Onweerskansen 28 tot en met 1 mei

Topic gezien door 35547 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 24 apr 2012 - 13:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tyshane

Dat is niet verkeerd wat WRF hier schetst!

André

Ja hier voor Belgie zitten we juist op de scheiding van warm en koud ,dat kan plaatselijk vonken geven .
Demeulemeester André

Channiej

Is er al wat meer bekend over zondag en maandag? Temperaturen zijn volgens mij al flink gedaald

André

We moeten het een beetje bekijken van dag tot dag ,we zitten op de grens en daardoor is en blijft het voorlopig moeilijk om de juiste toestand te bepalen . het kan droog blijven na zaterdag maar ook onbestendig . met veel zon komen ruim op 20° en meer maar bij veel bewolking en regen kunnen de temperaturen dalen naar een 18° . Dus een beetje nowcasten per uur is de enige mogelijkheid .
Demeulemeester André

Pascal Soomers

Inderdaad André. De scheidingslijn tussen warmere en koelere lucht licht bij ons op de loer. In het zuiden wordt het morgen bijvoorbeeld 21 graden terwijl het boven in Nederland slechts 11 tot 13 graden wordt. Nowcasten is inderdaad de enigste optie die lijd tot de juiste voorspelling of verwachting van de situatie. Koninginnedag zou eerst warm verlopen, met later op de dag onweersbuien. Nu slechts een graad of 18 en kans op een enkele bui met onweer. Zo zie je maar hoe e.e.a kan verspringen.
When a supercell arrives, you must be prepared.

Jan van Ooijen

Kansjes zijn aanstaande maandag wel mogelijk, vraag me af hoe dit de komende twee dagen uitpakt. Dynamisch gezien is het tien keer niets.



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

André

Leven van uur naar uur zal voor de komende dagen van tel zijn .
Demeulemeester André

Pascal Soomers

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 27 apr 2012 - 13:46
Kansjes zijn aanstaande maandag wel mogelijk, vraag me af hoe dit de komende twee dagen uitpakt. Dynamisch gezien is het tien keer niets.


Het is ook wel mogelijk, maar de setting zoals die in het begin van deze week stond was veel explosiever. Dat hadden we natuurlijk liever, toch? Dynamisch was het ook goed te noemen overigens. Hélaas zie je maar weer dat de lange termijn erg wispelturig kan zijn.
When a supercell arrives, you must be prepared.

Jan van Ooijen

Citaat van: Pascal Soomers op vr 27 apr 2012 - 17:51
Het is ook wel mogelijk, maar de setting zoals die in het begin van deze week stond was veel explosiever. Dat hadden we natuurlijk liever, toch? Dynamisch was het ook goed te noemen overigens. Hélaas zie je maar weer dat de lange termijn erg wispelturig kan zijn.

Niet alleen de lange termijn, ook op termijn was het drama
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

PietBerger

Tja, das nu het spannende aan onze hobby.
En trouwens, hier in het ZO zitten we niet zo heel verkeerd!
Volg mij op twitter: www.twitter.com/PietBerger

Marsel

Citaat van: PietBerger op vr 27 apr 2012 - 18:11
Tja, das nu het spannende aan onze hobby.
En trouwens, hier in het ZO zitten we niet zo heel verkeerd!

Jullie zitten daar bijna nooit verkeerd ;).

PietBerger

Citaat van: Marsel op vr 27 apr 2012 - 18:23
Jullie zitten daar bijna nooit verkeerd ;).

afgelopen 2 jaar helaas toch wel ;)
Volg mij op twitter: www.twitter.com/PietBerger

Pascal Soomers

Citaat van: PietBerger op vr 27 apr 2012 - 18:55
afgelopen 2 jaar helaas toch wel ;)

Ja, dat kan ik me nog goed herinneren. Het ging meestal richting Duitsland net onder ons door, of net ten westen van ons :P.
When a supercell arrives, you must be prepared.

alaind86

ik zie hier goed in Limburg, mijn onweers seizoen kan zowieso al niet meer stuk ;D laten we hopen dat andere leden op dit prachtige forum ook unieke platen mogen schieten!

Van de week de kaartjes zitten de bekijken ik dacht hmm dat ziet er goed uit, maar helaas de pret duurde niet lang, we zullen af moeten wachten wat er nog gaat veranderen. Eerst maar eens zorgen dat we de 30 graden halen dan kunnen we goeie kneppers verwachten mits alle kaarten mee zitten natuurlijk.

gr Alain

mroffica

Oh heerlijk seizoen eindelijk weer geopend, word al blij van de voorpret. Trouwens forum is echt top ben blij dat ik mee verhuisd ben
For the love of LiGhTnInG

Muisje1988

Citaat van: alaind86 op vr 27 apr 2012 - 19:01
ik zie hier goed in Limburg, mijn onweers seizoen kan zowieso al niet meer stuk ;D laten we hopen dat andere leden op dit prachtige forum ook unieke platen mogen schieten!

Van de week de kaartjes zitten de bekijken ik dacht hmm dat ziet er goed uit, maar helaas de pret duurde niet lang, we zullen af moeten wachten wat er nog gaat veranderen. Eerst maar eens zorgen dat we de 30 graden halen dan kunnen we goeie kneppers verwachten mits alle kaarten mee zitten natuurlijk.

gr Alain

Dat ben ik helemaal met je eens!!! Het kan voor mij ook niet meer stuk!!!  Laten we hopen dat het alsnog beter uitpakt, maar elke klap is een klap en daar ben ik al blij mee haha :D

André

Hier moeten we vandaag niet rekenen op onweer . het is hier aan het regenen met een no wind ,een zielige dag dat het hier worden . Hebben nu al4,2L m² op heden sederd 0h .
Demeulemeester André

Marsel

Citaat van: PietBerger op vr 27 apr 2012 - 18:55
afgelopen 2 jaar helaas toch wel ;)

Citaat van: Pascal Soomers op vr 27 apr 2012 - 18:57
Ja, dat kan ik me nog goed herinneren. Het ging meestal richting Duitsland net onder ons door, of net ten westen van ons :P.

Mja, ik ga het als westerling misschien toch langzaam als vanzelfsprekend zien dat de zuid-, oost- en zuidoosthoeken van NL over het algemeen dichter bij de haard zitten, daar waar het echte werk plaats vind (dat is overigens niet verwonderlijk). Die enkele dag(en) per jaar dat het hier (in de warmte lucht!) goed valt of op z'n minst in de buurt komt zijn op een hand te tellen.
En dat er daar bij jullie ook missers optreden, tja dat is statistisch niet meer dan logisch als je je directe omgeving als referentiepunt neemt. Dat gebeurt ook in Duitsland als je daar zou wonen. Maar dat is een andere discussie ;).


Jan van Ooijen

Alles is magertjes, maar kansje is er wel volgens Estofex

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

klimascepie

Mijn overgroot oma was 1 mei jarig. Als we dan terug kwamen van het feestje en het was warm genoeg dan was er vaal onweer.
Voor nu weet ik het nog niet om dat het mij wat te koud lijkt. Aan de andere kant is het wel zo dat als de lucht vochtig is en de zon er eens goed door kan komen de kansen zo maar om kunnen slaan.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

Powered by EzPortal