Glenn's (on)weer foto's

Topic gezien door 24017 bezoekers
Gestart door Lightning_Glenn, ma 07 mei 2012 - 22:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lightning_Glenn

Hallo luitjes,

Ik denk dat de meeste mij wel kennen van dat ander 'niet te noemen' forum :)
Daar deelde ik me (on)weer foto's, maar dat ga ik dus voortaan hier op Meteo Service doen  8)

Ik ben dus Glenn, woon in Zoetermeer, ben reeds 40 jaar geworden, ben een hobby fotograaf, werk in Den Haag en toen ik nog klein was geimporteerd vanuit Engeland naar Nederland  :)

Ik kom hier natuurlijk om van alles te zien, lezen en leren, maar ook om mijn foto's te delen met jullie.
Ik plaats eerst even wat oudere foto's en later de nieuwste om alles mooi bij elkaar te houden.

Ik wil altijd verder leren en ook mensen helpen, dus chroom dus niet om tips, suggesties, kritiek, waardering te geven, of vragen te stellen ik hoor ze graag  :D

Lets roll........


Zeeland April 2010




Zeeland April 2010




Zeeland April 2010




Zeeland Juli 2010




Zeeland Juli 2010




Zeeland Augustus 2010




Zeeland Augustus 2010




Zeeland Augustus 2010




Zeeland Augustus 2010

Morgen meer  :D

JorisK

Schitterende foto's zeg!  :o

Glennb

Groet,
Glenn

Tyshane

Mooie foto's Glenn, de onweerfoto's zijn prachtig maar ook dat setje uit Zeeland / april is zeer fraai! Genieten geblazen!

Lightning_Glenn

Met rustig weer kan er ook leuke foto's gemaakt worden.
Een ND filter of een realistische HDR bewerking heeft mijn voorkeur om een lekkere plaat te maken, ik hou niet gauw van "over the top" foto's, tenzij het heel goed gedaan is.

Hier dus wat rustiger weer foto's


HDR+ND Filter, Maasland Sept 2011



HDR Nootdorp, Februari 2011




HDR Zeeland, Maart 2011




HDR Zoetermeer Augustus 2011




HDR Berkel & Rodenrijs, December 2010




ND Filter Zeeland, December 2010

Walter

Prachtige foto's heb je geplaatst

Sietse

Prachtige foto's zeg, je hebt er echt een oog voor om mooie composities te maken!

Jur


Tyshane

Prettige plaatjes zeg, zeer mooi en aangenaam om naar te kijken. Er is duidelijk goed over nagedacht...

Weerfreak 1337

Zeer mooie foto's, echt prachtige gezichten  :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Jan van Ooijen

Welkom! Prachtige foto's. Mooiste voor forum is 800x600
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

venzi

Met wat voor camera maak jij deze foto's? nice man!

ome-Ed


Lightning_Glenn

Erg leuk om jullie berichten te lezen.

Ik heb in het begin van mijn digitale spiegel reflex camera tijd, heb ik geschoten met een Canon 350D van me vader en later met een 400D(die ik nog steeds heb)
Met deze 400D heb ik veel geoefend en eigenlijk geleerd 'om te kijken' en hoe je een foto kan maken.
Na 3 jaar met deze camera te hebben geschoten, kocht ik een 2de hands 30D en kort daarna ook wat 2de hands glas om erop te draaien.
De foto's vond ik naar verloop van tijd steeds beter worden, dat lag deels aan betere apparatuur, maar merendeels aan mezelf en de ervaring die ik had opgedaan. Ik lees veel over fotografie en heb van alles uitgeprobeerd om te kijken wat mij het beste lag.
Dit is duidelijk natuur fotografie geworden (landschap, macro, nacht en onweer fotografie)
Helaas was de 30D gevallen en werkt hij nu niet meer goed. Bij dat incident is ook een lens gesneuveld, de 17-85mm.
Na heeeeel veel te hebben gelezen op internet en met andere fotografen gesproken te hebben, heb ik een 7D gekocht.
Hiermee wil ik de komende jaren van genieten en sparen voor de beste lens die hiervoor geschikt is, de 17-55mm 2.8 :)

Genoeg gelult, platen!!
 

Juli 2010
Canon 30D
17-85mm
f11
1/30
uit de hand, dus zonder lightning trigger ;)

Marlieke

Mooie foto man!  :)

Heb trouwens zelf (eigenlijk is ie van manlief) ook een Canon Eos 400D. Kan je best leuke foto's mee maken als amateur.
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

hj32

Glenn wat maak jij onwijs vette foto's keer op keer weer!!

Sven

Vet die laatste plaat man, gewoon begin cg tot eind cg mooi blauw oplichtend waar de flits inslaat. Prachtig!
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Lightning_Glenn

Ja dit is ook 1 van mijn favorieten, heeft vorig jaar nog in de krant gestaan (AD Zoetermeer) met een artikel over weerzoetermeer.nl  :D :D

Sietse

sjejsus Glenn, prachtig zeg!

Harmos

Wow. Prachtige straal met mooie reflectie in het water! Erg mooi!
(ADHO)Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid Onweer = 1

Powered by EzPortal