Onweerskansen Woensdag 22 juni t/m Vrijdag 24 juni 2016

Topic gezien door 48387 bezoekers
Gestart door Marsel, ma 20 jun 2016 - 09:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Joep

Citaat van: Marsel op do 23 jun 2016 - 20:17
Imposante cellen daar in BE en N-FR momenteel. Intense echo's  :o. Kan nog wel eens een onrustig avondje/nachtje worden voor C- en vooral ESE-NL....

Zul je even moeten blijven volgen. In deze setup kunnen buien het lang volhouden, zeker als eea clustert (zie afgelopen nacht). Wellicht dat code oranje later vanavond/vannacht nog wordt uitgebreid. Maar dat zal echt nowcasten worden aangezien voor hetzelfde geld t spul rap in elkaar stort.

Op satpics lijkt het eea inderdaad aan elkaar geklonterd. Indrukwekkend zeker, maar de radar laat wat anders zien: enkele intense losse cellen. Volgens de waarnemingen is de wind in die gebieden al om naar W en is de temperatuur enkele graden gezakt. Ik krijg dan ook het idee dat de convectie elevated is, of aan het worden is. In DU wel een paar supercells, maar daar is het nog warm genoeg voor sb convectie.

Je bedoelt dus dat de buien in activiteit toenemen?

Weerextrem

het betrekt hier ook heel snel, heb idee dat zo overal ploft!???. Ik kijk nu naar west toe, die lijkt nu naar 'oosten' te komen en rommelt ook heel licht@!

Marsel

Citaat van: Joep op do 23 jun 2016 - 20:22
Je bedoelt dus dat de buien in activiteit toenemen?

Ik zie niet in waarom die zware exemplaren over BE op korte termijn ineens ineen zouden moeten zakken nee. Er is vanaf de midlevels een leuke bak onstabiliteit voorradig dus dat moet goed komen de komende uren.

Marlieke

Vanaf de Sallandse Heuvelrug een klein uurtje geleden richting Duitsland.  8)
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

TomvanHal


ron12

Meer wind uit het westen hier in Nijmegen nu
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Summer

In het uiterste zuiden begint het te betrekken...buiten nog steeds boven de 30 graden, nagenoeg windstil, luchtvochtigheid iets gedaald maar nog steeds benauwd. Ben benieuwd of het ons schampt of toch net weer voorbijtrekt...?

Marsel

Eindhoven.....oei oei...dat gaat fout daar hoor. :o
Over freak incidents gesproken....man wat een bui.

EDIT: kneiter van een supercell....dat laatste radarbeeld. Angstig lijkt me om daar nu te zitten.

dehardstyler


Weerextrem

Citaat van: Marsel op do 23 jun 2016 - 20:34
Eindhoven.....oei oei...dat gaat fout daar hoor. :o

Hier gaan we waarschijnlijk ook eraan, als ik de rightmover mag geloven  :o :o :o

Govert

Hier vanuit Eindhoven - Tongelre (oostkant): stroboscoop boven de stad en continu gerommel. Om de haverklap enorme zware dreunen.

Extremissimorum




ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

vlerk

De klere, Eindhoven onder vuur, tal van inslagen om me heen, ben niet snel bang maar toch mijn balkon afgevlucht

RealDeal

Dacht dat het net langs Helmond af zou gaan en dat Eindhoven de volle laag zou krijgen. Krijgen we toch nog wat mee van de bui, maar als ik zo naar Eindhoven in de lucht kijk dan moet het daar echt hard los gaan op dit moment  :o

vlerk

Citaat van: Extremissimorum op do 23 jun 2016 - 20:40
Is er al nieuws vanuit Eindhoven? :o

We leven nog, kort maar heftig, in tijden niet gezien

martijn

Denk dat we hier niets bijzonders mogen verwachten maar we wachten het af.
Wat ziet het er trouwens in het zuiden indrukwekkend uit  :o

Powered by EzPortal