Onweerskansen 9 en 10 mei

Topic gezien door 157326 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 07 mei 2012 - 15:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zorba

CiteerMelding van tornado / windhoos in Belgie, Nerenhoek schade gebouwen en flora aanzienlijk. Googlemap: ==> bit.ly/Ji7gy4

Bron: Twitter

Foto's etc zien we graag verschijnen!!
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Marco_Goes

Onweer in Goes luitjes.  Don't give up yet

TimKoster

Citaat van: zorba op do 10 mei 2012 - 19:56


Bron: Twitter

Foto's etc zien we graag verschijnen!!

Een bekende van mij zou iets op de foto hebben thv Baarle Nassau.. To be continued ;-)

dondertje127

Oef oef net onder mij door (wolkentoppen momenteel tot ruim 12 kilometer hoog). Of zou het nog uitbreiden of zouden er nieuwe buien ontstaan?

Reutel

Citaat van: TimKoster op do 10 mei 2012 - 20:00
Een bekende van mij zou iets op de foto hebben thv Baarle Nassau.. To be continued ;-)

Baarle Nassie? Hmm... veel vrienden wonen daar, ik zal eens rondvragen...

frankaloe

http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Arend

Begint er nu wel indrukwekkend uit te zien.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Fren

enorme pit zeg die richting Nijmegen/Arnhem afgaat :{
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

frankaloe

Citaat van: Fren op do 10 mei 2012 - 20:14
enorme pit zeg die richting Nijmegen/Arnhem afgaat :{
net onderaan die blauwe pit woon ik.het ging dan ook even tekeer daarnet
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Arend

Zonet eerste ontlading en rommel(tje) dit jaar die ik hier waarneem. Begin is er.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

dondertje127

Citaat van: Fren op do 10 mei 2012 - 20:14
enorme pit zeg die richting Nijmegen/Arnhem afgaat :{

Dat vraag ik mij af. In Arnhem vooralsnog alleen maar regen.
Maar het lijkt wel uit te breiden die bui, maar voor Arnhem net te laat denk ik. Nijmegen staat er iets beter voor.

Fren

NEC Vitesse gestaakt vanwege noodweer
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Jan van Ooijen

Zo zie je maar, geduld wordt beloond. Om vijf uur roepen dat er geen noodweer meer komt terwijl kaarten 19 uur aangeven vind ik raar. Hoop op geen ongelukken
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Dutchstormchaser

Citaat van: zorba op do 10 mei 2012 - 19:56


Bron: Twitter

Foto's etc zien we graag verschijnen!!

Nog niks kunnen vinden wel via een bron dat er iemand heen is om foto's te maken wordt vervolgt

Ps heb nog wel mooie foto's kunnen vinden van een funnel / tornado in Duitsland gisteren ook op het nieuws geweest hier de link http://www.tornadoliste.de/120509pulheim.htm
Twitter Dutchstormchase
Website [url=http://dutchst

19bianca82

Hoop dat hetgeen wat zich momenteel in brabant/limburg afspeelt niet veel schade geeft en ben blij dat ik dat hier niet over me dak heen krijg.

Gaat het overigens om die rode vlek in brabant/limburg? Of is hetgeen wat westkust belgiƫ ook nog aan het ontwikkelen en komt er nog meer?

Fren

Op de radar van trekt die enorme rode vlek goed zichtbaar richting het oosten, al werd hij boven Vught/St.Michelsgestel pikzwart :{
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

JorisK

Spannend en leuk om te volgen allemaal! Ben benieuwd of er nog meer buien zullen ontstaan.

Diem

Ook hier is het eerste onweer van de dag een feit. Behoorlijk donker ook.

dondertje127

Ik hoop dat die onweersbuien in Zeeland en West Vlaanderen enorm ontploffen vanavond. Dan hopelijk wel raak hier.

xPhantomNL

Een minuut of 5 geleden een zeer felle flits waargenomen, ruim 20 seconden later de donder erbij. Sindsdien niets meer gezien / gehoord omdat het nogal ver weg is. Plaats is Ulft, nabij Doetinchem (11km) en Arnhem (35km). Het begin van de avond is er in ieder geval! Tijd om de camera eens klaar te maken, eerste keer onweer fotografie :).

Powered by EzPortal