Onweerskansen 15 mei

Topic gezien door 25754 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 14 mei 2012 - 09:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

garnage-patrick

aangezien ik voor mn werk al aardig noord/oost zit (delfzijl) hoop ik dat er het e.a. ontstaat na half 5! :P

we gaan 't zien, als het kan gewoon weer chasen! :D

danny90

Als er morgenochtend / middag nog wat moois over het westen van Zeeland trekt zal ik wat mooie platen proberen te schieten!

ChielDeventer

Estofex: A well structured upper trough enters the highlighted area from the NW with 500 hPa temperature dropping to less than -30 °C atop marginal BL moisture. Hence, a strong diurnal convection cycle is expected with weak shear and SBCAPE up to 500 J/kg. Marginal hail and strong wind gusts accompany stronger storms with peak activity over Benelux, UK and far W-Germany. Would not be surprised to receive an isolated tornado report in the 50-% thunderstorm area with augmented LL CAPE build-up and weak background shear.

Roxiejh

Love It When Nature Call's!
Onweersdagen 2012: 5

Marco_Goes

Goedemorgen, toch nog een leuke update van estofex.  Camera gaat maar mee in de taxi vandaag. Veel plezier iedereen :-)

TaL

En onweersdag 4 is binnen.

Tussen 4 en 5 uur lekkere flitsen en donders gehad :)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Jan van Ooijen

Stukje Guidance

Voor dinsdag overdag zijn er duidelijke verschillen ten aanzien van de convectieve patronen. In de Hir Uitvoer vooral boven het zuiden en midden, in de EC18 Uitvoer vooral het oosten, in de Harmonie00 Uitvoer overal. in de GFS00 Uitvoer een lichte nadruk op het zuiden. Algemene indruk is dat de minste buiigheid in het noordwesten plaatsvindt. Kans op onweer is groot, MOS in het zuiden meer dan 90%, elders 50-80%. Hagel is ook waarschijnlijk. Vannacht landinwaarts uitstervende buiigheid, tijdelijk als gevolg van de passage van een trog weer oplevend. Woensdag is de buiigheid beduidend minder dan dinsdag. In het oosten volgens INDECS nog ca 70% kans op onweer. In de loop van de middag neemt de convectieve activiteit sterk af.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Buitjes met onweer mooi te zien op de satellietafbeelding


Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Fanatic

KNMI heeft zijn verwachtingen al wel heel veel aangepast.. sinds gister al 5 keer ofzo..
Mooi dat er al iets op de radar staat benieuwd naar de ontwikkelingen.
..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

Marlieke

Jippie! Weer onweerskansen! Ik weet niet of het de slaap in mijn ogen nog was maar volgens mij zag ik vanmorgen al mammatus hier.
En nee, het waren niet mijn mammatus maar die in de lucht!  :P ;D
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Fanatic

Ik had het gezien! daarom ben benieuwd naar de ontwikkelingen! :D
..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

Tyshane

In België inderdaad al wat buitjes, maar ook in Brabant begint het één en ander te ontstaan! Lekker vroeg. ;)

Fanatic

..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

arjanbruggink

In BE mooie ploffertjes..... Zijn op satbeelden al mooie volwaardige CB's met een best brede ijskap.
Hier in het NO nog druilerig, es kijken of we er ook nog iets van meepakken.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Tyshane

Inderdaad Arjan, gaat in België al richting de 9 km hoogte!

Jan van Ooijen

Valt opzich nog wel mee het onweer



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

frankaloe

zojuist een flinke bui met regen en hagel gehad.
ik heb geen onweer gehoord,maar het kan zo zijn dat de herrie die de hagel maakte op het tentdoek,het onweer overstemde
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

frankaloe

http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Gerard1995

regio eindhoven heeft de beste knallers!!! :O
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

André

Hebben hier zojuist een onweer met hagel en donder gehad .
Demeulemeester André

Powered by EzPortal