Onweerskansen 28 tot en met 1 mei

Topic gezien door 35733 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 24 apr 2012 - 13:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GekkeLeo

Mogelijk onze eerste serieuze chase vanacht  :D

TaL

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Marco_Goes

Citaat van: GekkeLeo op ma 30 apr 2012 - 12:38
Mogelijk onze eerste serieuze chase vanacht  :D

Mogelijk mijn eerste serieuze chase ooit :)
Denk dat ik me maar richting walcheren op ga stellen..

SniperEye

Net even met de fiets het buitengebied in gefietst. Was wel wat bewolking maar die leek op te lossen. Ook op de satelliet ziet het er nog rustig uit. Stilte voor de storm?

pyro

Code oranje zou wel op zn plaats zijn vandaag

Frenky

Wellicht dat er nog wordt opgeschaald vandaag.

Pascal Soomers

Zo. De chase voor straks is geregeld. Ben benieuwd hoe e.e.a gaat uitpakken. Denk dat wij in Limburg naar de Vaalserberg gaan. Of een stukje BE in, kan ook nog.
When a supercell arrives, you must be prepared.

Weerfreak 1337

Stuk van de KNMI-Guidance:

NEERSLAG:
Hirlam geeft vanmiddag boven het noorden al een signaal. Lijkt me overdreven, zeker de hoeveelheden. De "echte" buien zien we pas in de avond over België noordwestwaarts trekken en tegelijkertijd wat naar het noorden opdringen. Pas tegen middernacht lijkt het zuiden van ons land een kans te gaan maken, maar zoals hierboven ook al is gezegd: de timing is onzeker. Harmonie is ook vrij laat met de eerste buien. Onweer is ook mogelijk, hoewel de onweerskansen in INDECS niet overdreven groot zijn, rond de 50%.

Bron: KNMI

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Pascal Soomers

Het ziet er naar uit dat het allemaal wat later op gang gaat komen inderdaad...
When a supercell arrives, you must be prepared.

mariorentmeester

Hier nabij Middelburg betrekt het behoorlijk en is het inmiddels ook zachtjes aan het regenen.

Update: Inmiddels is dit het beeld:
Nabij Mddelburg
@MRFotografie

André

Hier in Belgie  Zuid West Vlaanderen hebben we al de eerste regendruppels gehad .
Demeulemeester André

Weatherboy

Ik denk dat het wel meevalt voor Nederland. Het komt allemaal te laat. KNMI geeft waarschuwing vanaf 23 uur. Das erg laat, voor het beste onweer had het nu zo ongeveer moeten beginnen.

Jan van Ooijen

Zo en het weermodel GFS staat weer met beide beentjes op de grond.....   :-[
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

pyro

Volgens NOS 18:00 hebben we ons verheugd op niks, helaas

alaind86

Vind het balen dat de stroming te zuidoost is :( nu gaan de zwaarste buien N-Frankrijk raken en waarschijnlijk (zuid)west Belgie. Vanacht krijgen we een bak water dat is zeker met een enkele klap onweer. Misschien dat er woensdag weer een kansje is. Maar al met al blijf ik de radar in de gaten houden, miss toch nog wat weerlichten vanavond en vanacht.

gr alain

André

Normaal zouden wij hier in West Vlaanderen deze nacht ervan langs krijgen ,hevige regen ,hagel en rukwinden met een donderslag erbovenop . We zullen afwachten .
Demeulemeester André

alaind86

Citaat van: André op ma 30 apr 2012 - 18:36
Normaal zouden wij hier in West Vlaanderen deze nacht ervan langs krijgen ,hevige regen ,hagel en rukwinden met een donderslag erbovenop . We zullen afwachten .

West vlaanderen krijgt meestal een pak slaag als ze hevige buien verwachten.

Pascal Soomers

When a supercell arrives, you must be prepared.

Weerfreak 1337


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 30 apr 2012 - 18:10
Zo en het weermodel GFS staat weer met beide beentjes op de grond.....   :-[

Inderdaad Jan, viel me eerder vanmiddag ook al op. De 06Z had Td's tot 15 graden in gebieden waar we op dit moment Td's van rond 10 graden hebben. Dat doet nogal wat met je opbouw....
Overigens zijn de buien voor komende nacht typische Ac buien, dus met hoge basis. Levert in deze situatie vrijwel nooit zwaar onweer op, zeker gezien de geringe (enkele 100'den J/KG) midlevel cape waarden, ondanks dat windprofielen redelijk supportive zijn. Toch maar even Belgie in de gaten houden de komende avond.

Powered by EzPortal