Onweerskansen 28 tot en met 1 mei

Topic gezien door 35734 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 24 apr 2012 - 13:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Weerfreak 1337

behoorlijk snel ontwikkelende buien bij Luxemburg. Trekt wel redelijkvolgens de verwachting, richting west tot noordwest, maar tegelijkertijd ook richting het noorden door de zuidoostelijke stroming.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

TaL

Lekkere buien ontstaan zeg aan Luxemburg :)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

dondertje127

Als ik zie dat die onweersbuien onder Luxemburg zitten, waar eerder vandaag op precies die plek de bewolking zat die nu is overgetrokken boven midden Nederland, dan zou de koers goed moeten zitten.

alaind86

Zuidwesten van nederland heeft geluk als ik het zo zie, limburg ontglipt eraan zoals het nu naaruit ziet.

EAJ

De professionele meteorologen vinden het kennelijk toch dermate spannend / complex dat zowel de sonderingstations Essen (DWD), Herstmonceux (Metoffice) en De Bilt extra 18UTC radiosondes hebben opgelaten waar ze dat normaal alleen om 00 en 12UTC doen

alaind86

KNMI weet kennerlijk ook niet precies waar ze die waarschuwingen moeten plaatsen.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 30 apr 2012 - 21:19
**Plaatje**

Lijkt erger dan het is. Ik zit nu op EHWO en zie de pit overhead hangen. Hoge Ac basis, zonder duidelijke structuur máár met valstrepen. Echter de meeste neerslag bereikt de grond niet, het wordt er niet nat van in ieder geval.
Ik krijg sterk de indruk dat we op een verdwaalde klap onweer uit een high based bui na niet veel meer hoeven te verwachten de komende nacht...maargoed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit ;).


EDIT: nu met wat tegenlicht lijkt het al helemaal nergens op. Je kijkt er gewoon onderdoor zonder zichtsvermindering. Stelt dus behoorlijk teleur, al zou je dat op basis van radarbeelden niet zeggen....

Jan van Ooijen

Aardig buitje boven Belgie met onweer

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

pyro

Ik ziet hier vlakbij middelburg in een hotel met uitzicht op zuid-zuidoost. Dan moet ik tot ergernis van mn vriendin deze nacht toch wel wat meekrijgen?! :)

alaind86

Mee eens, mah of der onweer in zit schat ik op zo`n 50%

jones

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 30 apr 2012 - 22:39
Aardig buitje boven Belgie met onweer

En daar had ik net uitzicht op! Enkele prachtige cg's gezien en rake klappen hoor die donder!

Isabelle

Schrok mezelf bijna dood  :o uit het niets een bliksem en donder tegelijk. Nu bakken regen.

dondertje127

Ik kan het mis hebben, maar het lijkt wel alsof die depressie door die ZO stroming wordt weggeduwd richting WZW, en dat het daardoor lijkt alsof de depressie als het ware hetgeen wat boven Frankrijk en België zit, hierop weer omhoog zou duwen naar onze richting. Ik keek op Sat24 en zag zoiets. Of is het iets wat ik WIL zien?

jones

Even 2 foto's van net met gsm kwaliteit (heb ze met print screen uit filmpje gehaald)

Het is niet spectaculair, maar onweer is onweer en het was toch een behoorlijk buitje :)

zorba

Citaat van: jones op di 01 mei 2012 - 00:21
Even 2 foto's van net met gsm kwaliteit (heb ze met print screen uit filmpje gehaald)

Het is niet spectaculair, maar onweer is onweer en het was toch een behoorlijk buitje :)

Onweer is inderdaad onweer ;) Mooie CC tjes  hoor ;) Je ziet ze een weg zoeken..
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

dondertje127

Ik dacht licht gedonder te horen, maar kan ook de wind geweest zijn bij buien die ook ter plekke ontstaan.

Pascal Soomers

Actieve cell vanuit Duitsland opkomst... Zal het wat worden voor Limburg?
When a supercell arrives, you must be prepared.

Jan van Ooijen

Flinke onweersbuien in aantocht

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

aloa


Powered by EzPortal