Hallo allemaal!

Topic gezien door 2239 bezoekers
Gestart door Aniet van Voorst, vr 11 mei 2012 - 12:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aniet van Voorst

Ik ben Anita, nieuw op dit forum. Ik woon in Twente, net die hoek van Nederland waar het goed los gaat of helemaal niet.
Sinds mijn elfde ben ik geïnteresseerd geraakt in wolkenformaties, tornado's en onweer. Vaak kan ik vanaf mijn appartement ver Duitsland in kijken wanneer het hier helder is, soms tot aan Osnabruck. Vaak levert dat mooie beelden op.
Mijn eerste meegemaakte windhoos was op 12 juli 2010, er naderde zeer snel een bui toen ik op het balkon stond, maar ik had helaas mijn camera niet goed opgeladen. Het was niet af te knipogen hoe snel het ging, dus ik ben maar snel naar binnen gegaan, want ik wist wat er zou gebeuren. De windhoos kwam idd aan de grond en heeft hier in de wijk alles vernield. Er was zeer veel schade. Na de bui zag ik nog uitgezakte mammatus wolken en de lucht was geel. Volgens Duitse autoriteiten en de gemeente Hengelo ging het hier om een windhoos. Men suggereert dat het om een valwind ging, maar dat trek ik in twijfel. Ik zat er midden in en heb hem zelfs weg zien trekken. Alle puin lag verspreid verschillende richtingen op door de straat. De foto's van de schade kan ik nog wel plaatsen.
Verder heb ik nog een paar mooie foto's van een shelfcloud en mammatus wolken. Ook wel wat filmpjes van bliksem in Duitsland, maar dat zijn slechts amateur filmpjes gemaakt met mijn exilim :p
Ik wil ooit nog achter een storm aan chasen, leuk dat ik hier de chase verslagen kan bekijken van andere mensen.
Ik vind de site er echt top uitzien!

Uiteraard ga ik mijn best doen om mooie foto's te maken :)
twitter: @anitavanvoorst
First supercell 17-07-2004, tornado 12-07-2010

Jan van Ooijen

Namens de gehele crew heten we je welkom op meteo-service, we hopen dat je een fijne en leerzame tijd zult hebben
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Aniet van Voorst

Dankjewel! :) dat gaat zeker lukken. Keep up the good work, dat was een super verslag gisteren.
twitter: @anitavanvoorst
First supercell 17-07-2004, tornado 12-07-2010

ThaGhostNL

Welkom op Meteo-service. Veel plezier op ons forum en chat.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Chase-Stormer

Hoi Aniet  ;)

have fun op deze site

Arend

Hallo Anita, ook namens mij welkom op het forum. Ik wil jouw foto's van 12 juli 2010 graag eens zien.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Aniet van Voorst

Dank jullie wel.

Ik zal de foto's vanavond ff uploaden. Zijn wel alleen foto's van de schade, helaas.
Ik heb vorig jaar zomer ook nog een paar mooie foto's gemaakt, weliswaar niet met een dure camera, maar ze zijn aardig gelukt.
Verschijnen ook vanavond op het forum :)
twitter: @anitavanvoorst
First supercell 17-07-2004, tornado 12-07-2010

Daisy

Welkom op het forum!
All glory to the hypnotoad!
www.twitter.com/mrs_sekhmet

Fren

Hallo Aniet!
Weer een medetukker op het forum! Gaat goed! :P
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

ome-Ed


Powered by EzPortal