Onweerskansen 9 en 10 mei

Topic gezien door 155824 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 07 mei 2012 - 15:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sunrise

In drenthe begint het inmiddels ook te borrelen....

Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op do 10 mei 2012 - 20:21
Zo zie je maar, geduld wordt beloond. Om vijf uur roepen dat er geen noodweer meer komt terwijl kaarten 19 uur aangeven vind ik raar. Hoop op geen ongelukken

Ghehe, inderdaad Jan. Ik betrap mezelf er ook nog wel eens op, die ongeduldigheid.
Het blijven maar achterlijke computers met hun uitvoer, ik werk er dagelijks mee. Uitvoer die we soms niet al te letterlijk moeten nemen. Hirlam, GFS en EC hadden het vandaag maar wat moeilijk, met buiigheid die al iets eerder had moeten starten. Bovendien werd door de meeste, op een enkeling na (WRF bijvoorbeeld, die had het nog re-de-lijk te pakken) de initiatie op een compleet verkeerde plek neergelegd.
Dat sommigen dan even hun geduld verliezen is zo gek nog niet ;). Maar goed, dat maakt het dan wel weer interessant! We kunnen denk ik nu alvast terug kijken op een bijzonder dynamische avond! Heerlijk. Fijne avond mensen, en maak nog even wat fototjes ;)!

Shadow112

Citaat van: Stealth op do 10 mei 2012 - 21:34
Ik heb mijn chase er weer opzitten. Ben wel flink geschrokken moet ik zeggen.

Mooi verhaal, heb je ook nog foto's kunnen maken? Dat zou namelijk helemaal mooi zijn!  ;D

DannyNL

Noodweer in delen van Nederland en hier in Middelharnis zien we dit.


Tyshane

Citaat van: Gerard1995 op do 10 mei 2012 - 21:32
het geheel ziet er nog wel leuk uit hoor :D :D
en euh, @tyshane, er komt nog een veeel leukere bui, als het zo doorgaat  8)

Ja inderdaad, komt weer wat deze richting op! Begint al weer heftiger te regenen en het wordt wel erg donker! Spannond!

Edit: Het donker worden is vanwege de avond / nacht, zie nu pas dat het al zo laat is, lol!


Citaat van: Stealth op do 10 mei 2012 - 21:34
Het was zeker een geslaagde chase voor mij zo op het laatste moment. En ik lees nu verschillende meldingen van een windhoos bij het plaatje Vierlingsbeek, wat nog geen 3 km van mijn positie lag! Volgende keer ga ik zeker beter voorbereid chasen met op z'n minst nog een chasepartner erbij. Het was vooral de hoge treksnelheid van de buien die verradelijk kon zijn.

Zo dat was zo te lezen een enorm spannende ervaring. Even de adrenaline verwerken nu?! ;) Wel leerzaam dus zo te lezen... tja lokaal kan het zeer heftig uitpakken en dan is het oppassen geblazen. Ja heb je nog wat beeldmateriaal kunnen regelen?

dondertje127

Beetje onweer op afstand. Felle flits en lang gerommel.

19bianca82

Volgens mij gaat wat nu schuin omhoog trekt over Apeldoorn heen. Hoorde zojuist het eerste gerommel al. Pffff, laat het meevallen of toch net om Apeldoorn heen gaan

TimKoster

Vraag me af of ik het begin van al dat moois heb gezien.. De bui in België die richting Terneuzen ging zou gesplitst zijn begreep ik via de telefoon, dus iets meer Oost gegaan richting de gemeente Hulst..

Was helaas de hele tijd alleen maar grijs, en veel regen.. Maar toen opeens kwam dit tevoorschijn, ontwikkelde ook (foto's volgen morgen).. Had ook wat rotatie..


Stealth

Citaat van: Tyshane op do 10 mei 2012 - 21:46
Zo dat was zo te lezen een enorm spannende ervaring. Even de adrenaline verwerken nu?! ;) Wel leerzaam dus zo te lezen... tja lokaal kan het zeer heftig uitpakken en dan is het oppassen geblazen. Ja heb je nog wat beeldmateriaal kunnen regelen?

Ja dat was het zeker! Dit jaar is me eerste jaar dat ik me bezig houd met stormchasen. Vanavond ging ik dan voor het eerst voor het serieuzere werk. Ik had me flink vergist in hoe moeilijk het nog kan zijn om door zo'n  onweersbui heen te rijden. Het moment dat de wallcloud passeerde wilde ik me eigenlijk het liefst concentreren op het autorijden, en toen ik eenmaal stil stond, stond ik helemaal strak van de adrenaline! Ik heb dus helaas niet kunnen filmen, volgende keer zorg ik dat er een chasepartner meerijd zodat 1 persoon zich kan richten op het rijden en de andere beeldmateriaal kan schieten.

In theorie weet ik al veel over het weer en zware onweersbuien, maar nu voor de eerste keer in de praktijk was een echte test!
Zeker een leerzame avond :)
Onweersdagen 2012: 10

Gerard1995

het geluid van vallende granaten :O zo klinkt het onweer hier nu, bijna eng hard :D
wel heel mooi :)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

dondertje127

Volgens mij wordt het op de valreep tóch nog interessant hier. Steeds meer geflits maar de vraag is, gaat het over me heen (zoals een staart ons lijkt te raken) of toch net ten noorden van mij langs? Ben benieuwd. Onweer op afstand is wel een feit en zag net een fraaie CC.

Peter

In Eemnes is alles beperkt gebleven tot een paar flinke plensbuien, mag geen naam hebben eigenlijk.
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

Gerard1995

Citaat van: dondertje127 op do 10 mei 2012 - 22:08
Volgens mij wordt het op de valreep tóch nog interessant hier. Steeds meer geflits maar de vraag is, gaat het over me heen (zoals een staart ons lijkt te raken) of toch net ten noorden van mij langs? Ben benieuwd. Onweer op afstand is wel een feit en zag net een fraaie CC.
dat was wss recht boven Kootwijkerbroek, want er kwam me een dreun uit :O
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Dutchstormchaser

Ook melding van een tornado in Duitsland



Bron: Facebook, Stormchaser West NRW
Twitter Dutchstormchase
Website [url=http://dutchst

Dijker

nou hier langs de kust in zuid holland niet veel gemerkt van al dat noodweer jammer genoeg maar toen ik uit het raam keek dacht ik WTF de hemel staat in brand dus ik als de brandweer naar de kust gereden 10 minuten verder om dit mooie beeld te aanschouwen

bij de eerste foto dacht ik hmm.. nee dit is niks sleutels gepakt en vol gas rijden  :P
jammer genoeg was het niet meer intens als toen ik het thuis zag.


Tyshane

Een heerlijk bui nu met van die grote zomerse druppels. Ruikt ook heerlijk fris, maar toch voelt het zwoel. Heerlijk! Inmiddels weer wat weerlichten, maar vooral dus CC en geen CG, staan wel buiten met statief maar even wachten op de mooie bliksem. Hope so!

Citaat van: Stealth op do 10 mei 2012 - 22:02
In theorie weet ik al veel over het weer en zware onweersbuien, maar nu voor de eerste keer in de praktijk was een echte test!
Zeker een leerzame avond :)

Gaaf Stealth, dat je je eerste poging hebt gedaan vandaag, na alle theorie is het dan een verademing om op pad te gaan lijkt me! Maar goed wat je aangeeft zijn denk ik ook wel de kernpunten, genieten en foto's maken is leuk, maar veiligheid voor alles. :)

Anton



Slurfjes zijn nou eenmaal gewoon lievv

Tyshane

Citaat van: Dijker op do 10 mei 2012 - 22:19
nou hier langs de kust in zuid holland niet veel gemerkt van al dat noodweer jammer genoeg maar toen ik uit het raam keek dacht ik WTF de hemel staat in brand dus ik als de brandweer naar de kust gereden 10 minuten verder om dit mooie beeld te aanschouwen

bij de eerste foto dacht ik hmm.. nee dit is niks sleutels gepakt en vol gas rijden  :P
jammer genoeg was het niet meer intens als toen ik het thuis zag.

Prachtig man, zeker foto twee. Nou een aardig goedmakertje toch! ;)

Tyshane

Citaat van: Anton op do 10 mei 2012 - 22:19
Slurfjes zijn nou eenmaal gewoon lievv

Zodemieters wat een rol behang plaats je daar, so huge! :P Kan je dat iets verkleinen? Of schaalt dat automatisch?

Edit; is al kleiner gemaakt zie ik, mooie plaat! Vertel eens verder...

Dijker

ja zeker wel was alleen in alle haast me andere lens vergeten en ja als ik nu toch (wat ik al van plan was) eerder naar de kust had gegaan had ik nog mooiere plaatjes kunnen schieten maar ja komt altijd nog een volgende keer 8)

Powered by EzPortal