Vriezzer meldt zich.

Topic gezien door 1825 bezoekers
Gestart door Wertha, za 12 mei 2012 - 17:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wertha

Hallo,

Ik ben Martijn, woonachtig te Weert (Lb) en ben 21 jaar. In het dagelijks leven ben ik student Fiscaal Recht & Economie (HBO). Mijn hobby is de kermis. Ik volg wat er op de kermis gebeurd en zo nu en dan ga ik op pad om een kermis te bezoeken en ter plaatse een fotoreportage te maken.

In de zomermaanden is noodweer geen onbekende happening voor een kermisbezoeker. Zo herinner ik mij de nodige stortbuien in Tilburg, Eindhoven en Weert. Doch zijn geen van deze gebeurtenissen verantwoordelijk voor mijn interesse in noodweer.

Mijn interesse voor noodweer heeft op 23 augustus 2011 zijn basis gelegd. Het werd op die bewust dag om 11 uur in de ochtend plotsklaps donker. Niet gewoon donkerder zoals ik dat gewoon was bij naderende onweersbuien, maar echt nachtelijk donker. De buitenverlichting sprong aan en binnenshuis zag ik geen steek meer voor ogen. Meest bijzonder vond ik nog dat het niet onweerde. Sterker nog, ik nam ook geen weerlicht waar. Het bleef verder ook droog. Een aparte ervaring die net zo snel als die kwam, ook weer verdween. Naarmate het lichter werd begon het te regenen, maar dat mocht verder geen naam hebben.

Niet veel later ontdekte ik dat in Eindhoven een wolkbreuk zijn werk had gedaan. De nodige foto's verschenen op het web, gevolgd door enkele YouTube-filmpjes (http://www.youtube.com/results?search_query=wolkbreuk+Eindhoven+23-08-11). Mijn interesse was gewekt. Na het weerbeeld van afgelopen donderdag en de interesse in noodweer van jullie medeforummer SniperEye die ik heb kunnen volgen op Twitter, ben ik hier toch eens neergestreken.

Mijn meteorologisch kennis is van zeer laag niveau en wat betreft fotografie zal ik hier weinig in te brengen hebben. Wie weet wat de toekomst brengt. Ik hoop zo nu en dan wat tijd te hebben om een aantal dingen op te steken. Anders ben ik hier ongetwijfeld wel eens in de koffiehoek te vinden.  ;)

Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik dat graag!
Aantal onweersdagen 2024: 3 | 2023: 17 | 2022: 21

NitroGenetics

hey martijn ik wens je van harte welkom op deze website :)
en hopenlijk zal je hier tijdens je verblaaf heel wat leren ;)

Fren

Hallo! Welkom op het forum!

The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Daisy

All glory to the hypnotoad!
www.twitter.com/mrs_sekhmet

Sven

Welkom op Meteo-service Vriezzer, we wensen je een fijne en leerzame tijd toe.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Chase-Stormer

Mooi verhaal !

Welkom en veel plezier toegewenst op deze site  :D

GekkeLeo


Pascal Soomers

Welkom op het forum Martijn!
When a supercell arrives, you must be prepared.

Powered by EzPortal