Onweerskansen 2 en 3 mei

Topic gezien door 77889 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 01 mei 2012 - 10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

GHkstra

Zier er mooi uit in Duitsland

Rogierhgv

Nu nog een stukje omhoog en dan afslag links :P
Krijgen we hier er ook nog wat van mee.

GHkstra

Citaat van: Rogierhgv op wo 02 mei 2012 - 17:17
Nu nog een stukje omhoog en dan afslag links :P
Krijgen we hier er ook nog wat van mee.
En dan het liefst als het donker is :D

jeffrey83

@ Danny, hier in middelburg helemaal niks op wat druppels na... Maare flakè ? Zat jj niet in France ?

Dutchstormchaser

Nog even een foto uit Duitsland


Bron: twitter
Twitter Dutchstormchase
Website [url=http://dutchst

pyro

Met dit bericht maak ik mijzelf off-topic, maar mijn complimenten dat men in dit forum (in vergelijking met andere bekende weer-fora) erg goed on-topic blijft en zich richt op wat er toe doet. Dat mag ook weleens gezegd worden :)

Dutchstormchaser

Nog een foto van een hagelsteen in duitsland


Bron: twitter
Twitter Dutchstormchase
Website [url=http://dutchst

glenn

vind je het gek dat het kmi nog geen update heeft gedaan bij hun waarschuwing ! vooral provincie antwerpen zou code orangje mogen krijgen maar kmi is blijkbaar nog niet op de hoogte?

Tyshane

Flinke hoge cb's in Duitsland:

Kay1989

Iemand in omgeving Zwolle (met een auto :P) die eventueel nog wil chasen later vanavond ?  :D

Jan van Ooijen

Bui breidt enorm uit ten westen (goede kant)

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Muisje1988

Zit er ook nog een kansje in dat LImburg een klap onweer meekrijgt???

DannyNL

In Tilburg is het letterlijk raak geweest in een woonwijk daar.
Citeer
TILBURG - Blikseminslag heeft er woensdagmiddag voor gezorgd dat zeker een tiental woningen aan de Dolomietenweide (Groenewoud) zonder stroom kwam te zitten.
Ook ontstond schade aan televisies en andere apparatuur.

"Waarschijnlijk is de bliksem in een lantaarnpaal ingeslagen. Ik hoorde een keiharde doffe klap en er was een lichtflits te zien", zegt een buurtbewoonster.

Door de blikseminslag sloegen de aardlekschakelaars van veel woningen aan de Dolomietenweide eruit. Na ze te hebben ingeschakeld beschikten de woningen weer over elektriciteit.
http://www.brabantsdagblad.nl/regios/tilburg/10967635/Stroom-valt-uit-na-blikseminslag-Groenewoud.ece

jeffrey83

knmi heeft de waarschuwing ook weer vergengd! eerst was het voor zeeland tot 9 uur, en nu tot 11 uur!

GekkeLeo

Citaat van: jeffrey83 op wo 02 mei 2012 - 17:58
knmi heeft de waarschuwing ook weer vergengd! eerst was het voor zeeland tot 9 uur, en nu tot 11 uur!
Zijn ze hele dag al mee bezig :S

Marcel1976

Citaat van: Muisje1988 op wo 02 mei 2012 - 17:53
Zit er ook nog een kansje in dat LImburg een klap onweer meekrijgt???
Zal een grensgeval worden. Naar mijn idee lijkt het meeste noordelijk van onze woonplaats terecht te komen, maar hij kan ook aan de onderkant nog uitbreiden.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Muisje1988

Citaat van: Marcel1976 op wo 02 mei 2012 - 18:03
Zal een grensgeval worden. Naar mijn idee lijkt het meeste noordelijk van onze woonplaats terecht te komen, maar hij kan ook aan de onderkant nog uitbreiden.

Anders krijgen wij onze portie nog wel Marcel :P

dondertje127

Had de hoop al beetje opgegeven wegens de langzame treksnelheid, maar met 3000 ontladingen afgelopen uur (met het Westen van NL nog meegeteld) en samengeklonterde onweerscellen en ook nog wat er allemaal bij aan groeit, dat zou toch een klapper moeten geven. Ik ben wederom benieuwd.

Bovendien weer de temperatuur bijstellen: Hij liep op naar 21.9°c graden. Denk nu wel dat dat het maximum is. En jemig, die temperatuurkaart van Jan. Niet normaal, winter en zomer op 1 dag in zo'n klein landje. Gekkenwerk :P

RSK1992

Op dit moment enig gerommel in Bodegraven, er lijkt zich op de radar het afgelopen kwartier een forse bui te ontwikkelen tussen Utrecht en Nieuwkoop.
Met vriendelijke groet,
Robin

Powered by EzPortal