Onweerskansen 2 en 3 mei

Topic gezien door 76941 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 01 mei 2012 - 10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Gerard1995

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 02 mei 2012 - 11:46
Explosieve stijging wat betreft de onstabiliteit op de GFS run (recente) 1000-1500 J/KG mogelijk in het oosten van het land. Lifted -5! Ook de STP waardes zijn weer terug!


Whaha, dat is dan duidelijk Jan, was gewoon net ff iets te vroeg met mijn oordeel :D
dit ziet er mega-super uit!!!! 8)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Pascal Soomers

Een positieve stijgen op de ontwikkeling van vandaag! Dit kan nog eens leuk worden hier in Limburg en in het oosten des lands :D.
When a supercell arrives, you must be prepared.

Marlieke

als leek heb ik een vraag:

betekent dit nu allemaal dat wij toch nog onweer gaan krijgen? wij is in Rijssen...  :D
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Jan van Ooijen

Citaat van: Gerard1995 op wo 02 mei 2012 - 11:50
Whaha, dat is dan duidelijk Jan, was gewoon net ff iets te vroeg met mijn oordeel :D
dit ziet er mega-super uit!!!! 8)

Alles kan er mooi uitzien, maar oordelen kunnen we pas achteraf ;) We gaan het meemaken wat het ons zal gaan brengen. Denk Limburg echt een bak met water gezien de PW waardes, deze trekken volgens WRF naar westen weg!

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Gerard1995

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 02 mei 2012 - 11:52
Alles kan er mooi uitzien, maar oordelen kunnen we pas achteraf ;) We gaan het meemaken wat het ons zal gaan brengen. Denk Limburg echt een bak met water gezien de PW waardes, deze trekken volgens WRF naar westen weg!


ja, je hebt volkomen gelijk...!
en als je zo'n enorme bak met water over je heen krijgt, denk ik dat we ook niet echt positief van worden.... ;)
we gaan het zien!! 8)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

arjanbruggink

Dan wordt het vanaf afstand meegenieten denk ik...... Voor NO NL zijn de kansen nihil tot niks/nakkes/nada.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Jan van Ooijen

Nieuwe Hirlam ook nog kansje in het noordwesten vannacht gezien de onstabiliteit dan nog aanwezig is

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Pascal Soomers

Het modelwetter is ook leuk van de recente GFS

When a supercell arrives, you must be prepared.

JorisK

Spannend! Of we nou wel of niet aan bod komen in het westen, vind het al leuk om te volgen. :)

pyro


Jan van Ooijen

Citaat van: pyro op wo 02 mei 2012 - 12:20
No updates?

Zie wat Johann geschreven heeft vorige pagina
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Tyshane

Citaat van: JorisK op wo 02 mei 2012 - 12:09
Spannend! Of we nou wel of niet aan bod komen in het westen, vind het al leuk om te volgen. :)

Mee eens, het is weer ouderwets nowcasten en genieten!

Mike25

Citaat van: Tyshane op wo 02 mei 2012 - 12:21
Mee eens, het is weer ouderwets nowcasten en genieten!

Inderdaad, heerlijk ;D

marco-groningen

Het enige waar ik maar op ga hopen is een leuke lichtshow van het onweer. Dus hopen dat het vanavond helder weer is. Meer zal er voor hier wel niet inzitten.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marlieke

Citaat van: Marlieke op wo 02 mei 2012 - 11:53
als leek heb ik een vraag:

betekent dit nu allemaal dat wij toch nog onweer gaan krijgen? wij is in Rijssen...  :D

niemand die mij hier iets meer over kan vertellen?

het is hier trouwens wel plakkerig buiten...
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Tricker

Citaat van: Marlieke op wo 02 mei 2012 - 12:39
niemand die mij hier iets meer over kan vertellen?

het is hier trouwens wel plakkerig buiten...

Denk dat het afwachten wordt! Ik zit nu in Deventer en was wel van plan op pad te gaan, maar of ik weer terug naar het oosten kan(Oldenzaal/Duitsland) of wat meer richting Limburg tuff weet ik nog niet..
Ben nu vooral aan het kijken waar buien ontstaan.. Now casting mode = true

Jan van Ooijen

Citaat van: Marlieke op wo 02 mei 2012 - 12:39
niemand die mij hier iets meer over kan vertellen?

het is hier trouwens wel plakkerig buiten...

Denk dat Overijssel net iets te hoog zit
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marlieke

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 02 mei 2012 - 11:46
Explosieve stijging wat betreft de onstabiliteit op de GFS run (recente) 1000-1500 J/KG mogelijk in het oosten van het land. Lifted -5! Ook de STP waardes zijn weer terug!

*plaatje*

Wat houd dit in voor Overijssel dan? Als leek zie ik toch goede dingen of zie ik dat verkeerd?
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Jan van Ooijen

Citaat van: Marlieke op wo 02 mei 2012 - 12:51
Wat houd dit in voor Overijssel dan? Als leek zie ik toch goede dingen of zie ik dat verkeerd?

Klopt, maar de neerslag werkt niet mee in jullie voordeel
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal