Onweerskansen 23 en 24 mei

Topic gezien door 141107 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 mei 2012 - 21:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sven

Citaat van: Team_SSC op do 24 mei 2012 - 11:30
Ik had wel ergens een foto gezien dat er een windhoos bij Meppel was.

gevonden.

Stopt marco borsato in de boombox, de meeste dromen zijn bedrog! Kijk zelf eens hoe fake die is..
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

hj32

Ik snap niet waar de spectaculaire foto's en filmpjes blijven
Zijn mensen nog aan 't uploaden, of was het gisteren voor iedereen een moeilijke chasedag
Het waren pulse buien heb ik begrepen, dwz de ene triggerde de andere, klopt dat?
Let wel: Dit is niet wat ik zeg, maar wat ik heb gehoord en wat me niet raar in de oren klonk...

Kialna

Mijn foto's moeten inderdaad nog geüpload worden, evenals de foto's van 20 mei.
Stiekem een Ninja.

Sven

Citaat van: hj32 op do 24 mei 2012 - 12:50
Ik snap niet waar de spectaculaire foto's en filmpjes blijven
Zijn mensen nog aan 't uploaden, of was het gisteren voor iedereen een moeilijke chasedag
Het waren pulse buien heb ik begrepen, dwz de ene triggerde de andere, klopt dat?
Let wel: Dit is niet wat ik zeg, maar wat ik heb gehoord en wat me niet raar in de oren klonk...

http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,1443.0.html
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

SniperEye

Kan die overduidelijk fakefoto uit deze topic worden gehaald?!

CAPE in deze regio inmiddels 2000! Nu nog ff ontsteken en dan flinke boem :)

mroffica

wou nog ff props geven aan de fore/nowcasters van dit forum jullie hadden gister weer bij het rechte eind ;D
For the love of LiGhTnInG

mauriceb

Citaat van: SniperEye op do 24 mei 2012 - 13:02
Kan die overduidelijk fakefoto uit deze topic worden gehaald?!

CAPE in deze regio inmiddels 2000! Nu nog ff ontsteken en dan flinke boem :)
Ik zit er ook al naar  te kijken alleen het enige wat ik kan bedenken voor de trigger is de windrichting die in zeeland uit de ZW hoek komt. voor spontane triggering is volgens mij de temp nog te laag, dan moet er nog ietsje bij. Maar wie weet kan Johann of Jan er nog iets van vinden.

Muisje1988

inmiddels tikken we hier in midden limburg de 29 graden aan

mauriceb

midden NLD ook bijna 27 graden, nog ff wat erbij en dan BAM!


Muisje1988

Citaat van: Muisje1988 op do 24 mei 2012 - 13:26
inmiddels tikken we hier in midden limburg de 29 graden aan

EDIT : nog een halve graad en we tikken de 30 graden aan

Muisje1988

Citaat van: mauriceb op do 24 mei 2012 - 13:45
midden NLD ook bijna 27 graden, nog ff wat erbij en dan BAM!

Hopelijk gaat het BOEM zeggen Maurice, kwestie van Afwachten...

mauriceb

Het is dit frontje wat het gaat triggeren als het goed is. kan vanaf nu gaan gebeuren dus. Als iemand weer stapeltjes ziet ff melden :)

SniperEye

Dan moet het snel gebeuren...

jones

Pfoe, zweten hier! Temp 28° en dauwpunten al tegen 21° aan met een brandende zon en wat hoge wolkensluiers.

Gisteren rond dit tijdstip 22,5°C en uiteindelijk nog 26°C als max. gehaald, dus wie weet vandaag er ook nog 3,5°C bij? :D

Laat het onweer maar komen, je voelt gewoon buiten dat het er aan zit te komen :P Er ontstaan hier trouwens de eerste cumuli, wel net boven en ten westen van me, dus mochten ze tot onweer uitgroeien is het alleszins niet voor mij met die oostelijke stroming!

Tyshane

Ach een dagje met een strak blauwe hemel zonder donkere wolken en onweer is ook wel weer eens leuk! :P Man wat is dat allemaal verslavend, moet gewoon even afkicken, dus vandaag even rustig bijkomen... ;)

Marsel

Citaat van: mauriceb op do 24 mei 2012 - 13:49
Het is dit frontje wat het gaat triggeren als het goed is. kan vanaf nu gaan gebeuren dus. Als iemand weer stapeltjes ziet ff melden :)

KF zal niets meer doen. Het is de overgang naar een andere, drogere luchtsoort zonder de gebruikelijke grootschalige optilling ed (daarom ook geen bewolking). Voor het KF uit moet het dan de komende uren gebeuren. Voor NL zullen het de grensstreken in het zuid(west)en en zuidoosten zijn die een kansje maken. 
Overigens hier (R'dam) zojuist enkele platte en potentieloze Cu. Duidelijk niet van het kaliber van gisteren.
Ik ga nu weer plat, ben kotsmisselijk :(.

Muisje1988

Als ik et goed zie zijn hier dingen aant ontstaan en ze schieten de lucht in....(correct me if i'm wrong)
30,1 C

Jan van Ooijen

Onweersbuitjes Belgie en Luxemburg, ook convectieve bewolking neemt toe

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

mauriceb

het gebied met cape boven de 1000 neemt toe in omvang in NLD. ook de lifted is aardig vertegenwoordigd. w88 op de eerste plukken in NLD nu.

Powered by EzPortal