Onweerskansen 9 en 10 mei

Topic gezien door 155327 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 07 mei 2012 - 15:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anton

Citaat van: Tyshane op do 10 mei 2012 - 22:23
Zodemieters wat een rol behang plaats je daar, so huge! :P Kan je dat iets verkleinen? Of schaalt dat automatisch?

Edit; is al kleiner gemaakt zie ik, mooie plaat! Vertel eens verder...



Wie moet er nog verder vertellen als dit soort platen ook een prachtig verhaal kunnen vertellen? Helaas was 't allemaal pas na de enorme rode pit in Brabant en is dit de achterkant.


Tyshane

True, een plaat zegt meer dan 1000 woorden. Ik was meer benieuwd naar waar het was, de omstandigheden, etc... Brabant dus. ;) Tikkeltje HDR?

SniperEye

Citaat van: Anton op do 10 mei 2012 - 22:19


Slurfjes zijn nou eenmaal gewoon lievv

Is dat geen Scud?

Tyshane

Citaat van: SniperEye op do 10 mei 2012 - 22:36
Is dat geen Scud?

Puur visueel lijkt het daar inderdaad meer op dan op een funnel(cloud).

Anton

Citaat van: Tyshane op do 10 mei 2012 - 22:32
True, een plaat zegt meer dan 1000 woorden. Ik was meer benieuwd naar waar het was, de omstandigheden, etc... Brabant dus. ;) Tikkeltje HDR?

HDR issie zeker, maar dat moch naar mijn mening ook wel met zo'n prachtwolk! Die verdient de maximale hoeveelheid details!

Dit is gemaakt gericht op het zuidoosten, net na het voorbijtrekken van de rode pit die rond 20.00 uur over Vinkel (Noord-Brabant) heen trok! Bij het slurfje zelf was behoorlijk wat rotatie te zien en leek er wel meer uit de wolk te willen komen.



Zoiets bijvoorbeeld. Het was heerlijk om te zien!

dondertje127

Wel een flinke gietbui nu maar onweer is eruit.

Stealth



Radarbeelden van vanavond
Onweersdagen 2012: 10

Marcel1976

Begint nu toch wel irritant te worden, voor de zoveelste keer niks krijgen.... :D

arjanbruggink

Vanavond op de terugweg vanaf me werk naar huis een mini-chase gehouden. Zag bij de oprit van de A28 een buitje naar het westen van me waarvan  ik dacht, dit is misschien wel wat.... Maar onderweg wegwerkzaamheden tegengekomen waardoor ik veranderen moest van richting om later weer op de A28 te geraken bij Pesse. Rij ik tussen Pesse en Beilen,  zie ik al diverse ontladingen, ben er toen gauw af gegaan. Rap op de buienradar kijken hoe het stond met de buien, zat ik ^&$%%^$% al aan de verkeerde kant van de buien.... Nog een plekje gezocht voor vrij uitzicht, maar dit mocht niet baten i.v.m. de snelle treksnelheid van de buien. Heb het hierbij maar gelaten voor wat het was.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Fluffje

CiteerHDR issie zeker, maar dat moch naar mijn mening ook wel met zo'n prachtwolk! Die verdient de maximale hoeveelheid details!

Dit is gemaakt gericht op het zuidoosten, net na het voorbijtrekken van de rode pit die rond 20.00 uur over Vinkel (Noord-Brabant) heen trok! Bij het slurfje zelf was behoorlijk wat rotatie te zien en leek er wel meer uit de wolk te willen komen.

Zoiets bijvoorbeeld. Het was heerlijk om te zien!

Mooi zeg, zulke platen verdienen een eigen topic!!  ;)
onweersdagen 2013: 10
onweersdagen 2014: 25[/

Jeroen

Zojuist deze geweldige dag afgesloten met een wallcloud en een tornado bij Vierlingsbeek, helaas zelf niet kunnen fotograferen, maar wel mogen aanschouwen. Bedankt voor de informatie hier.

De webcam van www.ustream.tv/channel/weermelding lijkt gewoon moeite te hebben met het streamen via 3G-netwerk bij hogere snelheden, vandaar dat deze zo snel niet meer te volgen was. Binnenkort eens kijken hoe daar aan te werken.
"What goes up, can fly"

hj32

Net terug van een heel leuke en gezellige chase met Dervin  :)
Het was mooi
Verslag volgt nog, maar iig van Winterswijk naar Aalten naar Kleve gereden
Daar verrast met een supercel, die helaas door de hevige regenval niet tot z'n recht kwam
In Duitsland hadden we geen radar en zo kon het gebeuren dat we niet zagen dat de cel langs ons trok, dus toen we NL weer binnen reden zat de onweersbui bij Lichtenvoorde
Snel er achteraan en prachtige luchten gezien en rotatie in de wolken
Uiteindelijk voorbij Coesfeld nog genoten van een mooie lichtshow
Top

Tyshane

Citaat van: Jeroen op vr 11 mei 2012 - 00:46
Zojuist deze geweldige dag afgesloten met een wallcloud en een tornado bij Vierlingsbeek, helaas zelf niet kunnen fotograferen, maar wel mogen aanschouwen. Bedankt voor de informatie hier.

De webcam van www.ustream.tv/channel/weermelding lijkt gewoon moeite te hebben met het streamen via 3G-netwerk bij hogere snelheden, vandaar dat deze zo snel niet meer te volgen was. Binnenkort eens kijken hoe daar aan te werken.
Wat gaaf Jeroen dat je daar bent geweest en het hebt mogen aanschouwen! Ja jammer van de foto's, maar goed; het live meemaken lijkt me het alllermooiste... dan pas komen de foto's toch. ;)

Citaat van: hj32 op vr 11 mei 2012 - 00:51
Net terug van een heel leuke en gezellige chase met Devlin  :)
Het was mooi
Verslag volgt nog, maar iig van Winterswijk naar Aalten naar Kleve gereden
Daar verrast met een supercel, die helaas door de hevige regenval niet tot z'n recht kwam
In Duitsland hadden we geen radar en zo kon het gebeuren dat we niet zagen dat de cel langs ons trok, dus toen we NL weer binnen reden zat de onweersbui bij Lichtenvoorde
Snel er achteraan en prachtige luchten gezien en rotatie in de wolken
Uiteindelijk voorbij Coesfeld nog genoten van een mooie lichtshow
Top
Klinkt goed allemaal, ben benieuwd naar het verslag!

hj32

ik heb even een vraag
ik ben de radarbeelden van gisteren aan het bekijken tov de plek waar dervin en ik stonden
voor zover ik het kan zien is het zwaartepunt over ons heen gekomen
er was echter zoveel neerslag om ons heen dat we echt niks meer zagen
we stonden voor de brug richting kleve, over een enorm water uit te kijken
schuin voor ons zagen we een wallcloud
we zagen contant weerlichten en  plotseling 1 recht boven ons
die heb  ik deels op film...want voor de knal renden we al naar de auto
wie kan even met duidelijke beelden laten zien wat er over ons heen is gekomen op het moment dat we er waren?
ik kan dat niet goed zien...
alvast bedankt

edit: t was 20:30 en we waren bij de emmericher strasse

Stealth

Citaat van: hj32 op vr 11 mei 2012 - 14:25
ik heb even een vraag
ik ben de radarbeelden van gisteren aan het bekijken tov de plek waar dervin en ik stonden
voor zover ik het kan zien is het zwaartepunt over ons heen gekomen
er was echter zoveel neerslag om ons heen dat we echt niks meer zagen
we stonden voor de brug richting kleve, over een enorm water uit te kijken
schuin voor ons zagen we een wallcloud
we zagen contant weerlichten en  plotseling 1 recht boven ons
die heb  ik deels op film...want voor de knal renden we al naar de auto
wie kan even met duidelijke beelden laten zien wat er over ons heen is gekomen op het moment dat we er waren?
ik kan dat niet goed zien...
alvast bedankt

edit: t was 20:30 en we waren bij de emmericher strasse

Hoi, ik bevond mij westelijker dan jij, maar ook ik heb het zwaartepunt over mij heen gekregen. Ik kwam daarnet 2 filmpjes tegen op youtube (niet van mij). Maar deze filmpjes laten wel een beetje zien wat ik meegemaakt heb, (bij mij duurde het wel ietsje langer).


Onweersdagen 2012: 10

hj32

nou zeg maar wij hebben de 1e rode pit gehad
jij zat lager en westelijker, dat zijn die pitten erachter volgens mij
op da filmpje is een windhoos denk ik anders hadden die jongens het denk ik net naverteld
maar wel echt te gek :D

edit: hoelaat was dat dat je daar was en dat over je heen kwam?

Powered by EzPortal