Onweerskansen 2 en 3 mei

Topic gezien door 77902 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 01 mei 2012 - 10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Citaat van: jeffrey83 op wo 02 mei 2012 - 16:24
@ Jan. Heeft dat nog invloed op de buien ?

Die cel in Duitsland heeft mogelijk veel invloed voor bij ons in slechte zin.... Kan zijn dat die alles opvreet
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jeffrey83

Oké, beetje jammer als het gebeurt...

DannyNL

Ben benieuwd hoe het in Zeeland is, maar hier op Flakkee geen lichtflits of donderslag geweest.
Neerslag valt ook mee (of tegen) :-\

M.Dings

Het onweer in Duitsland komt niet bepaald dichterbij. Denk niet dat we nog wat gaan krijgen eerlijk gezegd.

GekkeLeo

Lees net op weerwoord.be dat Marburg zwaar is getroffen, in Hessen 10cm hageldek. Vermoedelijke supercell @weermanreinier

Marcel1976

Eer dat ding hier is, is de fut eruit denk ik.

Gerard1995

gezellig hoor, al die onduidelijkheden :P :P!!!! hooop egt niet dat dat ding daar in DU het hele zaakje aan't opvreten is :(
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

DannyNL

Citaat van: M.Dings op wo 02 mei 2012 - 16:46
Het onweer in Duitsland komt niet bepaald dichterbij. Denk niet dat we nog wat gaan krijgen eerlijk gezegd.
Die zware bui lijkt net over of rakelings langs Dortmund te trekken.

Gerard1995

zooo... Margot ribberink ziet het nog wel zitten..!! als het komt, komt het tot serieus noodweer zegt ze op omroep GLD :o
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Jan van Ooijen

Citaat van: Gerard1995 op wo 02 mei 2012 - 16:55
zooo... Margot ribberink ziet het nog wel zitten..!! als het komt, komt het tot serieus noodweer zegt ze op omroep GLD :o

Klopt, ook ik heb hoop ;)

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Shadow112

Gaat dat "indraaiende" lijntje uit DE nog voor verassingen zorgen tegen het eind van de avond voor het hele land? Best wel een kansje op denk ik.

Jan van Ooijen

Foto hagelbui in Marburg

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Mike25


Peter

Citaat van: Gerard1995 op wo 02 mei 2012 - 16:55
zooo... Margot ribberink ziet het nog wel zitten..!! als het komt, komt het tot serieus noodweer zegt ze op omroep GLD :o
Wat zou dat nu vervelend zijn. 8)
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

Johann

Citaat van: Marcel1976 op wo 02 mei 2012 - 16:48
Eer dat ding hier is, is de fut eruit denk ik.

Vergeet niet dat de buien "gevoed" (forcering) worden op nadering van de thermische vore  (convergentielijn, laagje). Deze zal pas tegen of in de avond van het zuidoosten binnentrekken. De zwaarste buien met lokaal noodweer zullen naar ik vermoed  tussen 19h00 en 23h00 gaan vallen. Vwb ontstaan van de onweerscellen en de trekrichting resp treksnelheid wordt het een kwestie van now-casten.

Convergentielijn (forcering) boven midden Dld



Martin1976

Hoi dames en heren, ben ook weer een keer v/d party. Hier in Hengelo (Ov.) is het nog superlekker weer 24/25 graden, maar het begint broeierig te worden. hoop dat die buien iets meer nw trekken en Twente ook halen.
Groet'n uut Hengelo!!

pyro

Is die thermische vore goed te herkennen op de kaarten? Is dat de staart die nu in duitsland ontstaat?

Marcel1976

Ik nu wel dat er aan de onderkant van die bui een nieuwe rode pit ontstaan is, dus dat verhaal van Johann kan goed kloppen!

Jan van Ooijen

Weer nieuwe ontwikkelingen in Duitsland

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Johann

Citaat van: pyro op wo 02 mei 2012 - 17:08
Is die thermische vore goed te herkennen op de kaarten? Is dat de staart die nu in duitsland ontstaat?

GFS06 Bodemdrukkaart




Zie pijlen


Powered by EzPortal