelde Cb in het zuiden (onder Leuven) ! Verder mooie opbollende cumuli

Impreza

Citaat van: Marlieke op do 24 mei 2012 - 11:05
ehm.. mag ik hier even op reageren? Ik mag dan in het oosten wonen, maar niet alle plaatsen in het oosten krijgen fiks onweer. Rijssen, waar ik woon, pist heel vaak buiten de pot. Zo ook gisteren en afgelopen zondag. We kregen wel een onweersbui, maar het was er 1 die allesbehalve spectaculair te noemen was. Bij die van zondag zat 1 harde knal en voor de rest was het slechts gerommel op afstand. Evenals de bui van gisteren. Dus dan tel ik evenveel onweersdagen als jij. Maar dan wel zwakke onweersdagen!

Maar goed, jij en ik, we krijgen vast onze portie nog wel dit jaar, gezien het jaar al heel goed begint wat onweersbuien betreft voor heel Nederland!  :)
I ken dat ó zo goed.
Hoe vaak wij wel niet hebben gehad dat het in Goes kassa was (kleine 30km van ons vandaan) maar hier de zon scheen. Of andersom..... Vorig jaar maar al te vaak ook gehad dat mijn schoonmoeder ons belde (woont in Vlissingen) met de melding: "Dit is me toch een bui!" en hier scheen de zon! Let wel: Vlissingen is 10 minuten tuffen bij ons vandaan op mijn 25km/u scootertje (nee, niet opgevoerd).
Het kan zo raar gaan.....

Jan van Ooijen

Eerste donders al waargenomen in Belgie, Zeeland snel aan de beurt?

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Maarten11

Zal het Schouwen bereiken?
Burgh-Haamstede, Zeeland

samverhoeven

Hier in Anwterpen ook plots donder, de ene moment helder en 10 minuten later een donder horen is heel raar :D.
P.S:Nu ook regen en hagel.

Johann

Citaat van: Maarten11 op do 24 mei 2012 - 17:33
Zal het Schouwen bereiken?


Wrs blijft Zeeland buiten shot. Drogere lucht stroomt de komende uren binnen. Nu nog Theta-Es van 56 °C in het zuidoosten van Zeeland en 52 iets noordelijker en westelijker. Gaandeweg de komende 2 a 3 uur stijgend tot 53 - 45 °C. 

Maar goed, geheel uitgesloten zijn lokale onweders (nog) niet, geldt overigens ook voor Zuid Limburg

Thete-E's 1700


en 20h00



klapper

tussen de sluierbewolking door zie ik een aambeeld ten oosten van mij.
nu ff doorzetten naar vlissingen aub :-)

Powered by EzPortal