Onweerskansen 15 mei

Topic gezien door 25873 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 14 mei 2012 - 09:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Koen-IJM

Nu ook in NH onweer.

NWC loopt achter :p

GHkstra

Er ontstaat wat tussen Terschelling en Ameland.

Marcel1976

Ik word hier verwend vandaag zeg!!  Er komt me toch een mooie rakker opzetten, continu gerommel te horen.

Leon Eikenaar

Hier in Zwolle alleen maar regenbuien gehad.
Het wordt nu alweer donker :)

Ik heb de webcam alvast klaar gezet :)
(staat nog niet aan)
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Marsel

Zojuist richting het zuiden van R'dam enkele forse dreunen. Van die klappen die je 'voelt' zo diep. Leuk weertje zo :)!
Opvallend is ook de 'onnatuurlijke' temperatuurverdeling over NL voor de tijd van het jaar. Hoogste waarden voor de westelijke kustgebieden met daar nog af en toe zon. Landinwaarts opmerkelijk koeler. Uiteraard veroorzaakt door de buitensporige en ongeorganiseerde convectie in het binnenland.

dondertje127

Hier in Arnhem ziet het er vreselijk somber uit wat het onweer betreft. Maar ik kijk wel mee op een live cam met geluid met enorme rake klappen nu :)

Edit: Overigens wel een zware regen-hagelbui nu hier.

Marco_Goes

Die buien op de noordzee komen nog wat vuurwerk brengen.

Weatherboy

Slechts vanmorgen 1 zware bui gehad met een beetje hagel. Maar uiteraard geen onweer en grote dingen ofzo......

Koen-IJM

Citaat van: Marco_Goes op di 15 mei 2012 - 13:29
Die buien op de noordzee komen nog wat vuurwerk brengen.

Als het goed is zouden deze zich kunnen gaan ontwikkelen tot de wat zwaardere buien van vanmiddag en vanavond. Ben benieuwd.

Hoor overigens geluiden dat het in Breda schijnt te sneeuwen.

Marcel1976

Citaat van: zorba op di 15 mei 2012 - 13:02
Idd lekker buitje in Limburg!

En bij die grote gele vlek op dat radarbeeld woon ik.  ;D  Beeld en geluid volgt zo spoedig mogelijk.

GHkstra

Hier is de zon er inmiddels al een tijdje bij.
Ik hoop dat we hier vanavond een paar stevige buien krijgen.

Tyshane

Citaat van: Marsel op di 15 mei 2012 - 13:25
Opvallend is ook de 'onnatuurlijke' temperatuurverdeling over NL voor de tijd van het jaar.

Eigenlijk best wel triest; 6.8 graden in Limburg, om 13:10 uur, op 15 mei. Dieptepuntje!  :-X

dondertje127

Net 1 keer gerommel gehoord richting Oosten.

Jan van Ooijen

Zit momenteel vol in een onweersbui, veelal CC en een enkele CG. De CG's kraken goed
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Danny112

Citaat van: Jan van Ooijen op di 15 mei 2012 - 14:26
Zit momenteel vol in een onweersbui, veelal CC en een enkele CG. De CG's kraken goed

Een paar honderd meter verderop is het inderdaad ook indrukwekkend om te zien. De snelweg staat blank en het regende en hagelde even heel best door. Nu wat minder regen, maar nog steeds het nodige onweer. Het eerste van het jaar voor mij!

hj32

Citaat van: Jan van Ooijen op di 15 mei 2012 - 14:26
Zit momenteel vol in een onweersbui, veelal CC en een enkele CG. De CG's kraken goed

Leg je ze vast? :)

Danny112

Enkele seconden geleden de grootste klap van vandaag. Moet wel ergens vlak naast de Hogeweg ingeslagen zijn...

Marcel1976

Heb zojuist wat filmpjes geplaatst, heb iets gefilmd wat lichtjes leek te roteren aan de grond.
http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,1325.0.html

Gerard1995

het begint nu goed te rommelen hier in kootwijkerbroek, heerlijke dreunen!! hagelde net ook al behoorlijk, ochtend en 1ste deel middag viel behoorlijk tegen hier :(
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Tyshane

Hier nog eigenlijk niets behalve dan dat er schitterende donkere wolkenluchten langskomen al de hele dag, ook fijn! ;)

Powered by EzPortal